Permalänk
Medlem

Testa att löda kondingen eller motståndet på dom gamla bitarna som redan sitter, om dom nu sitter bra förståss

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk

köpt ett presis likadant.. sen lämnar du in det gamla om en vacka o lura de att du ska få ett nytt... de kan inte ta reda på sånt.. dock så kan detta vara ett brott vad vet jag...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hmm, korten har ju nummer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
köpt ett presis likadant.. sen lämnar du in det gamla om en vacka o lura de att du ska få ett nytt... de kan inte ta reda på sånt.. dock så kan detta vara ett brott vad vet jag...

Det är ju skitsmart det skulle jag ha gjort, tror inte att dom är så petiga. Jag har själv skickat tebax 2st grafikort som jag har kört vattenkylda å halvt pajjat orginalkylningen då den har legat i en låda... men inte märkte dom något, jag fick ett nytt kort å sen var jag glad igen Det är ingen som orkar kolla vad det är som är fel på kortet om det inte är synligt.

kan vara värt att testa, men då kan det bli att du sitter med ett 7800gtx extra som du kanske inte vill betala för.

Annars kan du ju höra med lite kompisar lr nån som kanske ska köpa ett likadant kort så kan du skicka tebax det via dom.

Visa signatur

[Speldator - Vattenkyld] A64 3700+ @ 2,75Ghz, LP NF4 Ultra-DR, Crucial HyperX 500Mhz@550Mhz 2048MB RAM, 7800GTX@500/1350, Raptor 2*36GB
[Laptop] AMD64 3000+, 512MB RAM, 60GB HDD, GF4 420 32Mb, 15,4" TFT
[Server] Cel 2,4Ghz, 512MB minne, 370GB + 3 datorer till :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser bränt ut runtom.. kanske bara är ljuset?

Det finns antagligen en anledning till att den gått sönder ifall det är svart runtom.

Dessa kodingar används för att lagra energi för switchningen, de reagerar fortare än elektrolyter, dom är liksom det första att ta smällen.

Tror att du behöver löda bort en av de bredvid och hitta någon/skicka till nån som har kapacitansmätare. (ex.vis jag)

Men är det bränt måste du hitta orsaken inan du byter och bränner av en till + ev moderkortet/PSU.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Jag tycker att det ser bränt ut runtom.. kanske bara är ljuset?

Det finns antagligen en anledning till att den gått sönder ifall det är svart runtom.

Dessa kodingar används för att lagra energi för switchningen, de reagerar fortare än elektrolyter, dom är liksom det första att ta smällen.

Tror att du behöver löda bort en av de bredvid och hitta någon/skicka till nån som har kapacitansmätare. (ex.vis jag)

Men är det bränt måste du hitta orsaken inan du byter och bränner av en till + ev moderkortet/PSU.

Varför skulle den vara bränd?
Saken hoppade ju av när det tappades i marken.

Permalänk
Medlem

Eller så brändes den av att nånting gick sönder när han tappade kortet i marken och sen när han testade kortet så sköt kondingen.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

ok... efter en lite nogrannare analys:

Det mörka partierna är skuggor ifrån ett finger på kameran tror jag.

Det som fattas är en switch eller filter induktans?
En svart pryl med kopparlindning runt?

Jmfr bilden från gainward, mellan "nedre raden av små ytmont kondingar" och "nedre radens ytmont elektrolyt konding"
Räknar man komponeter från kylflänskåpan:
El-lyt kanna - *fattas* - 4st ytmont konding

Gick den verkligen sönder, dom brukar vara hårda?

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!