Hjälp med audio drivrutiner till Asus A7N8X

Permalänk
Medlem

Hjälp med audio drivrutiner till Asus A7N8X

Har försökt på alla sätt att installera drivrutinerna till mitt mobos integrerade ljudkort. Har testat med att installera drivrutinerna man fick med på CDn och de som finns på Asus hemsida (Realtek AC97 3.45) men när jag går in på Ljud och ljudenheter så står det bara att det inte finns några uppspelningsenheter i alternativ-fälten.

Någon som kan hjälpa till?

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk

Har precis samma kort fast deluxe versionen, drog bara hem nvidias nforce 2 drivrutiner för moderkortet och där fanns ljuddrivrutiner också inkluderat i paketet. Funkade för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hade kortet inaktiverat i bios.

Nu fungerar det. Dock så får jag störningar i ljudet när datorn skickar signaler, så jag får använda mitt riktiga ljudkort där ingångsporten är trasig... Ena stiftet har åkt för långt ner så jag hör bara i ena hörluren. :/

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX