Permalänk
Melding Plague

Asus A8R-MVP testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Asus A8R-MVP testad</b></font> <small class="small">måndag 30 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.techreport.com/reviews/2006q1/asus-a8rmvp/index.x?..." target="_blank">The Tech Report</a> har testat ASUS budgetmoderkort med Crossfirestöd, Asus A8R-MVP. Moderkortet har ATI-nordbrygga - ATI Radeon Xpress 200 CrossFire Edition, och sydbrygga från ULI - ULI M1575. Processorer stödja är alla socket 939. Kan vara ett intressant val då ATI:s äldre crossfirelösningar förhoppningsvis kommer bli billigare nu när Radeon X1900 har lanserats.
<br />
<br /><i>At less than $100 online, the board is easily one of the cheapest CrossFire-capable motherboards on the market. You wouldn't know it looking at the board's performance, though. It has little problem keeping up with motherboards that cost nearly twice as much, in part thanks to the impressive I/O performance of ULi's M1575 south bridge. The A8R-MVP is more than just a great performer, too. It's also packing a feature-rich BIOS, and if our sample is any indication, there's plenty of overclocking potential to spare.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.techreport.com/reviews/2006q1/asus-a8rmvp/index.x?..." target="_blank">The Tech Report</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

sett bra ut sedan Anandtechs recension i slutet av november förra året..
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617

enda nackdelen är väl att korten har lite för låg vcore, max 1.55 (1.45+0.1 med overvolt) varierar dock ngt mellan olika kärnor..

Permalänk

jag var på väg att köpa detta kort då jag började söka på forum och hittade att en hel del (99%) hade en hel del problem. främst med vcore, som dessutom utlovades att vara i klass med de flesta andra kort ~1,65V som max. det verkar som anandtech med flera fått ett gräddat kort av Asus och därigenom fått jättefina recensioner. men sen har asus skeppat nåt annat till butikerna. ganska fult.

sen har det även rapporterats om problem med command rate som vissa inte får alls att fungera bra.. . får köra med 2T mao.gissningsvis det problem tech report stötte på i samband med överklockningen. men det har väl alla ATI kort strul med? hoppas detta löser sig genom BIOS fixar...

RAID0 fungerar tydligen inte heller. Asus har också gjort bort sig rejält genom att ignorera människor FULLSTÄNDIGT när de mailat, ringt eller kontaktat ASUS om hjälp med problemen med detta kort...

Permalänk
Medlem

tyvärr verkar det som ASUS nästan alltid gör så när de har problem, helt enkelt ignorar de tills stormen blåser över..

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på A8R32-MVP som ska komma om ett par veckor, med RD580 istället. Förhoppninggsvis har de vässat bios och vcore inställningarna lite också, men det återstår ju att se. Lite sent ute med recension på ett kort som snart kommer vara utdaterat bara.

Permalänk

vcore kommer antagligen att vara fixat då specsen kommer vara likvärdigt A8N32-SLI (dvs 8-phase)

Permalänk
Medlem

hmm konstigt, har faktist detta kort och inte några problem..
hade mer problem med mitt a8n-sli premium..

dock efter att INTE ha installerat alla Nvidia drivrutiner gick det bättre.. sedan att nforce4 inte tycker om MAxtor diskar är ju ockps oroväckande..

Men något som jag tyckte var viktigt, är att moderkortet kanske inte kommer att fungera med VISTA?? vad handlar detta om? är det några andra kort som inte kommer fungera?

Permalänk

verkar dumt att installera nvidia drivrutiner på ett ATI chipset.....

Permalänk
Medlem

Har haft dettakort i några månader nu och det funkar fin-fint för mig i alla fall.

Permalänk

frågan är om ni testat RAID, överklockning av minne och cpu?

förutom dem problemen så ska det vara ett kanonkort! problemet är bara att asus gått ut med att kortet ska vara en "överklockares dröm" och dessutom skickat ut annorlunda kort (bättre) till recensenterna än vad som sedan sålts i affärerna. dessutom verkar de fullkomligt ointresserade av att hjälpa till...

verkar som historien dessutom upprepar sig. liknande vid fallet med asrock dual939sata eller vad det heter...

har alltid sett Asus som ett av de högre klassade märkena. håller mig nog till abit och ser över AX8 eller AT8 istället... inga höjdarkort men håller vad de lovar iaf.