Datorn kraschar vid tankning av torrents

Permalänk

Datorn kraschar vid tankning av torrents

Mitt problem är följande:

När jag sätter igång Azureus (har testat andra Bittorrent program också) och börjar tanka hem något så tar det några minuter sen kraschar datorn. Ibland hänger den sig bara men ibland kommer även ett felmeddelande (bluescreen) fram och säger bl.a. att "IRQ(l)_NOT_LESS_OR_EQUAL".

Jag har en USB Netgear WG111 v2 och jag tror det är där problemet ligger. Har haft en bärbar med inbyggt wireless nätverkskort och då fungerade allt prima.

Har testat att sänka antalet anslutningar till den torrent jag laddar ner men det hjälper inte. Har testat olika portar, hjälper inte heller. Där slutar mina kunskaper om detta problem och skulle behöva lite hjälp helt enkelt. En liten sak jag märkt som kanske inte har med problemet att göra är att när hastigheten går uppåt 80-100 Kb per sekund så krsachar den också.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Den där bluescreenen brukar man få vid minnesfel.
Det är inte så att du nyligen installerat nya minnen i burken ?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Kan i princip dyka upp på lite vad som.
Står det något om vilken process (systemfil) som avses?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

System filerna varierar. Har inte installerat något minne. Och det händer BARA när jag startar nedladdningar av torrents? Nåväl...kommer väl en lösning så småningom:(

Permalänk
Medlem

jag fick samma problem efter jag installerat samma produkt från netgear verkar som att deras drivisar är ruttna.

är inte helt säker på att jag får samma felmeddelande med det var en bluescreen iaf =O

Permalänk

Varenda gång jag startade ett torrent program (Bitcomet, uTorrent, Azureus etc) fick jag 100% CPU användning och datorn cpade sig totalt. Formaterade om och det verkar inte som att problemet kvarstår.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"