Permalänk
Medlem

Har inte du blivit beroende av morfin efter alla behandlingar du varit med om? Men dom borde ju faktiskt förstå om du säger att du har ätit nog med piller för att dom ska tappa effekt.. Jag menar, du har cancer. Du är inte pillerknarkare som ljuger för att det är skoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Har inte du blivit beroende av morfin efter alla behandlingar du varit med om? Men dom borde ju faktiskt förstå om du säger att du har ätit nog med piller för att dom ska tappa effekt.. Jag menar, du har cancer. Du är inte pillerknarkare som ljuger för att det är skoj

läkare är inte direkt de mest empatiska människor man kan råka ut för alla gånger.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Just nu har jag inget beroende. Men det krävs ju lite mer för att det ska ge någe.
När jag gjorde stamcellstransplantantionen i vintras så blev jag beroende av morfin.
Det va en aningen jobbigare att sluta med än snuset

Fick inte änns sluta helt av min läkare, då abstinensen tar hårt på kroppen.
Jag provade och då svettades jag som en gris och kunde knappt träffa munnen med en sked av alla skakningar.

Permalänk
Medlem

Hur mår du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slänger kort och gott in en uppmuntrande hälsning, bara. Visa de där där kräken till invaderade celler vem det är som ska äga din kropp, bara! Krya på dig!!!

/Mvh Thomas, vars morfar försvann alltför tidigt.

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk

Krya på dig!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga hej och hoppas du har det bra...

Hemskt att få det i en sån tidig ålder eller överhuvudtaget, är själv orolig för min släkt har en historia av cancer.

Men krya på dig, jag tror att du klarar dig finnemang!

God jul!

//Mvh Mattias

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Snart jul så jag tänkte skriva God jul och hoppas att det kommer att gå fint och att du blir frisk snart. Tror inte jag har skrivit i tråden förr men jag har läst ganska mycket i tråden och hoppas som sagt att det kommer att gå fint.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis skummat igenom hela tråden och läst det mesta (alla inlägg ifrån dej (Pale) ialla fall)...

Jag vet hur det är och vara anhörig till någon som har cancer då min fru har haft cancer i magen inte mindre än tre gånger nu och hon fick det första gången precis som du när hon var runt 20 år.
Idag är hon 31 år och cancerfri och mår bra.

Jag hoppas att du får någon medecin som fungerar snart.
Både min fru och jag håller tummarna för dej och hoppas att du snart ska bli helt återställd.

Krya på dej och ha en bra jul och ett gott nytt år!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Sötast

God Jul Pale, hoppas du får den bästa julklapp du kan få.

Jag ska smälla en extra bomb för dig

Permalänk
Medlem

God Jul från malmö Pale. Har aldrig skrivit här, men jag kommer ihåg när tråden var ny. Då läste jag i den rätt ofta.
Hoppas du blir bättre snart

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Jag vill ha tillbaks övrigt.

Det här var det trevligaste forumet när övrigt fanns.

Permalänk
Hedersmedlem

God jul, och kämpa på!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Vila i frid

Tackar för alla trevliga lyckönskingar och hoppas att ni oxå får en fin jul och en redig nyårsafton

För att uppdatera lite:

Jag åt bromsmediciner ett tag nu, men dom fungerade bra på vissa men inte alls på andra tumörer. Så den har jag slutat med.
Fick istället stora doser kortison (stavas det så?)
Det lindrar iaf symptom och hjälper lite granna mot att tumörerna ska växa.

Det har tillkommit några små lungorna. Men det är ingen som sitter illa till. Och alla är väldigt små.

Gjorde ett vävnadsprov för ett tag sedan, tror jag skrev om det.
Men det måste göras igen. Dock denna gången i uppsala. Så då får jag iaf lite mera knark

Igentligen skulle jag ha börjat med cellgifter igen den 30/11, men bara en timme innan dom skulle köra igång allt så kom svaren från vävnadspovet. Och det var för dåligt för att dom skulle våga sätta in cellgifter.
Så nu väntar jag på en tid i uppsala, sen vänta på det svaret. Sen kan jag börja med behandling igen.

Det är ingen botande behandling, utan för att trycka ner antalet cancerceller i kroppen, så att jag förhoppningsvis skall kunna få en donation av benmärg.

Jag får iaf fira Jul hemma tror jag

Har jag lite flyt så kommer jag även få åka till sälen en vecka

ha det bra, så gör jag mitt bästa jag med // Pale

Permalänk
Medlem

kämpa på Pale!

Offt: om Gandalf hade varit i närheten hade jag skaffat en raket som skrev "Krya på dig Pale" över hela natthimlen

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

Krya på dig Pale och ha en god jul och ett gott nytt år !
Alla mina lyckoönskningar till dig !

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Kämpa på och krya på dig Pale och ha en god jul och ett gott nytt år !

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Kämpa på och krya på dig Pale och ha en god jul och ett gott nytt år !

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

Säger väl som alla andra, Krya på dig och ha en riktigt God Jul och ett kul nyår

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Kul o se att du håller humöret uppe Pale! Hittade inte tråden först men nu är den ju uppe igen Ha en jättebra Jul! Håll oss uppdaterade!

Permalänk
Medlem

Krya på dig, be strong!

God jul och gott nytt år med, Pale.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon skrivit det eller om jag redan skrivit eller om jag existerar men cannabis hjälper rätt så bra med aptiten.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Jag vet inte om någon skrivit det eller om jag redan skrivit eller om jag existerar men cannabis hjälper rätt så bra med aptiten.

Rätt så bra är en jäkla underdrift...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Vila i frid

Vet inte hur vida man ska diskutera "alternativ" medicinering
Men jag är medveten om att cannabis hjälper.
I flera länder används just det vid cellgiftsbehandlingar.
För att minska illamående och för att man ska få i sig mer mat.
Men nu är ju det olagligt i sverige och priset och tillgång är ju inte så jätte bra, inte för mig iaf

Permalänk
Medlem

Har följt tråden sen den starta 2år sen, oj va tiden går fort, vet inte om jag har skrivit här någon gång dock bara läst.

God jul och krya på dig Pale hoppas allt går fint.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren
Säger väl som alla andra, Krya på dig och ha en riktigt God Jul och ett kul nyår

Word, säger det samma God jul å hoppas att du kryar på dej!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

God Jul och, framför allt, ett gott nytt år

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det löser sig så bra det bara går. Konstigt att jag aldrig sett denna tråd under hela min tid på forumet. Åter igen, hoppas att allt löser sig.

PS. Jag verkar visst vara den enda som har upplevt obehag av morfinanvändning.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk

Oggee, är du inte lite ung för att ha de kunskaperna?
Finns/fanns det inte något "damp-barn" som fick cannabis i Sverige? Minns iaf att det skrevs en massa om något liknande.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Säger två saker;Jul & Nyårs hälsningar från sollentuna hållet och lycko önskingar från samma. Second; Du kanske borde testa cannabis ändå?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)