Går inte att installera drivrutiner (nforce3 mobo)

Permalänk

Går inte att installera drivrutiner (nforce3 mobo)

Jag monterade ihop min nya amd643000 och mitt nya msi moderkort med nforce3 chipset för ett halvår sedan. Men eftersom jag fick stora problem när jag installerade nforce-drivrutinerna så slutade det med att jag fick köra microsofts egna IDE-drivrutiner. Annars gick datorn inte att starta, den kom halvvägs innan den startade om sig själv och loopade på det viset.
Nåväl, allt gick/går bra förutom att bränna dvd-skivor. Måste köra i PIO-läget och det tar ungefär 20minuter att bränna en skiva om jag inte har igång något annat program och inte rör datorn. Med min gamla amdxp3200 så tog det ungefär 7-8minuter vill jag minnas och jag kunde göra annat på datorn samtidigt.

Men nu är jag less på att bränna strul-skivor pga. att jag inte kunnat installera ide-drivisar och tänkte göra ett nytt försök att få in nforce-drivisarna. Laddade hem nyare än jag hade sen tidigare och försökte installera. Men den packar bara upp drivisarna och börjar installera, men efter ungefär 5sekunder så bara försvinner alla tecken på att någonting händer med datorn. Rutan där det står "förbereder installation" är som bortblåst och ingenting mer händer.

Så då surfade jag lite och tog hem nåt "clean all drivers"-program och använde det. Resultatet= mindre drivrutiner och laggande mus, men ingen möjlighet att installera nforce-drivrutiner.

Använde "systemåterställning" och där är jag nu. Alltså att allt fungerar utom att jag mmåste köra brännaren i PIO.

Någon som kan ge mig en förklaring eller en "lös drivrutinsfil" jag kan installera manuellt just för IDE-enheten?
HIttar bara RAID och S-ATA-drivrutiner om jag försöker installera manuellt. Vad göra?

Eller är det kört helt enkelt?