Föräldrar stämmer Blizzard

Permalänk
Medlem

Föräldrar stämmer Blizzard

http://www.fragbite.com/?threadID=188476&commentPage=1#commen...

Föräldrar som stämmer blizzard för att deras unge har hoppat ut ifrån ett 24vånings hus eftersom man kan det i Wow. Tror inte nyheten är gammal

Permalänk
Sötast

Jag tror jag ska försöka begå självmord genom att försöka koka kaffe inuti kroppen, om det av någon anledning inte skulle fungera och jag skulle dö så ska jag DUKTIGT skylla på min kaffekokar tillverkare eftersom MAN KAN GÖRA DET I DEN!

Permalänk
Medlem

Ja, det låter ju logiskt.. inte! Dom kanske skulle ha förklarat dom grundläggande fysiska lagarna för ungen istället.. smart!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

Hoppas de inte vinner.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

pfff, fysatan vad obildade idiotiska 13åringar det finns...

Permalänk
Medlem

Jag skjöt precis en kille när jag spelade cs, nu ska jag skaffa mig en desert eagle och prova att skjuta någon i verkligeheten och kolla ifall han springer därifrån.

Permalänk
Medlem

Skadade föräldrar

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Bhahaha, vad i helvete? Tro att man kan hoppa från ett hus i verkligheten för att man kan det i ett spel? Fin uppfostran han verkar ha fått av dom föräldrarna då Hoppas dom inte vinner.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Helt stört!

Jeje, nu ska jag ska göra som i nescafe reklamen och blanda kaffe under ett fallande piano...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Finns det 24-vånings hus i WOW?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Men seriöst, hur kan man skylla nått sånt här på Blizzard...inte deras fel att 13 åringen var psykiskt störd och hoppade från ett 24 vånings hus eller?
tror knappast man blir sån av att spela datorspel, utan det är nån störning man redan har eller nått föräldrarna glömt uppfostra barnet med...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Om man läser längre än fragbite får man uppfattningen att det inte alls står nånting om att han trodde han kunde överleva utan snarare att det var en klassisk "åh nej jag dog i wow eller warcraft nu blev jag ledsen *hopp ut genom fönster*"-grej.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Han måste spelat mage eller druid med catform och reduced fall damage.
För annars går det fan inte att hoppa från höjder motsvarande 24våningar.

Permalänk
Medlem

tror hellre att ungen var självmords benägen och föräldrarna vill ha lite quick cash för så himla påverkad kan man inte bli, min 5åriga lillebror vet att om man faller från en höjd gör det ont

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Han måste spelat mage eller druid med catform och reduced fall damage.
För annars går det fan inte att hoppa från höjder motsvarande 24våningar.

nja, det står

Citat:

En trettonårig pojke hoppade från ett 24-våningshus för att återge en scen ur World of Warcraft.

Finns en quest som heter Test of Faith (länk till questinfo) nere i Thousand Needles där du ska hoppa ut för en klippa, och precis innan du slår i backen blir du teleporterad tillbaka till toppen och har klarat av questen.

Saftigt dumt att återskapa den sekvensen iaf. Enda som skulle kunna få mig att göra det var om det stod en thur på bakbenen och pratade med mig, givetvis skulle jag vara en tjur, ko, orc, troll, odöd eller liknande med innan jag gjorde det. Nämnde jag att det måste vara en dröm med?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

The American Way. Går något i livet på tok, så hitta någon att stämma. Killen måste ha varit psykotiskt eller deprimerad (vilket ganska många MMORPG-spelare faktiskt är) och bestämde sig för att ända livet.

Trist, men det är inte Blizzards fel att livet suger ibland.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Killen måste ha varit psykotiskt eller deprimerad (vilket ganska många MMORPG-spelare faktiskt är) ...

Vad är det för skitsnack! Snacka om fördomar!!

Jag och mina polare har spelat MMORPGs i massa år och ingen av oss är deprimerade eller självmordsbenägna ( inte vad jag vet iallafall )

Permalänk
Medlem

Skadade barn skulle jag vilja säga. Jag förstår att föreldrarna agerar som dom gör. Men barnen, vafan!?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
nja, det står

Finns en quest som heter Test of Faith (länk till questinfo) nere i Thousand Needles där du ska hoppa ut för en klippa, och precis innan du slår i backen blir du teleporterad tillbaka till toppen och har klarat av questen.

Saftigt dumt att återskapa den sekvensen iaf. Enda som skulle kunna få mig att göra det var om det stod en thur på bakbenen och pratade med mig, givetvis skulle jag vara en tjur, ko, orc, troll, odöd eller liknande med innan jag gjorde det. Nämnde jag att det måste vara en dröm med?

Ja det har du rätt i ja. Jag kommer ihåg när jag gjorde den med min shammie.
Jag hoppade en meter fel från den "zonen" som questen gällde så jag dog ögonblickligen vid landning och failade questen. Tre gånger irad.

Permalänk
Medlem

Om det verkligen var p.g.a. att ungen ville göra som i WOW så är det bara en bekräftelse på att spel påverkar personer, speciellt dom som kanske är lite psykiskt sjuka eller ligger på gränsen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
så är det bara en bekräftelse på att spel påverkar personer, speciellt dom som kanske är lite psykiskt sjuka eller ligger på gränsen.

Ja? Det är väl ingen nyhet att det finns psykiskt sjuka personer som gör konstiga saker? Någon psykiskt sjuk fokuserar sitt hat på en känd person, slutar med att han mördar den personen, ungar i usa tar rohypnol, och går ut och skjuter ihjäl folk, sen sägs det att dom lirat GTA, Quake eller något liknande innan och då är det helt spelens fel

Jag menar, är man tillräckligt psykiskt sjuk kan man ju nästan göra vad som helst. Finns så mycket galningar, men det är ju inte direkt spelens fel.

Och eftersom att det var ett barn så ligger ju ansvaret hos föräldrarna att uppfostra och ta hand om ungen, och det verkar ju inte som föräldrarna varit dom bästa Fast det kan ju vi bara spekulera i. Aja, hursomhelst så hoppas jag att dom förlorar ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Vad är det för skitsnack! Snacka om fördomar!!

Jag och mina polare har spelat MMORPGs i massa år och ingen av oss är deprimerade eller självmordsbenägna ( inte vad jag vet iallafall )

Varför tar du åt dig? :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Vad är det för skitsnack! Snacka om fördomar!!

Jag och mina polare har spelat MMORPGs i massa år och ingen av oss är deprimerade eller självmordsbenägna ( inte vad jag vet iallafall )

Vilken säker fakta,

du och dina polare, jösses

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jodå, och folk bombar Irak för att dom har tittat på nyheterna:rolleyes:

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

Var det inte några som stämde nintendo för många år sedan då deras barn trodde att han kunde flyga som en pokémon? Tror han hoppade från ett höghus med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Vilken säker fakta,

du och dina polare, jösses

Vad har du för säker fakta då?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Att förlora ett barn är bortom vad man kan förstå om man inte har varit med om det, så på sätt och vis så borde viss sympati kännas till föräldrarna som förtvivlat behöver en syndabock att belamra med skuld för sitt barns bortgång.

Självklart är det fel att antyda på att det är spelutvecklarnas orsak till att någon gör något dumt. Men, det kan hända att det går igenom. Minns ni fallet med frun som brände sig på en alldeles för het kaffe? Miljoner betalades i skadestånd till henne, när sedan hennes man stämde samma företag för att frun inte kunde tillhandahålla de tjänster som hon annars skulle kunnat ge till mannen så gick även den stämningen igenom, ytterligare miljoner rullade in till paret. Rättssystemet är inte alltid rättvist, underligt nog.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Att förlora ett barn är bortom vad man kan förstå om man inte har varit med om det, så på sätt och vis så borde viss sympati kännas till föräldrarna som förtvivlat behöver en syndabock att belamra med skuld för sitt barns bortgång.

Självklart är det fel att antyda på att det är spelutvecklarnas orsak till att någon gör något dumt. Men, det kan hända att det går igenom. Minns ni fallet med frun som brände sig på en alldeles för het kaffe? Miljoner betalades i skadestånd till henne, när sedan hennes man stämde samma företag för att frun inte kunde tillhandahålla de tjänster som hon annars skulle kunnat ge till mannen så gick även den stämningen igenom, ytterligare miljoner rullade in till paret. Rättssystemet är inte alltid rättvist, underligt nog.

så med tjänster menar du? "tjänster" som försigår i sängkammaren? och på andra ställen:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Tråkigt men det är inte blizzards fel vill jag påstå. Föräldrarna borde ha kastat ut burken och låtit ungen göra något annat istället.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!