Feedbacktråd till "Das keyboard wannabe"

Permalänk
Medlem

Feedbacktråd till "Das keyboard wannabe"

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55101...

Ska mest troligt skrapa några av de vänstra tangenterna senare och spraya om dom ... blev lite småklumpar här och var.. =(

Så.. Tips och kommentarer

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade sprayen? funderar på att gör något liknande med ett tangentbord här hemma. Damn sexy...

edit: såg priset nu... xD

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Ballt!
Den manliga mattan gör inte saken sämre.

Visa signatur

[AMD64 3500+ Venice @ 2604mhz med Scythe Ninja - Asrock DualSata - Kingston vRAM 1.5GB - Sapphire x1950xt - 580gb HDD - Chieftec Mesh - Corsair 620 - G15 och MX500 - Samsung 913N]

Permalänk
Medlem

GOOD JOB DUDE!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taki
Ballt!
Den manliga mattan gör inte saken sämre.

Misstänkte att nån skulle kommentera den .. du vet, är man bilfreak så är man

Är 17 år nu .. (18 i sommar).. och den där mattan har jag haft sen vi flyttade in här, ca 12 år sen )

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

varför inte F-knapparna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
varför inte F-knapparna?

Vet itne riktigt.. Men jag använder dom en del (bindat om dom och så .. och är inte 100% på var dom sitter)...

Men jag tycker de blev ganska snyggt att ha dom kvar... fast dom kanske försvinner nästa gång, ifall jag ändrar de misslyckade knapparna...

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk

Hehe , tycker du borde vara mest säker på vilka som är F knapparna, dom e ju bara numrerade från vänster till höger
Jävlig snyggt BTW !

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

liten fråga angående sprayen, är det bra spray? blir det klumpigt eller nått sånt när man sprayar uyt den elelr blir det jämt fint laget, klumpigt menar jag inte att man håller för nära utan kan bli små fula prickar med vissa burkar som kan suga rätt hårt

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
liten fråga angående sprayen, är det bra spray? blir det klumpigt eller nått sånt när man sprayar uyt den elelr blir det jämt fint laget, klumpigt menar jag inte att man håller för nära utan kan bli små fula prickar med vissa burkar som kan suga rätt hårt

Funkade asbra för mig

Den högra sidan är jättefin och jämn....

Men den vänstra höll jag som sagt för nära i början och de blev småprickar...

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

för kanske ett halvår sen tänkte jag göra samma sak, fast med "neon orange". Jag hade räknat med att färgen skulle täcka bokstäverna och få sånt resultat som dig, men så blev det inte... alla tecken syns perfekt igenom, syns knappt att det är hemgjort =D.

Jag vet inte hur många som har frågat var jag har köpt det :P.

P.S snåla inte med klarlacken om du vill att det ska hålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcepser
för kanske ett halvår sen tänkte jag göra samma sak, fast med "neon orange". Jag hade räknat med att färgen skulle täcka bokstäverna och få sånt resultat som dig, men så blev det inte... alla tecken syns perfekt igenom, syns knappt att det är hemgjort =D.

Jag vet inte hur många som har frågat var jag har köpt det :P.

P.S snåla inte med klarlacken om du vill att det ska hålla.

Bilder?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv

tcepser jag hade velat se bilder på det där det låter häftigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcepser
för kanske ett halvår sen tänkte jag göra samma sak, fast med "neon orange". Jag hade räknat med att färgen skulle täcka bokstäverna och få sånt resultat som dig, men så blev det inte... alla tecken syns perfekt igenom, syns knappt att det är hemgjort =D.

Jag vet inte hur många som har frågat var jag har köpt det :P.

P.S snåla inte med klarlacken om du vill att det ska hålla.

Hade du på grundfärg/primer under lacken?

Jag har gjort några liknande grejer och det har alltid täckt mycket bättre om man har på primer först. "Ett bra underarbete är grunden för ett bra resultat"

PS: Snyggt moddat Micke/Shaguar

Visa signatur

Moddat AOpen HQ45, AMD Athlon64 2800+, Thermalright XP-90C, Radeon 9800pro, Asus K8V-X, 1.5 GB DDR (3*512), 580 GB HDD (1*80, 2*250), NEC 3520
Bilder och Bilder

Permalänk
Medlem

Ser himla bra ut! Tummen upp!

Permalänk
Medlem

Jag tycker du har fina långkalsonger. Tangentbordet blev också bra.
Jag har funderat på att göra något liknande själv, eftersom jag gillar Das Keyboard, men tycker att det är dels för dyrt och dels lite trist att det inte finns med svensk layout.

Min tanke var att genomföra det på ett 79:- tangentbord från Kjell & Co, men frugan skulle antagligen få spel. Äh! Hon kan använda sin laptop i stället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak för ett tag sen, men jag tog av alla tangenterna, sjuuukt skönt att få ha datorn ifred... ingen som orkar gå och byta tangentbord bara för att kunna använda den

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

lite halvnice men varför tog du inte med f1-f12 o de andra knapparna där längst upp?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Bah ... i brist på saker att göra så gjorde jag ett försök att öppna tangentbordet och se vad de fanns att göra där ...

Tyvärr så gick de inte så bra som jag trodde... så jag råkade knäcka halva ramen ... och raden A - Ö funkar inte.... Så jag får se om jag köper ett nytt.. vill gärna göra samma sak ,, FAST BÄTTRE!

tips på vad man kan göra med ett lite trasigt tangentbord? =(

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaguar
tips på vad man kan göra med ett lite trasigt tangentbord? =(

kasta på lillbrorsan, spanka flickvänner, pojkvänner o . s . v . . .

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

skicka det till mig, jag kan behöva reservdelar

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

ha, lustigt. har själv gjort ett liknande tangentbord, med Das Keyboard som "modell". Sprejade om det idag, så jag har inga bilder på det slutliga resultatet.. men jag postar en länk snart. (Där snart menar imorgon.)
EDIT: Länk: http://hem.passagen.se/filespace/moddning

Permalänk
Medlem

hahaha, långkalsongerna och mattan tog priset D:

hehe

men såg ju snyggt ut det där, hur känns det att knappa på tangenterna, glatt eller som "vanligt"?

Permalänk
Medlem

Åker inte färgen ner mellan tangenterna och "klistrar" fast dem?

(Sexiga långfillingar )

Permalänk
Medlem

Nope.. jag har som sagt gjort samma sak. Det var bara att spreja.. inget klibbade ihop. inte det minsta

Permalänk
Medlem

tar man o sprayar i tunna lager åt gången så kletar det ju inte, är när du öser på med färg som det KANSKE kletar...

Permalänk
Hedersmedlem

haha jag har också ett T-bord utan markeringar,
Jag säger samma sak.

Man får iaf ha datorn ifred ^^

Permalänk

Funderar att göra samma som du gjort med mitt ultra-x, när man bara sprejar rakt på, klibbar inte tangenterna då?

Hade tänkt att göra det då jag sprejat ramen på mitt ultra-x svart, skulle bli skitsnyggt om man sprejade hela svart.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen efter att ha sett ditt tangentbord. Funderar dock på om det inte räcker att sandpappra bort bokstäverna från tangentbordet, vad tror ni? Mitt tangentbord: http://www.microsoft.com/presspass/images/gallery/hardware/Mu...

Som ni ser är knapparna redan svarta så det borde väl gå..eller?

Edit: En halv tangent senare - It just -has- to be a better way ^^

Edit2: Men det blev ett riktigt lyckat resultat, bara 85 tangenter kvar.. plus eventuellt F-tangenterna.. men det blir snyggt.. och så gott som gratis

Edit3: Orkade bara göra nummersatsen till höger idag. Men resultatet blev super. Tangenterna är matta som dom ska, och ändå lena som en babyrumpa Får se när jag ger mig på resten, tog iaf ett par timmar att göra bara de 17 tangenterna.. Och sen med lite putsmedel för att få bort diverse skrapmärken.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag målade rammen på ett tangentbord blått svart. Men rengjorde aldrig hålen tillräkligt noga så knapparna fastnar så jag tröttna rätt fort på att använda det. Men snyggt blev det. Men övertoning och grejer

Visa signatur

Workstation: AMD XP 3200+ 512 mb ddr (2*256 mb dual kingmax 400mhz) western 80 gb hårddisk gf2mx 32 mb också vattenkylning GENTOO/XP
Laptop: Amd xp-m 2500+, 512 mb ram 266mhz, 40 gb hd GENTOO
Server: Pentium 2 450 mhz 512 mb pc133 adaptec 1200 raidkort GENTOO www.tuffe.net