Permalänk

Digital tv till flera tv:en?

Kan man på något sätt få kanaler till alla andra tv apparater jag har hemma när jag fixar parabol ? Enligt gubben i butiken så kan man inte det, men det måste gå på något sätt. Måste jag sätta upp 5 parabolder för att få kanaler till andra tv apparater?

bor i villa så det är inge kabel-tv eller så.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

du kan ju sätta en T-koppling efter boxen på antenn kabeln, och dra den vidare till en annan TV... problemet är ju då att den på andra TVn måste titta på samma sak som dom andra tittar på.

En annan lösning kanske kan vara en mottagare med dubbla tuners? vet dock inte hur det funkar...

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjertis
du kan ju sätta en T-koppling efter boxen på antenn kabeln, och dra den vidare till en annan TV... problemet är ju då att den på andra TVn måste titta på samma sak som dom andra tittar på.

En annan lösning kanske kan vara en mottagare med dubbla tuners? vet dock inte hur det funkar...

Jo T-koppling skulle fungera. Men då kan jag lika gärna sitta i vardagsrummet.

Dubbla tuners, är det boxen som ska ha det då eller? Isf, vet du ett pris på en sådan?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd

Finns box för 500kr har jag för mig, euronics eller vad kedjan kallas för har haft det.
abonnemang fri

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns box för 500kr har jag för mig, euronics eller vad kedjan kallas för har haft det.
abonnemang fri

Är det dubbla tuners då eller?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Det enklaste du kan göra är att köpa en digitalbox för det digitala marknätet till varje TV.
Om du har Canal Digital finns ett s.k "tvillingpaket", där du får ett multi-LNB till parabolen så att du kan ansluta flera digitalboxar till samma parabol

Edit: Åt helvete med julsmileys

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Det enklaste du kan göra är att köpa en digitalbox för det digitala marknätet till varje TV.
Om du har Canal Digital finns ett s.k "tvillingpaket", där du får ett multi-LNB till parabolen så att du kan ansluta flera digitalboxar till samma parabol

Edit: Åt helvete med julsmileys

vi ska köpa Canal+, bättre kanaler där

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Ett LNB med 5 st utgångar, sedan 5 tuners till det (5 boxar)..
Dock kommer dom suga ut dig som fan på alla tvillingabb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
vi ska köpa Canal+, bättre kanaler där

Men köpt tvillingt kort, de kör vi, men sen gå kan jag kolla på dom boxarna på vilken tv som hälst i huset.. men ett tvillingt kort kostar 79kr i månaden...

Visa signatur

*sorry*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
vi ska köpa Canal+, bättre kanaler där

Undrar vilka som sänder Canal + i Sverige

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Ett LNB med 5 st utgångar, sedan 5 tuners till det (5 boxar)..
Dock kommer dom suga ut dig som fan på alla tvillingabb

måste ändå fixa 5 boxar när 1an 2an 4an blir digitalt :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias_g

Men köpt tvillingt kort, de kör vi, men sen gå kan jag kolla på dom boxarna på vilken tv som hälst i huset.. men ett tvillingt kort kostar 79kr i månaden...

ja men vi har 5 tv aparater.. vi kan max ha ett tvillingskort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ

Undrar vilka som sänder Canal + i Sverige

sa fel. Vi ska ha viasat.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Viasat är ju ännu värre, dom låser kortet till specifik box.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Är det dubbla tuners då eller?

Yep, hade ordet på tungan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Permalänk