ang andvändarkonton och program

Permalänk
Medlem

ang andvändarkonton och program

hej

jag har ett stort problem.
jag sitter vid en dator som jag är admin på, även vanlig användare. finns flera användarkonton på datorn.
och alla utom admin har begränsad tilllgång.
och nu är det så att det är problem att använda vissa program.
som tex bitcomet. man kan inte ladda ner om man inte är admin. hur ska jag gå tillväga. när man installerar kan det ju ibland finnas val om man ska välja att alla användare ska ha tillgång till programmet eller bara någon. och när jag installerar bitcomet finns inte den möjligheten. så det är inte där felet ligger.
vad ska man göra...för att få det att fungera. snälla hjälp mig någon!!!

ge mig svar snarast om ni kan hjälpa mig.

tack på förhand

trasis

Permalänk
Medlem

Kan du inte ens starta BC på de andra kontona eller börjar programmet inte tanka?

Om det är det senare kanske det har något att göra med port forward?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem jag. t ex så gick det inte att gå ut på battlenet (wc3) på vanliga användare då de inte hade åtkomst att spara ner uppdateringsfiler på hårddisken.

Vet dock inte riktigt hur jag löste det, men ska kolla när jag kommer hem ifall jag kommer ihåg ^^

Edit: Kolla i brandväggen om bitcomet är blockerat. Hade förut Kerio firewall men hade bara freeware så jag kunde knappt göra några inställningar. Men sen när jag bytte till Sygate så var det enkelt att fixa åtkomst för programmet och allt funkade prima.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Kan du inte ens starta BC på de andra kontona eller börjar programmet inte tanka?

Om det är det senare kanske det har något att göra med port forward?

jag kan starta BC, men jag kan inte börja tanka.
när du säger port forward, vad menar du då?

och jag ska kolla i brandväggen, men som jag kommer ihåg så
är den inte blockerad.

men tack iaf.

återkommer om jag inte kan lösa detta.

Permalänk
Medlem

Det brukar gå ett högerklicka på programmen och välja kör som... där kan man då välja admin.

Permalänk
Medlem

det fungerar fotfarande inte. är det något mer som kan fungera att göras?
jag behöver verkligen hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Har också en tråd upp om detta problemet. Jag får ex. inte adminrättigheter när jag skapar ett nytt adminkonto. Det är inte firewall dethär.. det är säkerhets policys som inte vill samma sak. Någon jiddrade om maskar som kan ändra sånt, så att antivirusprogrammen ska balla ur. Är inte säker dock.