Permalänk
Medlem

Disc2Phone går så slött...

Det tar ju 3-4 minuter att föra över en skiva med 10 låtar, ska det så så slött eller är något fel?
Gäller en w800i.

Permalänk
Medlem

Det är slött tyvärr.
Snabbare går det om man har en kortläsare o bara slänger i stickan..

Permalänk
Medlem

Märkte nu med att hel askivan kom inte med, bara de första 6 låtarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
Märkte nu med att hel askivan kom inte med, bara de första 6 låtarna

Det är tyvärr ganska vanligt att det blir så

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

fan vad dåligt, vad besviken jag blir

Permalänk

Testa den nyaste den kanske funkar bättre Den kom ut härom dan http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

det är den jag använder...

Permalänk

eh, jag märke aldrig av slöhet då jag slände in flera album...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

nu funkar det inte alls för mig, vilket jävl askitprogram!

Permalänk

Jag är inte så säker på att det är fel på programmet Såna saker har även hänt när man flyttat prylar direkt i utforskarn till minneskortet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

om jag flyttar via utforskaren så funkar bara låtarna om jag går via "Låtar" i Walkman, går jag in i mapparna i "Artiskter" så funkar det inte, använd disc2phone står där bara...

Permalänk

Nu tex försökte jag föra över Talisman Live som består av 12st låtar Endast 2st hamnade på minnet Men man får ju kopior under Mina dokument/Min musik Dom 10 låtarna som inte kom med flyttade jag bara i utforskarn till rätt mapp Funkade klockrent

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag får inga kopior där.

Permalänk

Skumt
kanske skillnad på WinXP och Win2000 som jag själv använder Eller att jag använder ett äldre Disc2Phone (det som följde med till luren)

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

ingenting funkar nu, vad ska S.E göra åt problemet?

Permalänk

kan tipsa om att det går jävla mycket snabbare om ni slår på cachen för memorysticken....

egenskaper för enhetshanteraren/diskenheter/Sony Eri Memorystick USB Device ... se fliken principer och optimera för prestanda... läs vad det står på den fliken så du vet vad det får för konsekvenser.

verkar ta mindre än halva tiden att flytta grejjer med disc2phone.

Permalänk
Medlem

Testing testing...

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
om jag flyttar via utforskaren så funkar bara låtarna om jag går via "Låtar" i Walkman, går jag in i mapparna i "Artiskter" så funkar det inte, använd disc2phone står där bara...

Lägger du låtarna i root/MP3 så blir det så. Lägg dem i Media...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muggen
Lägger du låtarna i root/MP3 så blir det så. Lägg dem i Media...

spelar ingen roll...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muggen
Lägger du låtarna i root/MP3 så blir det så. Lägg dem i Media...

ahh? scheisse, det måste jag testa när jag kommer hem...

Någon som vet om det på Något sätt går fixa så att det är samma mappstruktur som man själv vill ha det, t.ex. som man har det på datorn? eller så att alla låtar inte Automatiskt delas in i Artister/Album, vill nämnligen ha en mapp som heter Blandat där enskilda låtar ligger, istället för massa mappar och undermappar för en enda eller få låtar... Så förbannat jobbigt och irriterande....

Skulle vara ytterst tacksam om något vet något sätt och ger ett svar på detta...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
ahh? scheisse, det måste jag testa när jag kommer hem...

Någon som vet om det på Något sätt går fixa så att det är samma mappstruktur som man själv vill ha det, t.ex. som man har det på datorn? eller så att alla låtar inte Automatiskt delas in i Artister/Album, vill nämnligen ha en mapp som heter Blandat där enskilda låtar ligger, istället för massa mappar och undermappar för en enda eller få låtar... Så förbannat jobbigt och irriterande....

Skulle vara ytterst tacksam om något vet något sätt och ger ett svar på detta...

Skapa en mapp under mp3 som heter t ex Diverse artister. Skapa sedan en undermapp till den som du döper till t ex Blandat. Lägg alla dina enskilda låtar där.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Skapa en mapp under mp3 som heter t ex Diverse artister. Skapa sedan en undermapp till den som du döper till t ex Blandat. Lägg alla dina enskilda låtar där.

Det funka! shit, tack så mycket!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

det är väl usb 1.1 ? det är ingen firewire här

Permalänk
Medlem

Den här tråden är ett solklart brott mot §7

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

disc2phone följer med mobilen, sluta gnäll.... den skickar över musiken från datorn till telen... och jag tror att den rippar skivan till mp3 också... vi har inte diskuterat om hur man laddar över piratkopierad musik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
disc2phone följer med mobilen, sluta gnäll.... den skickar över musiken från datorn till telen... och jag tror att den rippar skivan till mp3 också... vi har inte diskuterat om hur man laddar över piratkopierad musik

Nej, men

"Trots att det kan vara lagligt att göra kopior på t.ex. DVD-filmer är diskussioner kring detta förbjudna. Den svenska och internationella lagstiftningen kring "säkerhetskopiering" av film och musik är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna."

Detta återspeglas i följande trådar:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54111...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53205...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

man får väl fortfarande göra göra om det till mp3 för sitt eget bruk?

edit: om du vill gnälla.. starta en tråd med rätt rubrik

Permalänk
Medlem

Hehe då kan vi 1) skippa alla trådar som handlar om iTunes och 2) kanske t o m förbjuda alla trådar som handlar om MP3?

Jag vete tusan varför det är så segt att föra över låtar till W800i genom USB-sladden. Dessutom kommer som ni andra sagt bara en del med. Verkar vara smidigast att sätta kortet i den lilla adaptern och sen pilla in adaptern med kort i en kortläsare. Enormt mycket snabbare.

Men varför har de gjort det så svårt att få ut kortet och sen in det igen? Måste man låna in grannens småknattar med minihänder eller ska man klara det själv med normalstora fingrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
man får väl fortfarande göra göra om det till mp3 för sitt eget bruk?

edit: om du vill gnälla.. starta en tråd med rätt rubrik

Enligt lag, ja, men enligt reglerna får vi inte diskutera det här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Hehe då kan vi 1) skippa alla trådar som handlar om iTunes och 2) kanske t o m förbjuda alla trådar som handlar om MP3?

Jag vete tusan varför det är så segt att föra över låtar till W800i genom USB-sladden. Dessutom kommer som ni andra sagt bara en del med. Verkar vara smidigast att sätta kortet i den lilla adaptern och sen pilla in adaptern med kort i en kortläsare. Enormt mycket snabbare.

Men varför har de gjort det så svårt att få ut kortet och sen in det igen? Måste man låna in grannens småknattar med minihänder eller ska man klara det själv med normalstora fingrar?

Nja, jag tror att det är alternativ 3) förbjuda diskussioner som handlar om att rippa låtar som det handlar om.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs