Permalänk
Medlem

120mm i fronten för HDD`sen... Har en Cooler Master 3in4 device.. eller nätagget...

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem

Gainward 6600GT "GS" sen så är det mina 80mm fläktar och tätt efter min amd boxkylare och nätagg (hårddisken med) Snacka om krossverksljud det kommer ur den !
Har dock inte haft orken att köpa nytt

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Avstängd

Det som låter klart mest i mitt chassi är DEN FETA BASEN!!!YEAH!!!

Visa signatur

Feel da powah of da PHATT BASS.

Permalänk
Medlem

Min Zalman ZM-F1 80mm låter överlägset mest.

Permalänk
Medlem

chipsetkylarn... -.-

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

grafikkortsfläkten, org tyvärr.. och cpukylaren låter också en hel del.

Permalänk
Avstängd

diskarna helt klart.... iaf i 5v läget...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BassBlaster
Det som låter klart mest i mitt chassi är DEN FETA BASEN!!!YEAH!!!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Fläkten på nätagget vinner i alla högljuddstävlingar i min dator...överröstar mina två seagatehårddiskar med hästlängder

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

cpu kylaren....låter väldigt bra!!!

Visa signatur

AMD3200+ 1024ram 200gig+80gig geforce fx5500 mm

Permalänk
Discokungen

Pumpen och möjligtvis de två 36GBarna i RAID0. Mina 6st 12cm-fläktar låter inget

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Mina två 7800GT i SLI

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

min nätaggs fläkt

Permalänk
Medlem

Grafikkortsfläkten

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Lätt mina 5 hdds. Men just nu ligger riggen på bordet, har några extrafläktar då. Sen ska jag beställa ett chieftech chassi och koppla in vattenkylningen, så då blir det lite tystare hoppas jag. Men det kommer fortfarande vara hddsen som låter.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Min ena chassifläkt är det som låter mest. Det är en Arctic cooling 80mm tempreglerad fläkt, ratad till 10-17db

Då har du tysta hårddiskar..

I min dator är det just hårddiskarna som låter mest. Plus mina Adda 120mm, som så småningom ska bytas ut av Nexus. Dock är hårddiskarna ett värre problem.

Permalänk
Medlem

Det enda som låter i min burk är nätaggets fläkt. Ska byta ut den mot en ADDA imorgon. Ska även "hänga" upp hårddiskarna med resårband vid DVD-platserna.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Min lågbudget fläkt (120mm) på baksidan av datorchassit.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Min ena chassifläkt är det som låter mest. Det är en Arctic cooling 80mm tempreglerad fläkt, ratad till 10-17db

Lägg till ca 10 db så får du nog fram en mer verklighetsanpassad siffra för dBA@1m.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

det som nog låter mest är min kära raptordisk 36gb som har börjat låta väldigt mycket om läsararmen när den åker framochtillbaka. motorn som snurrar skivorna låter inte ngt direkt.. lite konstigt.. pumpen till min vattenkylning låter lite trots att den står på en matta av liggunderlag som är 1 cm tjockt. sen låter mina chassifläktar lite granna.. fläktarna till radiatorn går på 5 volt så dom är inte alls farliga.. chassifläktarna ska alla göras om så dom går på 7 volt tlls min egengjorda fläktkontroller e klar jag tror att min vattenpump låter en del för att vattenkanalerna i chipsetblocket är för trånga så det blir mera motstånd för pumpen.. kan de stämma?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet. Ett Aspire 500W. Även fast fläkten står på lägsta varvtalet.

Permalänk
Medlem

hm.. mina chassifläktar låter väll väldigt mycket. viner gött om datorn. Hårddisken låter en hel del åxå men jag är väll bland det längsta man kan komma ifrån ljudkänslig.

Man för att datorn är igång på ca 5-10 meters avstånd om inte ens mer.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
det som nog låter mest är min kära raptordisk 36gb som har börjat låta väldigt mycket om läsararmen när den åker framochtillbaka. motorn som snurrar skivorna låter inte ngt direkt.. lite konstigt.. pumpen till min vattenkylning låter lite trots att den står på en matta av liggunderlag som är 1 cm tjockt. sen låter mina chassifläktar lite granna.. fläktarna till radiatorn går på 5 volt så dom är inte alls farliga.. chassifläktarna ska alla göras om så dom går på 7 volt tlls min egengjorda fläktkontroller e klar jag tror att min vattenpump låter en del för att vattenkanalerna i chipsetblocket är för trånga så det blir mera motstånd för pumpen.. kan de stämma?

Låter som vi har exakt samma problem Min Eheim 1048 låter aningen även om jag har 5 lager ljuddämpningsmatta virat om den Angående fläktarna: ha fritt blås Hur många fläktar låter när man testar dem utanför chassit? Just det!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

14dB ADDA-fläktar på ca 9-10V efter det är det nog något på moderkortet som låter mer. (och jag har faktiskt en raptor 74 ;D)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
det som nog låter mest är min kära raptordisk 36gb som har börjat låta väldigt mycket om läsararmen när den åker framochtillbaka. motorn som snurrar skivorna låter inte ngt direkt.. lite konstigt.. pumpen till min vattenkylning låter lite trots att den står på en matta av liggunderlag som är 1 cm tjockt. sen låter mina chassifläktar lite granna.. fläktarna till radiatorn går på 5 volt så dom är inte alls farliga.. chassifläktarna ska alla göras om så dom går på 7 volt tlls min egengjorda fläktkontroller e klar jag tror att min vattenpump låter en del för att vattenkanalerna i chipsetblocket är för trånga så det blir mera motstånd för pumpen.. kan de stämma?

Du har kollat att pumpen inte tar i chassit på något sätt, t.ex. i väggen när du stänger det?

Annars kan det också vara impellerlagren som börjar bli slut. Då rasslar impellern runt lite och skapar en del oväsen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

min prossesor som sitter på tok för nära mitt hiper nätag :/ ska läsa det med nytt chassi nu i veckan

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Inaktiv

mitt 250W nätsaggregat, kan bero på att det blir lite pressat, (det är det nätaggregatet som är till mina specs) ska byta ut det efter trippen till österrike på sportlovet då man inte behöver spara längre

Permalänk
Medlem

edit: Diggarn, jag ska också till Österrike på sportlovet. Vi kanske ses

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
nätagg och hårddiskar.

samma här.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Låter som vi har exakt samma problem Min Eheim 1048 låter aningen även om jag har 5 lager ljuddämpningsmatta virat om den Angående fläktarna: ha fritt blås Hur många fläktar låter när man testar dem utanför chassit? Just det!

vadå angående fläktarna? fattar inte va du menar..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Du har kollat att pumpen inte tar i chassit på något sätt, t.ex. i väggen när du stänger det?

Annars kan det också vara impellerlagren som börjar bli slut. Då rasslar impellern runt lite och skapar en del oväsen.

nope den tar inte i ngn stans.. den står på en 1 cm tjock matta med liggunderlag.. jag tycker att slangarna vibrerar väldigt mkt.. lite väl mkt.. var man än känner i systemet. jag har alphacool sli blocket o kanalerna där e ju extremt smala så att tillomed att smuts som kommit in i systemet har fastnat i kanarela så man ser en liten svart sak ligga där.. vad jag minns så störe jag mig inte alls av pumpen innan de blocket monterades.. pumpen är inte alls gammal.. max 2-3 månader tror jag

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

De 2 80mm-fläktarna i fronten på lådan låter helt klart mest här. Hämtar ut ett Antec P180 i veckan nu, skall bli skönt att slippa små högljudda skitfläktar

Följt efter det är ngt resonansljud i lådan som skapas av en av hårddiskarna.

När Raptor-diskarna jobbar är det dock de som överröstar allt annat.