Permalänk
Medlem

razer diamondback -> plocka isär?

hej, har en razer diamond back hemma..

har tröttnat på att den lyser rött överallt och vill därför skruva av "skalen" och spraya dom svarta inifrån..

undrar nu ifall någon har plockat isär en sådan mus förut??
ifall det är lätt att sätta ihop igen osv ?, fast limmade skal ?

vill ju inte förstöra min enda dugliga mus eftersom den är ganska dyr.

tacksam för alla svar

mvh /aretaket

Permalänk
Proffsmoddare

det sitter en skruv under bakre skaten ( glidplasten )..sen så vet jag inge mer :P...fick alldeles nyss en razer jag med så vet inget annat

Visa signatur
Permalänk

plocka lysdioderna ist.....

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på min magma, utan att ha plockat isär den, är det bara en skruv och den sitter under den bakre "skaten". Så antagligen är det bara att skruva ur den och sedan försiktigt lyfta övre skalet framåt så det lossar från dess fästanordning som man också kan se utan att öppna den.

Permalänk
Medlem

okej någon som vet nått mer??

jag har inte tänkt mej plocka dioderna eftersom jag vill fortfarnade att scrollen och "gummi randen" på sidorna ska lysa rött

Permalänk
Medlem

Testa öppna den, verkar inte vara svårt att sätta ihop den igen, allt sitter syggt fastskruvat på övre skalet.

Permalänk
Medlem

Du skruvar, som många andra redan påpekat, först bort skruven under bakre skaten, sedan drar du "skalet" bakåt relativt kraftigt.

Permalänk
Medlem

Ta inte bort lysdioden, antagligen den som gör så optiken kan läsas :B

Permalänk
Medlem

okej tack för alla bra svar har nog fått svart på det jag behöver nu

tråden kan stängas/tas bort!

Permalänk
Medlem

Har också en men jag tycker att det är snyggt men det är ju smak sak...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Ta inte bort lysdioden, antagligen den som gör så optiken kan läsas :B

Det sitter flera i musen, bara den som lyser upp underlaget behövs.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Det sitter flera i musen, bara den som lyser upp underlaget behövs.

vad jag kan se sitter det två stycken. den som lyser upp underlaget och musen och en som lyser upp scroll hjulet.

Permalänk
Medlem

före / efter -bilder

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Sälj den och köp en röd Copperhead Konstruktivt tips va?

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
vad jag kan se sitter det två stycken. den som lyser upp underlaget och musen och en som lyser upp scroll hjulet.

Ja precis, det låter rätt. Är inte 2st flera förresten? Skrev flera eftersom jag inte visste om det var 2 eller 3st. Men då kan man skrota den vid scrollhjulet om man skulle vilja det.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

hej igen, ifall det var någon som ville veta resultat osv så ska jag sammanfattadet kort :

jag skruvade ur den vanliga skruven under bakre glide'n med en vanliga "stjärnmejsel" och sedan
tog jag i lite och vickade och drog övre skalet uppåt/bakåt så det lossnade hyffsat lätt.
sedan tog jag jag en liten vanlig skruvmejsel och "bände" försiktigt bort plastkonstruktionen som höll fast tryck-knapparna.

sedan vart det bara att spraya med svart biltema hobby-lack 2 ggr och låta det torka. jag maskerade översidan med maskeringstejp för säkerhets skull så det inte skulle bli svart på utsidan.

sätta tillbaka plastkonstruktionen på skalet och sedan skalet på musen, skruva fast osv.

har tyvärr inga bilder men resultetet blev precis som jag hade tänkt mig. helsvart över-skal också lyser det nu rött på scrollen och sidorna endast.

det var mycket enkelt att utföra.

tack för all bra hjälp jag fått^^ mvh /jakob

Permalänk
Medlem

Det lyyser inte under längre eller?:S

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
Det lyyser inte under längre eller?:S

tänk efter en gång till

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

jo, under med, måste ju lysa upp under så att underlaget kan läsas av osv.. det är precis samma som orginal musen fast överskalet lyser det ej ifrån.

villket gör att det inte lyser upp över allt i rummet lika mkt osv:P

Permalänk
Medlem

hehe känndes lite konstigt fick känslan av att du gjort det när jag läste hehe

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

HAHHAHAHH okeej ; ) så kan man iof också se det syftade i detta fall på dator-musen

Permalänk
Medlem

Bilder MÅSTE du fixa Jag blev sugen på att göra detsamma...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är dålig sens på Razer diamondback plasma. jag har på höggsta men jag vill ha mer. Det tar två cm för musen att gå över hela skärmen. är det bara jag som har detta problem eller e det jag som har fått för mig något?

Permalänk
Medlem

det tar värkligen inte 2cm för mej att få musen över hela skärmen ifall jag drar den som vanligt över musmattan.

du vet väll att du kan reglera sensen på musen både i windows och i razer-programvaran man fick med på cd när man köpte den ?

Permalänk
Medlem

Över hela skärmen behöver jag ~halva musmattan, i spel, t.ex Quake 3 behöver jag hela musmattan för att komma ett halvt varv.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm