Permalänk

PocketPC Inside

Det är nog inte så många som är dumma nog att öppna en sprillans ny handdator så därför tänkte jag lägga upp lite bilder på hur en sån ser ut innuti. Displayen gick sönder efter några veckor och jag köpte en ny dator (billigare än att laga). Tänkte ha den här trasiga i bilen och köpa till navigation och tänkte om ni visste något bra ställe som har skärm som kan passa kontaken (se bilden lite längre ner). Kontakten är ju både display/touch i samma. Skulle vara kul att försöka lista ut vad som är minnen, CPU, WLAN, Bluetooth etc.

Jag hoppas det kan va kul att kika lite hur dem ser ut inuti, väldigt småskalig teknik! Nånting kul ska det väl bli av den. Passade därför bättre in här än under HANDDATORER tyckte jag. Ge gärna tips av alla de slag!

EDIT: Lite spec:

FS PocketLoox 420
400MhZ Intel Xscale
SD-slot (har 1GB minneskort)
64 MB Ram
Skärmen klarar 320x240 pixlar men jag kan köra handdatorn via USB till min stationära dator och använda den i 640x480 med hjälp av ett program på handator+stationära. Så maxupplösningen på "grafikkortet" är minst 640x480.
Bluetooth
WLAN
PocketPc 2003 First Edition
Och IrDA så klart

Använder dem inte plasthandskar? Det var fingeravtryck på varje komponent av det här slaget! Precis som nån tryckt dit dem på plats...

Väldigt söt kontakt! Tången är en radiotång, så ni förstår hur smått allting verkligen är i handdatorer!

Högtalaren

Skärmen ovan, skärmkontakten nedan.

Moderkortet med lite högreupplösning. Ovansidan:

Undersidan:

Permalänk
Avstängd

aja de va ju inte gulligt litet

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Musikälskare

de e jag som har varit å pillat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

OM du ska stoppa i en annan skärm så är väl det en vanlig LVDS-kontakt (eller vad det nu heter)

Borde finnas adaptrar på något ställe som säljer små datorer och tillbehör, dock är väl en sådan skärm sjuktdyr...

Och är det inte samma som det är på bärbara datorer, dvs slakta en laptop och ta den skärmen

Permalänk
Medlem

men tar han en från en laptop kommer de inte funka sådär superbra för laptopskärmen går ju på högre spänning

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

jag öppnade min Loox720 efter ett tag för att förbättra klicket när man drar in och ut stylusen

http://undcon.no-ip.com/pda/

EDIT : stavfel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Konfa den som webserver. måste gå att göra "blint". Dock blir det nog svårt men testa!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Konfa den som webserver. måste gå att göra "blint". Dock blir det nog svårt men testa!

Hur ska man kunna komma in och ändra sånt? Är det nån som vet hur man kommer in i typ BIOS? Skulle vara kul att ändra grejer och överklocka!

Jag tror också skärmarna är väldigt dyra tyvärr. Finns ju iPaq-skärmar för lite över 1000 spänn eller originalskärm för 1500, men känns onödigt när jag redan har en fungerande handdator...

Ganska ointressant tråd, får be om ursäkt för det, men nån kanske tycker det är kul...

Permalänk

De "Bios" som finns i handdatorer är bara till för att flasha om rommet, annars om man vill överklocka handdatorn finns det diverse program för det. Ett välkänt program för att göra sånna saker är "Pocket Hackmaster".

Visa signatur

100% recycled electrons
http://www.greenliquid.tk

Permalänk
Avstängd

Hur gick första skärmen sönder?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hur gick första skärmen sönder?

Hade den i fickan och började brottas...