World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Säg åt han att läsa beskrivningen eller få den översatt korrekt ;).

Han är från skottland, så någon översättning behöver han nog inte.

Och jag är inte dum, klart att det är MT först om det är healing taken. Ville bara kolla, så jag inte sitter och säger att han har fel när han inte har det. Men ni bekräftade ju vad jag trodde. Vi har till och med tagit ner Gehennas, och då decursade vi alla, MT först. Så jag vet inte var han fick det ifrån. Han är shammy och säger att hans heals blev nerfade när han råkade heala med cursen. Men det kan ju varit så att det blev nerfat för att den han healade hade en curse på sig då. Jaja, just checking. Började med MC förra veckan så vi är fortfarande lite nya på det här.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

ska lira rogue snart på nya servers med irl vänner.

ska bli en ny main då prällen och mc healing är tråkigt.

Vad är ett bra namn för en human rogue? eller gnome kanske

föresten hur ser man vilka vapen som är bäst? blir tokig på dps och speed. tur att prällar inte behövde.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ska lira rogue snart på nya servers med irl vänner.

ska bli en ny main då prällen och mc healing är tråkigt.

Vad är ett bra namn för en human rogue? eller gnome kanske

föresten hur ser man vilka vapen som är bäst? blir tokig på dps och speed. tur att prällar inte behövde.

Atack speed är inräknat i DPS (Min dmg + Max dmg / 2 / atackspeed = DPS) så DPS är det enda du behöver kolla på.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Vad är bäst för en DPS warrior en 2H build eller en dual wield build? Och gärna förslag på en bra DW build också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vad är bäst för en DPS warrior en 2H build eller en dual wield build? Och gärna förslag på en bra DW build också

PvE = DW IMO
PvP = 2hand pga Burst Dmg

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

jag har spelat wow ett tag nu, men jag fattar knappt vad ni säger iallfall

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Kan en enchanter som har enchanting lvl 1 disenchanta saker som droppas i SM och uppåt?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

går det fortfarande att få http://www.thottbot.com/?i=1459 denna?

defias desguise? hur får man den snabbast?

är orc rouge.. är omkring moonbrook

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
går det fortfarande att få http://www.thottbot.com/?i=1459 denna?

defias desguise? hur får man den snabbast?

är orc rouge.. är omkring moonbrook

Ja då.. den går att få

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
går det fortfarande att få http://www.thottbot.com/?i=1459 denna?

defias desguise? hur får man den snabbast?

är orc rouge.. är omkring moonbrook

Läs så ser du att den droppas av defias i Westfall och Deadmines, bara gå dit och grinda

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Needz0r bra prällebuild.
Allmänt bra, helt enkelt.

Jag börjar då från lvl 1, så en bra build för att avancera i spelet.

Permalänk
Medlem

Grinding gäller det bara att pumpa upp sig inom shadowträdet. Du behöver inte ens tänka på att lägga något annat förens du ska in i mc.

Permalänk

Är det värt för en lvl 60 pally att droppa 267BS och ta upp enchanting? Jag kommer disenchanta saker jag får och sälja sharsen på AH, sen kommer jag ta upp Engineering till lvl 300, är det värt det och får jag mycket G på at disenchanta saker?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

satsa på engineering direkt. spara ALLA iron granates du får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Atack speed är inräknat i DPS (Min dmg + Max dmg / 2 / atackspeed = DPS) så DPS är det enda du behöver kolla på.

hmm

så dps är det enda som räknas på daggers?

på svärd / mace ska man kolla maxdamage for siniuster också?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
satsa på engineering direkt. spara ALLA iron granates du får.

Ok, så jag ska skita i disenchantning? Tjänar man lite pengar på det?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Lyckas ni döda han med curse på MT å Offtanks gör ni det sjukt bra

MT först, offtanks sen healers. Men alla ska givetvis decursas

hej pastor vart håller du hus? Percaso här

Permalänk

nån som har hört om det finns några planer från blizzard att öpna en ny RP server som man kan få emigrera till? börjar bli så tröt på att det är 30 min kö varje dag (mer på heljerna) till Ad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
hej pastor vart håller du hus? Percaso här

Rofl, är du Percaso. Nice, Aily här dunno om du sett mig men jag har sett dig iaf, jag är Gnome Warrior lirar på Ragnaros

Permalänk
Medlem

Om ni fick detta problem hur skulle ni göra?

Ni har spelar wow sen den 14 februari, och spela då upp en 60 shaman som ni spelat på men som ni absolut inte vill spela mer på.
Spelar då upp en 60 warlock när du ändå vet att en Warrior har du alltid velat ha.
Spelar warlocken, gillar den och njuter av livet tills en gammal guild polare från shamanens guild frågar om man vill ta över hans tauren warrior(60).
Du får bara spela på ett konto, hur gör ni. Valen är:
1. spela vidare på warlocken/shamanen kontot.
2. spela på warriorn.

Detta är ett dilemma jag hamnat i

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Vadå bara spela på ett konto? Går väl fint att spela på båda?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Vadå bara spela på ett konto? Går väl fint att spela på båda?

Penga fråga.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Penga fråga.

ädu kan ju lira på 1 en månad, vill du sen lira på dom andra kan du betal för dom en månad

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad roligt. Någon horde på våran server hade gjort en ny char som hette JoinAvFFS, sprungit med honom till IF och sen lämnat corpsen där

Permalänk
Medlem

någon som är intresserad av guild på serven laughing skull
i så fall kontakta Yupi ingame

Allience (stavning)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Om ni fick detta problem hur skulle ni göra?

Ni har spelar wow sen den 14 februari, och spela då upp en 60 shaman som ni spelat på men som ni absolut inte vill spela mer på.
Spelar då upp en 60 warlock när du ändå vet att en Warrior har du alltid velat ha.
Spelar warlocken, gillar den och njuter av livet tills en gammal guild polare från shamanens guild frågar om man vill ta över hans tauren warrior(60).
Du får bara spela på ett konto, hur gör ni. Valen är:
1. spela vidare på warlocken/shamanen kontot.
2. spela på warriorn.

Detta är ett dilemma jag hamnat i

skapa en warrior på ditt ursprungliga konto

jag kör just:
warlock
shaman
warrior...

i den ordningen, skönt att kunna byta ibland sen är det bara att tweaka på den nya/low-level charen (har iofs aldrig orkat upp till level 60)

Visa signatur

bomärke

Permalänk

Jag har fortfarande problem med vilken build jag ska köra med min mage. Är 52 nu och har följande spec:

Arcane Talents (28 points)

# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

# Improved Mana Shield - 2/2 points
Decreases the mana lost per point of damage taken when Mana Shield is active by 20%.

# Arcane Mind - 4/4 points
Increases your maximum Mana by 8%.

# Presence of Mind - 1/1 point
When activated, your next Mage spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.

# Arcane Instability - 3/3 points
Increases your spell damage and critical strike chance by 3%.

Frost Talents (0 points)

# None

Fire Talents (15 points)

# Improved Fireball - 5/5 points
Reduces the casting time of your Fireball by 0.5 seconds.

# Ignite - 5/5 points
Your critical strikes from fire damage spells cause the target to burn for an additional 40% of your spell's damage over 4 seconds.

# Flame Throwing - 2/2 points
Increases the range of your fire spells by 6 yards.

# Pyroblast - 1/1 point
Hurls an immense fiery boulder that causes 148 to 195 fire damage and an additional 56 damage over 12 seconds.

Level 24: 180 to 236 damage, 72 over 12 seconds
Level 30: 255 to 327 damage, 96 over 12 seconds
Level 36: 329 to 419 damage, 124 over 12 seconds
Level 42: 407 to 515 damage, 156 over 12 seconds
Level 54: 600 to 750 damage, 228 over 12 seconds
Level 60: 716 to 890 damage, 268 over 12 seconds

# Incinerate - 2/2 points
Increases the critical strike chance of your Fire Blast and Scorch spells by 4%.

Funkar denna bra i BG eller är det frost som gäller?

Permalänk
Medlem

Sådär då har jag laddat upp min profil på den oerhört snabba sidan ...

http://wow.allakhazam.com/profile.html?571853

Och jag vet att min build är fuckad, klickade nån gång för mycket pga lagg eller slint eller nått. Minns inte så noga. Ska i alla fall specca om så fort jag får tag på ett bra 2H svärd.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
hej pastor vart håller du hus? Percaso här

Tjenare, jadu tänkte ta en paus, men den varade inte länge, är påväg tillbaka nu

Men vad jag har förstått äre lite kaos nu, mycket folk som leftat osv ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Hoppas du har hjälm, shoulders och chest xD

Bara chest kvar nu 7/8 !!