Permalänk

Jo, fast röka den är väl inte att rekommendera iom att det i sig är rätt så cancerframkallande, men det kanske är marginellt? Man borde ju egentligen få tillstånd att bruka cannabis av medicinska skäl tycker jag... Men det kanske man kan? Konstigt i annat fall då det ju finns så mycket annan skit att få på recept.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
Får hoppas att det löser sig så bra det bara går. Konstigt att jag aldrig sett denna tråd under hela min tid på forumet. Åter igen, hoppas att allt löser sig.

PS. Jag verkar visst vara den enda som har upplevt obehag av morfinanvändning.

Obehag på vilket vis?

Vissa kan bli illamående utav det, det vet jag.
Har även jag blivit av vissa sorter. Fick bland annat en sorts klubba (slickepinne)
Som det var morfin i, för att jag skulle kunna tugga och svälja lättare när jag hade en infektion i munnen. Men den blev jag bara spyfärdig utav.

Permalänk
Medlem

Kämpa på och jag hoppas då får en riktigt bra jul.
God jul [-Pale-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Obehag på vilket vis?

Vissa kan bli illamående utav det, det vet jag.
Har även jag blivit av vissa sorter. Fick bland annat en sorts klubba (slickepinne)
Som det var morfin i, för att jag skulle kunna tugga och svälja lättare när jag hade en infektion i munnen. Men den blev jag bara spyfärdig utav.

Fick själv en morfinpump efter en operation, kunde dock inte använda det mer en någon enstaka gång då jag spydde friskt varje gång (blev jobbigt med den kraftiga rörelsen efter operationen)

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 240man
Kämpa på och jag hoppas då får en riktigt bra jul.
God jul [-Pale-]

x2!

God jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har jag lite flyt så kommer jag även få åka till sälen en vecka

Ta det försiktigt i så fall, du har inte överlevt så här långt för att bryta nacken i fjällen

Citat:

Vet inte hur vida man ska diskutera "alternativ" medicinering
Men jag är medveten om att cannabis hjälper.
I flera länder används just det vid cellgiftsbehandlingar.
För att minska illamående och för att man ska få i sig mer mat.
Men nu är ju det olagligt i sverige och priset och tillgång är ju inte så jätte bra, inte för mig iaf

Du får helt enkelt söka behandling i Holland.

Kämpa vidare och bli frisk! Och God Jul

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

God jul

Hoppas du får en fin och trevlig vit jul ....

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

har helt gått över till flashback nu men brukar titta in lite då o då o se hur det går för dig har läst ett par sidor nu. god jul o krya på dig !

Visa signatur

har börjat gå ut nu när inte öä finns !

Permalänk
Inaktiv

Go Jul o skål!

Permalänk
Medlem

Om du har problem med aptiten så är cannabis något som garanterat hjälper, det framkallar ju s.k munchies där man kan trycka i sig mycket av det mesta (bara det är ätbart). Givetvis medför cannabisrökning (som alla andra former av rökning) en ökad risk för cancer men det finns s.k smoketools, bla en speciell som kallas för vaporizer som värmer upp örterna till en temperatur på strax över 200*C vilket gör att (om jag inte minns helt fel) ca 90% av alla skadliga ämnen försvinner.

Observera att jag inte menar att du ska testa cannabis, sådant är upp till var och en men om du vill ha information om cannabis så tycker jag att du ska få korrekt sådan.

Sist men inte minst, ha en god jul .

Permalänk
Medlem

Uppdatering sökes
Hoppas att det är bättre iaf!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ja, ge oss gärna en lägesrapport!

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Men nu är ju det olagligt i sverige och priset och tillgång är ju inte så jätte bra, inte för mig iaf

Tar ett citat från Fear and Lothing in Las Vegas:

Citat:

It's easier to find the coke and the ancapulco shirts in Hollywood at 6.30 in the evening than its to find a taperecorder...

(Kanske inte är exakt, men du fattar principen.)

Hash och Marujana finns närmare en vad du tror.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR

Kan inte annat än hålla med, jag själv blev väldigt förvånad över hur otroligt utbrett och vanligt cannabisbruk egentligen är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR

Hehe, fin stavning i citatet

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Hehe, fin stavning i citatet

Bjä bjä bjöä....

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
Uppdatering sökes
Hoppas att det är bättre iaf!

Hmm... uppdate då.

Har inte hänt så mycket.
Gjort ett antalt biopsi prov på lungorna, men dom hittar ingen cancer där.
Dock är det förändringar i lungorna. Många.

Så, mina lungor håller på och pajja, men dom kan inte fatta varför.
Ska upp på fler undersökningar vecka 4. För imorn åker jag till Sälen.

Denna vecka har jag spenderat på akuten till och från.
För att jag har så ont i magen och feber.
Visade sig vara typ magsår pga alla mediciner. Börjar väl bli bätre nu iaf.

Och pga att jag hade så ont i magen smockade jag i mig en massa smärtstillande. Resultat = tok förstoppad :S

= fick åka till sjukan igen och få mig en sköljning
Fy faen, det är ingen jag vill göra igen. Kändes som att ha ätit på fel kina resturang
Men det var helt underbart efteråt

ni som talar om grönt borde inte göra det i denna tråd tror jag.
För det är väl olagligt eller mot någon regel. Det löser sig ändå

Permalänk
Medlem

Dåliga lungor som i medicin eller dåliga lungor som i transplantation? :/

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ja, fyfan för förstoppning. Får sån olustig känsla i magen då.

Aja, ha det så kul i Sälen och lycka till i fortsättningen.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Skönt att höra från dig igen. Hoppas du har det trevligt i Sälen!

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte händer nått i sälen, njut så mycket som möjligt bara.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Fy faen, det är ingen jag vill göra igen. Kändes som att ha ätit på fel kina resturang

För underbar beskrivning!

Ha det kul i sälen nu! Där kan det vara en god idé att unvika kinarestaurangerna

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm... uppdate då.

Har inte hänt så mycket.
Gjort ett antalt biopsi prov på lungorna, men dom hittar ingen cancer där.
Dock är det förändringar i lungorna. Många.

Så, mina lungor håller på och pajja, men dom kan inte fatta varför.
Ska upp på fler undersökningar vecka 4. För imorn åker jag till Sälen.

Denna vecka har jag spenderat på akuten till och från.
För att jag har så ont i magen och feber.
Visade sig vara typ magsår pga alla mediciner. Börjar väl bli bätre nu iaf.

Och pga att jag hade så ont i magen smockade jag i mig en massa smärtstillande. Resultat = tok förstoppad :S

= fick åka till sjukan igen och få mig en sköljning

ni som talar om grönt borde inte göra det i denna tråd tror jag.
För det är väl olagligt eller mot någon regel. Det löser sig ändå

nu har jag läst igenom den här tråden från sida ett till trettiotvå. lång tid tog det, men det var det värt.

jag jobbade på uppdrag av CTRF förut. telemarketing. ringde runt till givare och försökte övertala dom att gå över till autogiro. jag har nog sammanlagt samlat ihop bra många tiotals tusen kronor åt dem, och det känns bra att pengarna används till något vettigt blir nästan sugen på att hoppa på det jobbet igen.

jag önskar dig all lycka i framtiden!

(OfT: jag kan inte tänka mig att eskilstuna skulle ha sämre växtlighet än strängnäs, och där vet jag att det grönskar )

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Vila i frid

Ohoj!

Nu är jag hemma från sälen igen.
Det blev dock bara en ändaste eftermiddag jag orkade åka. Men det var skönt att komma iväg ett tag.

Dock ringde min läkare efter två dagar och undrade hur snart jag kunde komma och göra en datortomografi. Så nu imorn måste jag ringa o kolla när jag ska iväg igen. Så blir det minst en vecka i Uppsala. För mina lungor börjar värkligen bli dåliga nu.
Och det såg inte alls bra ut på sista bilderna.
Så det blir iaf någon mer biopsi och om inte det går vägen så blir det att operera bort en bit utav ena lungan. Låter inte alls så skönt.

Men men, får väl göra det som måste göras.
Ingen som har en lunga till övers som bara ligger o skräpar?
Jag menar, vad ska man med två till?

// Pale

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att du ska klara dig ur denna skiten Pale, Ingen förtjänar detta..
Hur som helst, Skönt att höra att du hade det skönt i sälen
Krya på dig!

Permalänk
Medlem

Håll ut Pale! Om ca 5 år är jag utbildad medicintekniker och sen ska jag börja fixa ihop en maskin som botar all Cancer och sånt shit.
Det är planen iaf Sen om det går som jag tänkt är en annan sak...

Du har inga planer på att åka utomlads för behandling/operation?
Tycker att du bara går och "scanar" (;)) dig hela tiden, här i Sverige.
Eller hjälper behandlingen du får nu?

Edit: Sorry läste inte förra inlägget av dig.
Så du har ingen Cancer kvar alls nu?

"Kändes som att ha ätit på fel kina resturang"
Du kanske åt på BambooCity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ohoj!

Nu är jag hemma från sälen igen.
Det blev dock bara en ändaste eftermiddag jag orkade åka. Men det var skönt att komma iväg ett tag.

Dock ringde min läkare efter två dagar och undrade hur snart jag kunde komma och göra en datortomografi. Så nu imorn måste jag ringa o kolla när jag ska iväg igen. Så blir det minst en vecka i Uppsala. För mina lungor börjar värkligen bli dåliga nu.
Och det såg inte alls bra ut på sista bilderna.
Så det blir iaf någon mer biopsi och om inte det går vägen så blir det att operera bort en bit utav ena lungan. Låter inte alls så skönt.

Men men, får väl göra det som måste göras.
Ingen som har en lunga till övers som bara ligger o skräpar?
Jag menar, vad ska man med två till?

// Pale

tja så kan man ju oxå se det, kan bli jobbigt med bara 1st lunga, min tjejs mormor har bara 1st lunga, visserligen är hon gammal men ändå så börjar hon flåsa av ganska små kraftansträngningar.

så ska du ta bort hela föreslår jag att du på något sätt(om du orkar) tränar upp ditt hjärta att andvända syret på bästa sätt, även kallat konditions träna

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Håll ut Pale! Om ca 5 år är jag utbildad medicintekniker och sen ska jag börja fixa ihop en maskin som botar all Cancer och sånt shit.
Det är planen iaf Sen om det går som jag tänkt är en annan sak...

Du har inga planer på att åka utomlads för behandling/operation?
Tycker att du bara går och "scanar" (;)) dig hela tiden, här i Sverige.
Eller hjälper behandlingen du får nu?

Edit: Sorry läste inte förra inlägget av dig.
Så du har ingen Cancer kvar alls nu?

"Kändes som att ha ätit på fel kina resturang"
Du kanske åt på BambooCity

mjo, jag har cancer kvar, dock värkar det inte vara cancer i lungorna. Utan det är någe annat som har gett sig på dom.

Antingen har mitt imunförsvar flippat ur och angriper kroppen. Eller så är det någon annan sjukdom som är jäkligt ovanlig. Doktorerna (de bästa i sverige) kliar sig i huvet för att dom inte lyckas klura ut vad fan det är.
Efter nästa vecka (om det inte är för lång kö) så har dom förhoppningsvis tillräckligt med matrial för att kunna komma på vad det är för någe.

Hehe, ja BambooCity äter jag inte på. Vet för mycket om det köket

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt hur jag ska utrycka mig eller vad jag ska säga. Men har nu iaf läst igenom hela tråden, inget jag planerat eftersom jag ska upp tidigt imorn. Men jag fastnade hehe. Verkligen sorgset att läsa från första inlägget att du frågar om du ska åka till akuten till att få veta att du har cancer. Lider verkligen med dig, verkligen kul oxå att höra att du har haft roliga stunder även nu under den tiden du varit sjuk =). Jag håller alla tummar och tår jag kan, hoppas verkligen du blir frisk och kan gå på krogen Lycka till iaf!! Mvh Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Hade ett föredrag av en kvinna som genomgått lungoperation... Hennes symptom liknade dina, och läkarna kom fram till att hon hade någon skum sjukdom som pajjade hennes lungor, och var så ovanlig att bara två personer om året fick den, i sverige.