Permalänk
Medlem

VPU Recovery!

Hej!
jag har sedan en månad haft problem med VPU recovery köpte x850 för kanske över en månad sedan hade inga problem då med
VPU men efter att jag köpte 1 gig till ram så har detta problem plötsligt dykt upp (obs den nya ram korten matchar precis dem som finns i datorn med samma specs men inte samma märke!!) Problemet inträffar ibland efter 1 timme eller 2 grejen är att efter detta medelande dykt upp kan jag återgå till mitt spelande som ingenting hänt. Grejen är bara att upplösningen i windows ändra till 1024 default antar jag. Värmen i datorn är faktiskt ganska hög pågrund av isolering kortets temp ligger på 62 C (under spelandet) men hört att de ska krävas mer än så för att något problem ska inträffa! (OBS igen har haft temp på kortet innan isoleringen låg det på 55 C med samma VPU problem!)
Har provat Omega drivers verkar som det får problemet att inte inträffa lika ofta.
Läst antal Trådar angående detta problem och tyvärr inte så mycket hjälpt. uppskattar all hjälp!!!

System:
Dator Fujitsu Siemens Scaleo 800
Nätag Hyper 480 watt
3200 HT intel prescott
2048 mb DDR (3200)
Sapphire x850xt AGP med ARTIC cooling
250 gig sata

Permalänk

Prövat slå av vpu recovery?...hade själv bara problem med det när jag hade mitt ATi9600XT förut.
men funkade perfekt när man slog av gojjan.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Har redan prova detta datorn hänger sej bara då istället!
tack änndå för ditt svar

Permalänk

Prövat slå av fastwrites?
Ställa ner till agp 4x kanske vore nått att pröva det var jag tvungen att göra på mitt 9600XT med drivrutiner nyare än 4.11 om jag minns rätt.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

prova ett starkare nät agg.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Sitter nu på jobbet men ska prova med att ställa ner till 4x
sedan angående nätagg 480 watt räker väll gott o väll köpte
det nyligen hur mycket ska man ha om de inte räcker med 480 ? 1000 watt?? tror inte det
är problemet men tack för eran tid o svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne83
Sitter nu på jobbet men ska prova med att ställa ner till 4x
sedan angående nätagg 480 watt räker väll gott o väll köpte
det nyligen hur mycket ska man ha om de inte räcker med 480 ? 1000 watt?? tror inte det
är problemet men tack för eran tid o svar

Mest troligt är det ju som du själv säger att nätagget borde räcka speciellt då det funkade innan ramuppgraderingen.
Dock måste jag säga att 480W säger inte så värst mycket, det som är absolut viktigast är hur mycket ampere den klarar att mata ut på 12V-linan då i princip det mesta i burken använder sig av den. Såg att du hade ett Hiper nätagg dom har rätt stark 12V-lina om jag minns rätt=)

Du kanske borde köra memtest86 i en 15-20tim och kontrollera att det inte är Ram minnerna som spökar här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var hittar jag mjukvara för att göra ett sådant memtest86 ska leta lite på google.
A en polare till mej tror också de kan vara ramen som spökar.
Provade igår att köra på 4x fick inga problem men kunde inte testa under än längre tid
ska forsätta testen idag. Jag är oerhört tacksam att du tar dej tid att hjälpa till tack
det är så j#vla frustrerande när man lagt ner så mycket pengar på datorn och saker o ting inte fungerar som de ska.

Permalänk

http://www.memtest86.com/ hittar du programmet.
Har du en floppy drive är det enklast att göra en vanlig diskett som du bootar upp med annars får du offra en cd-skiva.

Hoppas du får till det med datorn! God jul och gott nytt år:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sedan jag sänkte hastigheten till 4x har jag inte haft problem med vpu spelade nu i 2 timmar och ingeting hoppas det håller i sig bara. Körde memtest igår och inga errors där.
Hur mycket prestanda förlorar man genom att köra 4x har hört att de inte ska göra någon skillnad men undrar bara?
Tack desamma GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne83
Sedan jag sänkte hastigheten till 4x har jag inte haft problem med vpu spelade nu i 2 timmar och ingeting hoppas det håller i sig bara. Körde memtest igår och inga errors där.
Hur mycket prestanda förlorar man genom att köra 4x har hört att de inte ska göra någon skillnad men undrar bara?
Tack desamma GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!!

Nja det ska inte påverka destu mer att du kör på agp4x åtminsone gjorde det inte nån skilland på mitt gamla 9600XT men och andra sidan är ju ditt kort lite värre=).
Men som sagt jag tror det är en minimal skillnad om det nu ens är nån, du lär nog inte märka nåt:)

Visa signatur