Eran mest nostalgiska konsoll?

Permalänk
Medlem

Eran mest nostalgiska konsoll?

Efter att ha läst lite nes trådar här på sweclockers har jag kommit framm till att det nästan betyder mord att slakta en nes hehe.. Så jag tänkte höra med er vilken spel konsoll som står er närmast hjärtat och också vilket spel som betyder mest för er till den konsollen.

Etta på min topplista ligger Playstation =D, fick det precis när det släpptes och har fortfarande kvar det. Första spelet vet jag inte riktigt vad det var. Hmm Ridge Racer och Crash Bandicott var nog dom första.. Mvh Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Nes med Zelda 1&2, Gunsmoke, Goonies 2, supermario, megaman 1-2-3 mfl.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Neo geo utan tvivel eftersom den grafikmässigt var så totalt överlägsen mot allt annat. Ett arkadspel i vardagsrummet? Ja tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Nes med Zelda 1&2, Gunsmoke, Goonies 2, supermario, megaman 1-2-3 mfl.

/kale

Måste bara säga att Nintendo ligger på stark 2a platts på min lista Och speciellt Gunsmoke, älskar musiken i d spelet

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ihåg min första Playstation, jag hde förbokat den på ett ställe i Göteborg som hette Game zone låg uppe i kompassen. Jag skulle hämta det så fort jag slutade jobbet den dagen men när jag var på väg till jobbet strax innan kl 06:00 så hoppa jag av bussen vid domkyrkan och gick ner till Game zone för att ställa mig i kön.
Som tur var för mig så var det bara 9 st före mig så jag slapp vänta så länge.
Jag köpte ridge racer och ett FPS spel som jag har för mig hette något liknande "killek".

Och så fort jag lämnade affären tänkte jag åka till jobbet men när jag väl kom till hållplatsen så tänkte jag ähh vaf*n jag sjukanmäller mig, så jag åkte hem och ringde jobet sedan satt jag och spela hela den dagen utan något som helst avbrott.

Så PS är en klar favorit som jag kommer minnas hur det kändes i början.
Men annars måste jag nog säga Nes och Snes med alla dess RPG spel främst Zelda 2(nes) och Chrono trigger(snes)

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Snes tror jag och street fighter 2 eller Super mario world.

Ps1 är jäkligt nära sen med resident evil och twisted metal.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Snes utan tvivel. Fans många härliga stunder framför Nes och Megadrive(C64?) men Snes slog alla med sin härliga grafik och underbara spel.
Fanns så många bra RPG spel och alla var helt underbart stämningsfulla.
Sword of mana, Zelda 3, Chrono trigger, Soulblazer, Lufia the list just keeps going

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

N64 med Ocarina Of Time. Min första konsoll btw, lite sent kanske, men jag är lite sen på konsoll fronten

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

PSX med alla så härliga RPG:n, saknar den tiden då det inte görs så bra såna spel längre ...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

NES och Metroid.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven faktiskt. Mitt NES betydde oerhört mycket för mig på den tiden, men det fanns nog inget spel sådär som jag spelade mest av alla. Däremot med mitt SNES så är det helt klart Zelda III: A Link to the Past, förmodligen det bästa liret genom tiderna, alla kategorier.

Permalänk
Medlem

NES och Zelda I & II.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

1'a SNES med zelda III
2'a Dreamcast med Phantasy star online
3'a Nintendo 64 med Zelda OoT

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

1: Nes med Super Mario Bros
2: SNES Zelda III
3: Sega Meda Drive Sonic 2

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Nes
med Super Marior Bros 1&3

AMIGA500

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Länge leve Super Mario

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

1. NES, självklart, och då SuperMario spelen till och ett McDonaldsspel (rare).
2. SNES, där vi hade ett spel.. Med.. Typ musse eller någon.. Man gick runt i olika världar, och i en av dem (något som påminde om helvetet?) fick man typ en brandmansdräkt och kunde spruta vatten.. Kommer bara inte ihåg vad det heter.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
1. NES, självklart, och då SuperMario spelen till och ett McDonaldsspel (rare).

McDonalds-spelet hade jag också. Det var faktist riktigt kul. Man var en vit kille och en svart kille eller? Och så varje gång man klarade en bana så körde de en high five.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Nes och megaman 2. Kommer fortfarande ihåg att jag köpte det ifrån gulasidorna. 700kr kostade det mig för nes.en och 7 spel.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk

Megadrive: Sonic spelen *ryser*.
Snes: Donkey Kong Country spelen.
PSX: Tekken 2, Resident Evil, FFVII.
N64: Mario 64 o Goldeneye.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
2. SNES, där vi hade ett spel.. Med.. Typ musse eller någon.. Man gick runt i olika världar, och i en av dem (något som påminde om helvetet?) fick man typ en brandmansdräkt och kunde spruta vatten.. Kommer bara inte ihåg vad det heter.

Du menar "The magical quest starring mickey mouse". Har det här hemma faktiskt
Men jag har aldrig tyckt att det var så jätte bra egentligen. Det gick o spela men inte mer.

Min mest nostalgiska konsoll är väl NES med alla klassiker. Tror Journey to Silius är mitt favvo spel till NES faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Nintendo Game & Watch var det hetaste när jag var liten.

Kommer inte ihåg att det fanns så mänga stationära konsoller på den tiden ut an det var mest datorer likt c-64 som gällde då.

Permalänk
Medlem

Dreamcast... utan tvekan.

Permalänk
Medlem

nes där jag har spel som: Zelda 1, megaman 2 och metroid =D helt udnerbara spel

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Sega Megadrive, satt och spelade sonic och Ren and Stimpy med min kusin dagarna i ända när jag var mindre

Permalänk

Bara jag som inte fastnade så mycket för nes?
Tyckte super mario bros var lite tjatigt och ice climber som var mitt första spel sög jag på...
Gumshoe var lite kul fast spelet blev ju bara svårare och svårare tills man ville slänga pistolen i väggen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

SEGA Master System!

Min första konsoll, på dagarna satt man och spelade Zelda med polaren på hans NES, och på kvällarna gick vi till mig och lirade Wonderboy 3, Miracle Warriors och Phantasy Star (som för övrigt fortfarande är ett av dom bästa rollspel som gjorts)

2:a kommer Sega Megadrive: Sonicspelen ägde allt på den tiden. Sen var ju några av rollspelen helt underbara också (Shining force 1-2 och Phantasy Star 2-4)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

NES dominerar helt och hållet min topp 3-lista:

NES - Icehockey (två tjocka, en smal = sweet)
NES - Metroid
NES - Zelda II

Permalänk
Medlem

Kanske man ej får säga två, det gör jag ändå

SNES - Zelda; A Link To The Past.
Playstation - Final Fantasy VII

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Min Amiga 600 är helt klart den jag värderar högst. Skulle aldrig drömma om att sälja den, mycket på grund av alla hemmagjorda amosspel som ligger på dess hårddisk.