Permalänk
Medlem

Extrem speldator!

Hej!

Antar att denna tråd har varit upp X antal gånger innan! Men va så snälla att hänvisa till en tråd eller bara svara på mina frågor!

Tack!

Min kompis ska köpa sig en bra speldator men problemet är att varken han eller jag är något geni på datoprdelar osv. Så jag undrar om ni kan hjälpa mig att sätta ihop en bra dator som det går att spela dom nyaste spelen på. OBS! Det ska absolut gå att spela World of Warcraft med konstant 60 fps omberoende på vad som händer!

Om ni postar massa delar sicka gärna länkar där jag kan köpa dom! så är ni snälla!

Tack på förhand!

Mvh Yaak

Visa signatur

NiTA!

Permalänk
Medlem

Du, jag tror det är ganska svårt att få 60 i fps i tex Alterac Valley eller i Ironforge/Orgrimmar med ganska mycket folk i.

Visa signatur

[Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego | Grafik: GW 7800GT | RAM: 2st 512 PC3200 | Moderkort: Abit AX8 V2.0 | Chassi: Antec PlusView II]

Permalänk
Medlem

välj ställe att köpa delarna på, ex komplett.se, datorbutiken.com eller din lokala datorbutik. Maila dem och berätta att du vill ha en extrem speldator för X laxar. Berätta också att du INTE ska köpa ett kärnkraftverk samtidigt, så de kan redan nu stryka en Intel cpu. Efter ett par dagar får du ett förslag mailat tillbaka till dig och då säger du att du ska tänka på saken, fast du egentligen lägger upp listan här på Sweclockers. Sedan komer det strömma in kommentarer om det är bra eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dANNE_WE
Du, jag tror det är ganska svårt att få 60 i fps i tex Alterac Valley eller i Ironforge/Orgrimmar med ganska mycket folk i.

Jag har spelat på mitt it cafe där jag bor och där låg jag konstant i 60 fps bårde i AV och I IF.

så det måste gå

Mvh Yaak

Visa signatur

NiTA!

Permalänk

Borde inte den här tråden ligga i "Datorsystem" ??

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

Yaaken, hade du aa/af på i 1600x1200? eller (1280x1024) ? :/

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

A64 3000+
2x 512 MB PC3200 RAM
ATI X800XL

Spelar med upplösning 1280x1024 och ligger på ca 40pfs overall, dock har jag inte lyckats undgå att dimpa ner till 20ish fps ibland. Max i eyecandy kan tilläggas.

Så något i stil med ett sådant system som i sign eller bättre är väl vad han ska satsa på, jag satte inte ihop min dator som någon värsting sak utan mer en budget med tanke på vad som fanns på marknaden.

Men WoW är fullt spelbart men som sagt när man anländer till större zoner så som IF osv så sjunker FPS ett par sekunder.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

P4 3.0Ghz HT blabla
1x1024 PC3200, 1x256 PC3200 RAM
GeForce 6600 256MB

Windowed mode, maximerat fönster. overall 20-40 fps. funkar utmärkt tycker jag.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Brukar lira på polarns 3200+@2.6GHz, 2GB minne 7800GTX och raptor diskar och på den så hackar det t.o.m till ibland i städer och under stora raider, det lustiga i det hela är att om våra datorer står bredvid på samma lina så känns det ibland som grafiken segar som satan ungefär som nåt i datorn inte pallar med men kollar man på varandras maskiner så inträffar det på båda så det är inte datorn heller.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

60fps i wow ... bäst att ta reda på hur många fps du behöver först.. spel som wow kräver inte mer än 30 fps för att det ska flyta på, ditt öga ser nämligen ingen skillnad på 30 och 60 i spel som wow där det inte händer saker specielt snabbt.. sen att det garanterat kommer hacka för dig när det e mycke folk runt om kring dig vilket inte har något med datorn i sig att göra utan mer att din dator inte får informationen om alla spelare tillräkligt snabbt dvs ett band bredds problem då din dator inte får informationen den behöver i den hastighet den kan visa det för dig.. så efter detta så kan jag garantera att min budget dator kan visa just wow flytande så länge det inte finns för mycke folk runt om kring..

Permalänk
Medlem

Den här bör möta era krav riktigt bra. Att intel-processorer är varma som kaminer och behöver omänskliga mängder ström är en myt enligt mig. Jag har orginalflänsen med en 120mm 45m3/h-fläkt på, och den håller sig runt 40 grader idle och 60 grader load.

Jag var AMD-fanboy innan jag köpte min nuvarande intel-dator i fredags (27 jan).

Shoplist:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=320387&...

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

nu sa han spel dator vilket snabbt skulle kasta ut en intel cpu .. men typ en amd 3000+, 6600GT och 1GB ram så ska man klara wow utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy
nu sa han spel dator vilket snabbt skulle kasta ut en intel cpu .. men typ en amd 3000+, 6600GT och 1GB ram så ska man klara wow utmärkt.

Kom ihåg att ryktet om AMD-processorn som mycket bättre gaming-cpu inte är helt sant. AMD är endast marginellt bättre än Intel nuförtiden.

Sen motsvarar en AMD 3000 _inte_ en Intel 3,0ghz. AMD har fallit ur sin mät-mall, numer är det ungefär AMD 3500 = Intel 3,0ghz.

Sen sa han att han vill klara WOW _helt_ utan lagg, och då är 2gb ett krav.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

förklara då för mig hur min polare klarar sig på ett 6600GT en amd 3000+ och 1GB ram helt utan lagg i raids?... sen e en 3000+ lite drygt motsvarande en 3.2-3.3GHz och en 3500+ är runt 3.6GHz eller nått i den stilen så amd håller måttet fortfarande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dANNE_WE
Du, jag tror det är ganska svårt att få 60 i fps i tex Alterac Valley eller i Ironforge/Orgrimmar med ganska mycket folk i.

jag har typ 57 fps i IF hade 30 när AQ öppnades. dock hade inte servern det då hela servern krashade 9 gånger.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ekner, du kan inte sätta dig emot flera test gjorda av folk som vet mer om detta än du, som bevisar att 3000+=intel 3.0ghz och ofta även över.

yaaken, förklara för din kompis att han inte behöver lägga ut mer än 10k för att få wow att flyta på riktigt fint. vill han kan han lägga ut mer än det, och få wow att flyta på nog för en väldigt kräsen person kanske kostar 15k.

EDIT: om han nu vill ha en extrem speldator som verkligen är grym, behöver han nog lägga ut 20-25k. men det behöver han inte för att wow ska flyta på så det räcker.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

1400*1120 - allt maxat - x2 @ 2.5ghz , oklockat 7800 GTX , 2gb ddr flyter på ingen aning vad jag har för fps dock

körde samma upplösning utan AA/FF på min gamla p4 3.0@3.6 - 6600GT - 2gb DDR; flöt på där med

men 60fps har jag nog inte :).. så köp nått snabbare än mig om du vill ha ögongodis & 60fps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det vore inte dumt av dig att säga hur stor din budget är...

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Kom ihåg att ryktet om AMD-processorn som mycket bättre gaming-cpu inte är helt sant. AMD är endast marginellt bättre än Intel nuförtiden.

Sen motsvarar en AMD 3000 _inte_ en Intel 3,0ghz. AMD har fallit ur sin mät-mall, numer är det ungefär AMD 3500 = Intel 3,0ghz.

Sen sa han att han vill klara WOW _helt_ utan lagg, och då är 2gb ett krav.

Jag skulle vilja säga att ryktet att AMD är den bättre gaming-CPU'n är helt sant, du kan ju ta en koll i denna testen där ett stort antal CPU:er har anväts för att testa diverse spel med samma grafikkort (ett 7800GT).

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/28cpu-games.html

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Dator paketet

Har Fått tillbaka ett svar på en dator som ett Exempel vore tacksamm för lite svar om detorn och om det är någon bra dator eller ej, eller om man ska lägga till något för att göra den ennu bättre

Adressen är Följande :

http://www.komplett.se/k/config.asp?ConfigSystemId=10082

Mvh

Yaak

Visa signatur

NiTA!