OMG FX57 med stock kylare och stock vcore för 2000spänn

Permalänk
Medlem

Ess sa att han cpu va en CABYE 0545 frpn komplett. 146a

Permalänk

Har själv beställt en 146:a från datorbutiken och bett dom att om möjligt inte skicka en Cabge. Fick deras svar idag att de skulle försöka göra detta och när jag nu kollar på min order via deras system så finns där en liten notis om det. Det är såna här detaljer som utmärker vissa internet shopping siter. Jag tror nog inte jag behöver nämna med namn vilken site som tar ut en avgift för denna möjlighet.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

har nästan fått igång burken... Änå problemet är väl det att jag har en hel del gamla filer, drivrutiner mm, som ligger kvar på burken. Datorn bootar upp och hittar alla drives, men sen stannar den. Den frågar om jg vill starta i felsäkert läge ( har provat detta, fungerar ej) Vet inte vad jag ska göra, vill ha kvar det jag har på diskarna

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

English Topic : http://www.madshrimps.be/forums/showthread.php?s=&threadid=17...

[NEWS]

- I will receive 60 Opteron 146 OEM and the 15 Opteron 165 OEM Monday 21 or Tuesday 22.
- I have order 12 Opteron 165 BOX, at me home in about15 day.

- I will have about 30 Opteron 146 OEM in stock and available in the next week.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
har nästan fått igång burken... Änå problemet är väl det att jag har en hel del gamla filer, drivrutiner mm, som ligger kvar på burken. Datorn bootar upp och hittar alla drives, men sen stannar den. Den frågar om jg vill starta i felsäkert läge ( har provat detta, fungerar ej) Vet inte vad jag ska göra, vill ha kvar det jag har på diskarna

Har du ett helt nytt system? , isf tror jag att det är rekommenderat att du kör en format c: dvs bort med alla gamla drivisar m.m.

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source

antar att chansen till att få bra stepping (CABYE?) är lika stor hos db som hos komplett?

Det är kanske inte säkert, om de får från olika leverantörer/olika "batchar".. Fast så var den ju billigare.. Mamma! Hjälp! Jag har beslutsångest!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magixx
Har du ett helt nytt system? , isf tror jag att det är rekommenderat att du kör en format c: dvs bort med alla gamla drivisar m.m.

Hade med nöje formaterat C: men jag har inget OS. Annars hade jag gjort det som prio

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Väldigt finnt ex om det är med luftkylning , du har fått

De högsta resultaten var med min DELTA på, fortfarande 20 grader i luften dock.
Fick du dina resultat med kalluft lr rumstempurerad luft?

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Har själv beställt en 146:a från datorbutiken och bett dom att om möjligt inte skicka en Cabge. Fick deras svar idag att de skulle försöka göra detta och när jag nu kollar på min order via deras system så finns där en liten notis om det. Det är såna här detaljer som utmärker vissa internet shopping siter. Jag tror nog inte jag behöver nämna med namn vilken site som tar ut en avgift för denna möjlighet.

Där har vi vad som kan få mig att överge komplett för mitt processorköp!

Har någon fått bekräftat när DB får in sin last 146or? Jag kan inte beställa förrän nästa avlöning, så om det är då omkring så har jag bestämt mig

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

Tjena!

Verkar som ni kan en del om opteron. Ingen här som skulle tänka hjälpa mig med att hitta ett moderkort och minne som passar till en 146:a? Kolla min tråd (datorköp)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Har själv beställt en 146:a från datorbutiken och bett dom att om möjligt inte skicka en Cabge. Fick deras svar idag att de skulle försöka göra detta och när jag nu kollar på min order via deras system så finns där en liten notis om det. Det är såna här detaljer som utmärker vissa internet shopping siter. Jag tror nog inte jag behöver nämna med namn vilken site som tar ut en avgift för denna möjlighet.

Det "roliga" med butiken du tänker på är att den endast fick Cabye i sin sändning. För att trots detta kunna snika åt sig så mycket pengar som möjligt ändå så sa de att de endast fått in de processorerna som folk hade "special beställt" till det dyrare priset. De som hade beställt i början av oktober innan denna "special processor" lades upp hade helt enkelt inte fått sin processor levererad till butiken än. Vad hände med kösystemet? Man sade när processorn lades upp att först till kvarn får köpa.
Man kunde däremot få köpa en "special processor" till det dyrare priset. Omtänksamt eller hur?

Personligen hoppas jag att denna butik bättrar sig och tar hand om sina kunder på ett bättre sätt i framtiden. Görs inte detta hoppas jag att folk tänker efter en eller två gånger innan de beställer något från deras sight igen.
Som det är nu med tillgången på Opteron så hoppas jag att man köper hos övriga butiker med ordinarie pris rakt över.

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

ASRock Dual SATA och DFI-korten verkar vara de klart populäraste för Opteron.. Själv ska ja ha ett ASRock till min 146:a..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

De väntas få in nya 11-20 men det får man väl ta med nypa salt.
Jag känner att det är läge att förtydliga mig lite. I mitt mail till db så skrev jag bland annat detta "Via olika siter har jag fått erfara att en av de tre s.k steppingarna funkar midre bra..." svaret jag fick tillbaks var att den inte fanns i lager just då men att han skulle göra vad han kunde för att uppfylla mitt önskemål. Så de kan inte garantera nåt men de skulle göra vad de kunde och mer kan jag inte begära. Jag kan bara hoppas att db skickar mig rätt Stepping=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

ASRock kan du behöva flasha till ett nyare BIOS, men med DFI:t ska det vara plug n' play

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

Nån som vet om det skulle kunne fungera att klocka en 146:a på detta kort:
Abit KN8 SLI nForce4 SLI ? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABKN8SLI

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
De väntas få in nya 11-20 men det får man väl ta med nypa salt.
Jag känner att det är läge att förtydliga mig lite. I mitt mail till db så skrev jag bland annat detta "Via olika siter har jag fått erfara att en av de tre s.k steppingarna funkar midre bra..." svaret jag fick tillbaks var att den inte fanns i lager just då men att han skulle göra vad han kunde för att uppfylla mitt önskemål. Så de kan inte garantera nåt men de skulle göra vad de kunde och mer kan jag inte begära. Jag kan bara hoppas att db skickar mig rätt Stepping=).

Och rätt stepping enligt dig är?

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min 146:a idag.
En CABYE 0540 FPMW 0346 köpt på komplett.se
Kör den nu i 3050 Mhz 1.43 V, var dock uppe i 3200 1.56 V men
fick den inte stabil i denna hastighet.
Den klarade 1 vända Super Pi 1M men misslyckades 9 varav en
hängde hela burken. Blev ganska varm ochså, 55-56 grader.
Kör på luft nu men med vatten eller bättre så kan den nog nå upp till
riktigt fina hastigheter.

Minneskontrollern verkar vara mycket bra. Kör mina Geil Ultra Platinum
3200 i 275 Mhz 2.5-3-3-8 nu. Med min Venice så var det tvärstopp
vid 240 Mhz.
Väntar på ett kit Crucial Ballistix PC4000 2 x 1 Gb som är beställt från England.
Skall bli intressant att se vad dessa kan prestera men Opteron.

Hoppas ni andra som beställt från Komplett får samma stepping, den
verkar vara mycket klockvänlig

Visa signatur

Q6600 @3.6 , Gigabyte GA-P35-DQ6, Pny 8800 GTS 640 Mb @680/1900, Crucial Ballistix 8500 2 x 1024 5-5-5-15 @1000,
Be Quiet E5-600, Creative X-Fi Fatality FPS, Chieftec CA-01SL-SL-B FullTower , Waterchill KT12A-12VX Triple 120mm

Permalänk
Medlem

Jag har fått min processor, tyvärr så funkar inte mitt moderkort (Asrock dual) med mitt chassi (Sonata II) så jag får vänta...

hat.

Visa signatur
Permalänk

Nice, beställde min idag jag, hoppas på det bästa hehe.

Hum, enligt ASrocks hemsida för deras Uli (va fasen de nu e för chipset) kort så ska den ju palla Opteron så varför ska man behöva flasha?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Jag har fått min processor, tyvärr så funkar inte mitt moderkort (Asrock dual) med mitt chassi (Sonata II) så jag får vänta...

hat.

Vadå funkar inte ?! Vad är det som itne fungerar !?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Längtar tills man kan få sin 144'a cabye så man kan testa den med vapochill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Och rätt stepping enligt dig är?

Vad jag läst så ska Cabge vara den som man ska undvika. Cabne var från början den stepping man skulle ta men det verkar nu som Cabye är den stepping som är bäst.

"Jag har fått min processor, tyvärr så funkar inte mitt moderkort (Asrock dual) med mitt chassi (Sonata II) så jag får vänta...

hat."
--------------------------------------------------------------------------------

"Vadå funkar inte ?! Vad är det som itne fungerar !?"

Jag tror att hans problem är att moderkortet är för stort för Sonata II. Jag har läst en del om Antec Sonata II men eftersom vissa nf4 kort inte får plats har jag fått tänka om.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det ska bli vääldigt intressant att se hur en Opty reagerar med Vapo !
Och så var komplett en väldigt bra affär som det verkar på kommentarerna, har bara handlat av dom tidigare i mitt liv, och det har aldrig krånglat med någonting. Bra service och bra support. Så ni har mitt ord för komplett om ni går i funderingar om vilken butik ni ska handla av

Permalänk

Jag har handlat av både Db och komplett. Fördelen med Komplett är att de ligger i samma stad som jag själv bor i. Detta var tur när jag fick ett defekt grafik kort det snabbade upp returen en del och nån vecka senare så fick jag ett nytt. Db är oxå helt ok och deras priser på 146 är billigare än Komplett=)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Hmm.. Har en 146´a CABYE 0540 och ett ASRock liggandes på posten just nu... Och här hemma väntar snällt min Prometeia Mach1 på att få klämma skiten ut grejerna

Man har ju inga SMÅ förhoppningar nu efter många andras resultat, kan jag ju säga

Vad ska man gissa på!? 3400Mhz+ eller?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk

Vet inte om detta är Ot

Kan nån rekommendera nåra bra 1 gb minnes stickor som funkar bra med Opteron 146 och Dfi Lanparty Nf4 och klarar av opteronens klockningar?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Hmm.. Har en 146´a CABYE 0540 och ett ASRock liggandes på posten just nu... Och här hemma väntar snällt min Prometeia Mach1 på att få klämma skiten ut grejerna

Man har ju inga SMÅ förhoppningar nu efter många andras resultat, kan jag ju säga

Vad ska man gissa på!? 3400Mhz+ eller?

Tänk på att Opteron inte gillar för mycket kyla men 3.4 Ghz skall du nog nå utan problem

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Tänk på att Opteron inte gillar för mycket kyla men 3.4 Ghz skall du nog nå utan problem

Gillar den inte kyla!???? Då får man väl mata den med hög Vcore så den inte förfryser

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Det går väll att låsa tempen på Mach 1:an så du skall nog inte ha några vidare problem. Skall bli kul att se hur det går för dig då jag själv har en Mach 2:a ståendes här hemma

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronblom
Hämtade ut min 146:a idag.
En CABYE 0540 FPMW 0346 köpt på komplett.se
Kör den nu i 3050 Mhz 1.43 V, var dock uppe i 3200 1.56 V men
fick den inte stabil i denna hastighet.
Den klarade 1 vända Super Pi 1M men misslyckades 9 varav en
hängde hela burken. Blev ganska varm ochså, 55-56 grader.
Kör på luft nu men med vatten eller bättre så kan den nog nå upp till
riktigt fina hastigheter.

Minneskontrollern verkar vara mycket bra. Kör mina Geil Ultra Platinum
3200 i 275 Mhz 2.5-3-3-8 nu. Med min Venice så var det tvärstopp
vid 240 Mhz.
Väntar på ett kit Crucial Ballistix PC4000 2 x 1 Gb som är beställt från England.
Skall bli intressant att se vad dessa kan prestera men Opteron.

Hoppas ni andra som beställt från Komplett får samma stepping, den
verkar vara mycket klockvänlig

Låter bra det Mitt DFI och 146'a ligger på posten och väntar på mig Från komplett.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |