Wow utan online konto

Permalänk
Medlem

Jag skulle iofs gärna kommit över en sån där developers version som utvecklarna använder för att prova nya instanser och sånt, då kan de ställa in värden på items och sånt helt själva, hade varit kul att leka med... nita ragge solo osv, men det är ju inte att spela på riktigt, det är bara att lattja. Men jag hade inte haft nåt emot att få lattja lite för mig själv med WoW. Det kunde man i wc3, bara bygga egna banor/editera färdiga och ställa in sina gubbar med über skills Erkänn nu att det hade varit roligt att prova? Ha hela världen för sig själv ibland, kunna göra precis vad som helst i den, inte känna sig tvingad att ha 39 andra med sig till bwl osv...

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt att spela på modem, jag har själv testat. Det enda problemet är väl att räkningen går upp en del, men det får man väl leva med om man vill spela.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Man kan visst spela spelet i offline mode. Man kunde tanka hem några patchar så att man kan spela spelet offline. På exempelvid LAN. Och så tror jag att man kan spela single player.

Guuuuud vad roligt att spela SP i ett MMORPG. Det är som att ränna runt som den enda människan på jordan.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

ett online spel skulle förlora _ALLT_ iprincip på att spela offline, så varför äns fråga, och nej wow kommer aldrig funka lagligt offline

Citat:

Det här är en tidig deltagare i "Årets dummaste tråd 2006"

'

han har redan vunnit imo

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 110 kr är alldeles för mycket i månaden, men men.

Vad ska dom med så mycket pengar till menar jag? Visst för att servrarna behöver servas men,
kostar det verkligen så jävla mycket?

Och dom som arbetar med servrarna, kan inte dom bara få spela gratis eller nått så dom slipper ha nån lön

Aja, det lär ju finnas alternativ, visst Blizzard är VÄRDA alla pengar.
Jag har själv Warcraft Battle Chest, och en rad andra köpte blizzard spel.
En pris sänkning med 25% = En ökning med 25% i antal spelare.

Alla som inte spelar tycker att det är för dyrt
Dom lever ju på att folk är beroende och inte kan sluta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tycker att 110 kr är alldeles för mycket i månaden, men men.

Och dom som arbetar med servrarna, kan inte dom bara få spela gratis eller nått så dom slipper ha nån lön

Det är inte så dyrt tycker jag eftersom det är så jävla kul.

De som arbetar 24/7 hos blizzard kan få det lite svårt att betala sina räkningar/mat/hus bla med speltid i wow.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Det är inte så dyrt tycker jag eftersom det är så jävla kul.

De som arbetar 24/7 hos blizzard kan få det lite svårt att betala sina räkningar/mat/hus bla med speltid i wow.

Är inte serversköte nått man kan göra vid sidan av? Jaja, kanske inte.

Dom uppdaterar väll varje tisdag på natten. Annars har jag svårt att tänka mig att dom övervakar serverhallen/servrarna varje sekund/minut.

Ja det är föribannat kul

Permalänk
Medlem

tack för ett gott skratt

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tycker att 110 kr är alldeles för mycket i månaden, men men.

Vad ska dom med så mycket pengar till menar jag? Visst för att servrarna behöver servas men,
kostar det verkligen så jävla mycket?

Och dom som arbetar med servrarna, kan inte dom bara få spela gratis eller nått så dom slipper ha nån lön

Aja, det lär ju finnas alternativ, visst Blizzard är VÄRDA alla pengar.
Jag har själv Warcraft Battle Chest, och en rad andra köpte blizzard spel.
En pris sänkning med 25% = En ökning med 25% i antal spelare.

Alla som inte spelar tycker att det är för dyrt
Dom lever ju på att folk är beroende och inte kan sluta.

Nej, de behöver inte alls ta så mycket pengar. De tjänar enorma mängder. Men det säljer ju, så varför skulle de sänka priset? Tror knappast de skulle få 25% mer spelare bara för de sänkte priset med 25%... Det skulle de övrigt förlora många miljoner på, om de skulle sänka priset med 25% skulle de behöva 33% fler spelare för att tjäna lika mycket pengar (ifall de inte hade några kostnader, vilket de ju har).

Rolig tråd iaf, men angående hemmaknackade servrar så tror jag knappast att det är olagligt och framför allt kan man knappast hamna i fängelse för det.

darkmoon om du vill prova är det bara att göra det, inte så svårt att sätta upp en egen server att leka runt lite på.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Är inte serversköte nått man kan göra vid sidan av? Jaja, kanske inte.

Dom uppdaterar väll varje tisdag på natten. Annars har jag svårt att tänka mig att dom övervakar serverhallen/servrarna varje sekund/minut.

Ja det är föribannat kul

I EverQuest 2 så stängs alla servrar ner vardagar klockan 16:00 (svensk tid) för genomgång mm.
Du måste tänka att sådana här spel är helt horibelt komplxt där flera 1000 tals spelare spelar på samma server.
Det är inte någon CS med max 16 spelare.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tycker att 110 kr är alldeles för mycket i månaden, men men.

Vad ska dom med så mycket pengar till menar jag? Visst för att servrarna behöver servas men,
kostar det verkligen så jävla mycket?

Och dom som arbetar med servrarna, kan inte dom bara få spela gratis eller nått så dom slipper ha nån lön

Aja, det lär ju finnas alternativ, visst Blizzard är VÄRDA alla pengar.
Jag har själv Warcraft Battle Chest, och en rad andra köpte blizzard spel.
En pris sänkning med 25% = En ökning med 25% i antal spelare.

Alla som inte spelar tycker att det är för dyrt
Dom lever ju på att folk är beroende och inte kan sluta.

110 kr är inte alls speciellt mycket, det är typ 2 pizzor i månaden, inte ens 1/4:dels normal krogrunda osv. Och detta får du i en hel månad.

Dom som går på studiebidrag förstår jag att det blir dyrt för, men det gäller att prioritera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Dom som går på studiebidrag förstår jag att det blir dyrt för, men det gäller att prioritera

Jag är inräknad dom som går på studiebidrag

Erty: Ja, dom tjänar väldigt mycket, och pengarna är väll även till produceringen av något nytt spel.
Jag hoppas bara det är Diablo III, eller något annat spel som man faktiskt kunde tänka sig att sponsra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jag skulle iofs gärna kommit över en sån där developers version som utvecklarna använder för att prova nya instanser och sånt, då kan de ställa in värden på items och sånt helt själva, hade varit kul att leka med... nita ragge solo osv, men det är ju inte att spela på riktigt, det är bara att lattja. Men jag hade inte haft nåt emot att få lattja lite för mig själv med WoW. Det kunde man i wc3, bara bygga egna banor/editera färdiga och ställa in sina gubbar med über skills Erkänn nu att det hade varit roligt att prova? Ha hela världen för sig själv ibland, kunna göra precis vad som helst i den, inte känna sig tvingad att ha 39 andra med sig till bwl osv...

Jag har provat det och det är kul...i 5 minuter, sen blir det hur trist som helst.
Mitt tips till alla är spela WoW som det var menat med massor av andra folk och skippa godmode jag lovar det blir roligare i slutändan.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag är inräknad dom som går på studiebidrag

Erty: Ja, dom tjänar väldigt mycket, och pengarna är väll även till produceringen av något nytt spel.
Jag hoppas bara det är Diablo III, eller något annat spel som man faktiskt kunde tänka sig att sponsra.

Nja, det mesta går till Vivendi.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Spela MMORPG i Single player? Det är ju som att irc'a i Notepad.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Nu har vi lollat färdigt, skräm inte den stackars pojken.

Kör på modem du, det funkar utmärkt!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
men har hört att wow ska vara grymmt så det är därför jag frågar om man kan spela det utan online....men kommer det hela tiden bara vara online spel

Det är grymt, om man kör online. Det är ju det som är hela grejen med det spelet. Ta bort onlineläget och det blir genast skittråkigt kan jag lova.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den roligaste tråden någonsin.

Men jag tror vi har fått fram det budksap vi vill. Du kan inte spela WOW offline eftersom det är ett online spel och hela konceptet bygger på att du ska spela ihop med andra människor.

Vet igentligen inte om jag ska skratta eller gråta, klockan är 03:40 och jag är trött.

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

Rolig tråd imo. :). Är lite nyfiken på vart du bor om din ISP inte ännu levererat dig/er bredband?

Sen så finns det ju massor av andra underhållande spel man kan lira utan internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Spela MMORPG i Single player? Det är ju som att irc'a i Notepad.

Haha bästa kommentaren hitills.

Nää som sagt MMORPG ska liras med många spelare. Lirar iofs inte WOW men KOL och det hade nog varit sjukt tråkigt att springa runt o lira det ensam... Finns andra spel där man kan göra det; Morrowind etc.

(hmm min första post på väääldigt länge känns det som)

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
jo jag vet vad wow är för spel det är justdärför jag vill ha det men hur jävla kul är det med ett modem....bara för telia har lovat i tre år nu att bygga ut min telestation så kan jag fan inte hjälpa det...men sen är det dåligt att nästa alla sådan spel är online funktion

iofs gjorde worldofwar.net en test under betan med att spela med modem, det gick, men tror det blev en 500 MS i ping, så det går att spela med modem.....

men inte mer skulle jag tro

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Va? Spela med modem? Jag har 1mbit och jag tycker inte att det räcker... Jag sitter oftast med 200ms :S Inte för att det inte går men när servrarna laggar (vid patch dagar) är det irriterande. Om man lägger till att jag bara har 25-30 fps vanligt så suger det ibland

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Bra att några kunde ge vettiga svar, ni andra som skrattar ut killen, jag skrattar ut er! Jag skrattar åt er sociala inkompetens, och åt er oförmåga att hjälpa andra som inte har samma visdom som ni verkar ha!

Ta er i kragen ffs och ge grabben vettiga svar! Hur mycket kan man egentligen trycka ner en kille? Visst var det en knäpp fråga, men det är inte till någon hjälp att Gaaaaah HAHAhaa GAAAAAAAAAAAAAA, är det?

Visa signatur

Amilo Xi 1546 | Core 2 Duo T5600 | 1024 | ATI X1800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekt
Bra att några kunde ge vettiga svar, ni andra som skrattar ut killen, jag skrattar ut er! Jag skrattar åt er sociala inkompetens, och åt er oförmåga att hjälpa andra som inte har samma visdom som ni verkar ha!

Ta er i kragen ffs och ge grabben vettiga svar! Hur mycket kan man egentligen trycka ner en kille? Visst var det en knäpp fråga, men det är inte till någon hjälp att Gaaaaah HAHAhaa GAAAAAAAAAAAAAA, är det?

Yep,

Vissa på sweclockers borde lara sig social kompetens, ganska ofta man ser att folk trycker ned varandra. Sen så kanske man ska ha i åtankte att många ar unga och dom har helt enkelt inte den mogenhet som behovs for att diskutera sakligt....

Tråkigt men sant, inte så mycket man kan gora åt detta forutom att ha hårdare moderatorer = vilket skulle krava mer jobb.

Sweclockers skulle haft et feedback forum istallet før att man måste skicka til en specifik moderator.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Va? Spela med modem? Jag har 1mbit och jag tycker inte att det räcker... Jag sitter oftast med 200ms :S Inte för att det inte går men när servrarna laggar (vid patch dagar) är det irriterande. Om man lägger till att jag bara har 25-30 fps vanligt så suger det ibland

Jodå det går att köra med modem, jag har gjort det i c:a 1 vecka. Man kan glömma att köra instnanser med 20-40 pers men annars går det. 1 MBit räcker mer än väl till att spela som du har eftersom spelet bara skickar några få Kb/s.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Kvalificerat SKITSNACK. Det finns ingen officiell patch som gör att du kan köra det offline, eftersom det än en gång är ett Massively --->MULTIPLAYER ONLINE <--- Role Playing Game ( http://susning.nu/Multiplayer ) ( http://susning.nu/Online ) ( http://susning.nu/MMORPG ). Men är det sedan någon som spelar det på LAN kör de med olaglig programvara och har därmed brutit mot Blizzards avtal och riskerar därmed böter och/eller fängelse. Spel som fungerar på samma sätt fast offline kallas RPG ( http://susning.nu/RPG ) Role Playing Game (alltså offline).

Du måste skojja? Tror du allvarligt talat att man kan få böter och/eller fängelse ifall man bryter mot Blizzards avtal? Haha. Fan, jag visste inte att Blizzard hade börjat skriva lagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Du måste skojja? Tror du allvarligt talat att man kan få böter och/eller fängelse ifall man bryter mot Blizzards avtal? Haha. Fan, jag visste inte att Blizzard hade börjat skriva lagar.

Kaka the great kanske uttryckte sig lite konstigt, men till saken hör det att alla items, namn, texturer, platser och lore tillhör Blizzard. Det är nog ingen större fara för personer som bara kopplar upp sig mot privata servrar, men för de som hostar dem är det värre.

Om du bryter mot det avtal du ingått med en annan part kommer det bli konsekvenser, höjden av dessa varierar givetvis, men böter är inte otänkbart. Fängelse är att sträcka sig, men å andra sidan har märkligare saker hänt, så man ska aldrig vara för säker

För att summera: Nej, han skojjar inte, han bara uttryckte sig lite knepigt.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Du måste skojja? Tror du allvarligt talat att man kan få böter och/eller fängelse ifall man bryter mot Blizzards avtal? Haha. Fan, jag visste inte att Blizzard hade börjat skriva lagar.

Nej, du borde läsa blizzards avtal. Jag förstår visserligen varför du inte orkade gå igenom ett antal sidor avtal, men... Du ska inte uttala dig om sådant du inte har någon aning om om du inte kollat igenom EULAn ens?!

Att modifiera filer från WoW är i stort sett samma sak som piratkopiering. I kina kan du få fängelse, i sverige lär du få äckligt höga böter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekt
Bra att några kunde ge vettiga svar, ni andra som skrattar ut killen, jag skrattar ut er! Jag skrattar åt er sociala inkompetens, och åt er oförmåga att hjälpa andra som inte har samma visdom som ni verkar ha!

Ta er i kragen ffs och ge grabben vettiga svar! Hur mycket kan man egentligen trycka ner en kille? Visst var det en knäpp fråga, men det är inte till någon hjälp att Gaaaaah HAHAhaa GAAAAAAAAAAAAAA, är det?

Nja, kan inte hålla med dig där.
Han får vettiga svar i början där vi förklara vad ett MMORPG-spel är för något, men envisas med att på påstå att det ska gå att spela i singelplayermode.

Här får han svar hur det fungerar men ÄNDÅ envisas med att det är fel.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151041...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151133...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151223...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151233...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151272...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151300...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151316...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6151406...

osv.

Han påstår även att han har sett WoW i verkligheten hur man spelar, och det är detta som gör det ännu så mer roligt.

Så jag tycker verkligen det är "Gaaaaah HAHAhaa GAAAAAAAAAAAAAA" när han försöker försvara sig och strida emot när vi förklarar vad ett MMORPG-spel är för något och hur det fungerar.

"...och åt er oförmåga att hjälpa andra som inte har samma visdom som ni verkar ha!"

Visdom? Behövs det visdom för att förstå att ett MMORPG-spel som har som syfte att spela ihop med andra spelare inte går att spela i singelmode?
Möjligt att man inte förstår hur det fungerar, därför förklarar folk vad ett MMORPG-spel är för något.
Men när man fortsätter och påstår att alla har fel...

Ja ja, det är offtopic, jag vet.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Han påstår även att han har sett WoW i verkligheten hur man spelar, och det är detta som gör det ännu så mer roligt.

Jag skrev att jag har hört att det ska vara grymmt...så lär dig läsa först

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo