Permalänk
Medlem

Korupta filer vid nedladdning.

Tja, jag har ett mycket irriterande problem, när jag tankar Lineage 2 clienten så blir zipp filen korrupt. Filen är på 1.88gb
och tankas från tillverkarens sida. Nätverks kortet är "NVIDIA nForce Networking Controller", den är inbyggd alltså, och nVIDIA firewall är avstängd. Jag har tankat filen 2ggr nu och jag vill gärna ha den här filen!

Så några tips på varför mina filer blir korrupta vid nedladdning?

Tacksam för svar, och jag hoppas att detta är rätt forumdel

//Ryo

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Det är väldigt osannolikt att det är nätverkskortet det är fel på. Har du kontrollerat att du verkligen får ner hela filen så det inte saknas några kb eller så? Har du några andra liknande problem med korrupta filer etc? I så fall kan det bero på trasiga/inkompatibla minneskretsar (det har jag råkat ut för flera gånger). Annars kan det ju vara så enkelt att filen du försöker ladda ner är skadad på servern, eller t.o.m så enkelt att det inte är en zip-fil utan något annat format. Just att den är så oerhört stor (> 1 Gb) är misstänksamt - man zippar normalt inte så stora filer. Är du säker på att det inte är en dvd-image (iso-fil) istället med fel filändelse?

Lägg upp en länk till nerladdningssidan för filen så kan jag kolla.

Permalänk
Medlem

Stäng av och ta bort nVidia brandväggen du fick med i moderkortet. Har samma moderkort som dig och det är det som jävlas

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brainchild
Det är väldigt osannolikt att det är nätverkskortet det är fel på. Har du kontrollerat att du verkligen får ner hela filen så det inte saknas några kb eller så? Har du några andra liknande problem med korrupta filer etc? I så fall kan det bero på trasiga/inkompatibla minneskretsar (det har jag råkat ut för flera gånger). Annars kan det ju vara så enkelt att filen du försöker ladda ner är skadad på servern, eller t.o.m så enkelt att det inte är en zip-fil utan något annat format. Just att den är så oerhört stor (> 1 Gb) är misstänksamt - man zippar normalt inte så stora filer. Är du säker på att det inte är en dvd-image (iso-fil) istället med fel filändelse?

Lägg upp en länk till nerladdningssidan för filen så kan jag kolla.

Gå in på http://www.lineage2.com/pds/pds_client.html och tryck på "Full size download"
Hoppas filen är korupt, så att det inte är datorn det är fel på.

:Bottle:

Hur tar jag bort den då?

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Jag hade samma fel och efter jag bytte från SATA port 1 och 2 till 3 och 4 blev det bättre. Jag ser att du också har ett A8N och har klockat och det kan bero på att SATA busen gör att filerna blir korrupta. Jag tror att port 3 och 4 är låsta av någon anledning.

Min kompis hade samma problem allt han gjorde var att formatera om och då löste allting sig.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Jag hade samma fel och efter jag bytte från SATA port 1 och 2 till 3 och 4 blev det bättre. Jag ser att du också har ett A8N och har klockat och det kan bero på att SATA busen gör att filerna blir korrupta. Jag tror att port 3 och 4 är låsta av någon anledning.

Min kompis hade samma problem allt han gjorde var att formatera om och då löste allting sig.

Ok, tack för svaret, jag ska prova det

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Har haft problem med korrupta filer som löste sig efter att jag installerat en nyare drivrutin till grafikkortet så kolla så det inte är det som kanske är felorsaken?

Btw har börjat ladda ner detta spel via servern och undrar om det är nått "gratisspel"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo

:Bottle:

Hur tar jag bort den då?

Tror ända sättet är att formatera hårddisken =/

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bottle
Tror ända sättet är att formatera hårddisken =/

Går den inte att ta bort via kontrollpanelen "Lägg till/Ta bort"?

Permalänk

Jag har ingen lust att ladda ner hela filen, men vad jag kan se på websidan etc så är det nog riktigt attt det verkligen är en gigantisk zip-fil och risken att en fil som säkert laddas ner av dussintals människor varje dag är korrupt är minimal - det skulle upptäckts långt tidigare.

Om det inte finns något it Lägg till/Ta bort så kan du kolla om det finns något uninstall-länk i startmenyn för det, eller uninstall.exe, unwise.exe eller liknande i programkatalogen för det.

Har du överklockat så ställ ner allting till standardvärden och se om det funkar bättre. Just sådana här fel är ganska typiska för felaktigt minne och är ditt minne överklockat är det säkert det som är problemet.

Att SATA Port 3 och 4 skulle vara spärrade på något vis är knappast troligt, däremot öär de använda ett annat kontroller-chip än de första portarna och kräver seperata drivrutiner. I vilket fall som helst borde du installera de senaste drivrutinerna för alla dina komponenter (inklusive grafik-kort etc) för att utesluta fel på dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Går den inte att ta bort via kontrollpanelen "Lägg till/Ta bort"?

Nej

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för all hjälp, hoppas jag får det att funka

En ny grej som blir korrupt är vissa bilder, typ 1 av 10 bilder blir helt konstig. Halva bilden ser ok ut, men resten är pixligt och knasigt. Detta händer bara på vissa bilder, och väldigt sällan. Vad kan det vara?

Så här

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Tja! Tänkte bara hoppa på tråden här, eftersom jag verkar ha samma problem som du. Jag kör visseligen Fujitsu-Siemens laptop på 2.4Ghz och 512 minne. Nästan alla filer som jag tankar ner (utom Bittorrent filer) blir korrupta eller felaktiga. Bilder vissas heller inte riktigt normalt utan dom verkar klyvas halvägs ner och bli negativ färgade. Jag har försökt "skydda" mina filer genom att lägga dom på min externa men det funkar heller inte. Dom blir korrupta när man försöker kommaåt dom.

Permalänk

Låter fortfarande som minnesproblem, eller möjligen att processorn blir överhettad. har du kollat temperaturen? En annan möjlig förklaring kan kanske vara att nätaggregatet inte orkar ge tillräckligt stabil spänning, men jag tror inte så jättemycket på den förklaringen. Det är dock svårt att ge ett entydigt svar eftersom det kan bero på så hemskt mycket. Om du har möjlighet så prova med andra minneskretsar och se om det fortfarande strular.