dax att bojkotta starforce!

Permalänk
Medlem

dax att bojkotta starforce!

Visa signatur

Alcohol, the cause and solution to all the
worlds problems.
- Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Hell yeah..!! http://www.glop.org/starforce/ FTW!!

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Hell yeah..!! http://www.glop.org/starforce/ FTW!!

Bra att du la in länken ifall vi missa den innan

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då var man av med lite skrot!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med starforce alls.

Men warez folket har det

Permalänk
Medlem

Kritisera inte starforce, då skickar de FBI på dig

http://www.boingboing.net/2006/01/31/starforce_threatens_.htm...

Tog också bort en massa SFskräp för några dagar sen i samband med när de smög in badwaret i trackmania nation-demot, så nu kan jag bränna vanliga cdskivor igen i min plextor-dvdbrännare.

Permalänk

Som vanligt är det de som inte piratkopierar som får lida...

Permalänk
Medlem

Jag installerade nyligen ett av programmen med starforce och hade inga problem under den tiden (har formaterat sen dess). Personligen tycker jag att det är bra med program som hindrar piratkopiering, om jag och många andra köper titlar vi gillar får tillverkarna mer pengar till bättre utveckling.

Det var bara äldre starforce versioner som gav folk problem med DVD- brännare och diverse program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Jag har inte haft några problem med starforce alls.

Men warez folket har det

njaa tvärtom
"warez folket" har inga problem med det men alla som köper orginal får en hel del problem, kommer själv alldrig köpa nått som har starforce

Permalänk
Medlem

Börjar misstänka att det kanske var starforce som sabbade min DVD brännare .. brännaren blev extremt slö, och fick massor med read errors, gick heller inte att bränna någon skiva då all data var korrupt. Förmaterade för några veckor sen och sen dess har brännaren fungerat perfekt .. tyvärr är det lite svårt att bevisa det då jag formaterade ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Har personligen erfarenhet av det underbara kopieringsskyddet på Soldiers heroes of world war II. Spelet blev inte bara ospelbart, de sabbade för en massa andra spel också. Nu sitter jag efter formatering med ett crackat orginalspel, känns ju verkligen som dem har lyckats.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med starforce, har iofs bara testat ett spel med sf, och det var Gtlegends, fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Starforce förstörde min Battlefield 2 installation efter att jag hade tat bort HoMM V betan. Började hacka i BF2 och varken ominstallation av spelet eller byte av drivrutiner hjälpte. Testade allt möjligt men inget hjälpte så fick till slut ominstallera OS. Så aldrig mer spel med Starforce! Förstör bara för oss som köper spel.

Permalänk
Medlem

Har själv upplevt en hel del av alla problemen som Starforce kan åstadkomma och det är ingen trevlig upplevelse direkt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Senaste starforce versionen ska enligt uppgift vara så fri från nämnda biverkningar att tillverkarna erbjuder vinster för dem som bevisligen får problem med dem, jag tror att priset var en resa till moskva m.m. varifrån programutvecklaren kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Senaste starforce versionen ska enligt uppgift vara så fri från nämnda biverkningar att tillverkarna erbjuder vinster för dem som bevisligen får problem med dem, jag tror att priset var en resa till moskva m.m. varifrån programutvecklaren kommer.

Vinsten var 10.000$ och en weekendresa till Moskva. Men för att vinna detta så skulle man bevisa på deras kontor att starforce förstörde ens dvd spelare efter installation av starforce. Dom ger inget till dom med dom andra biverkningarna. Som nu bevisligen inte är borta.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Jag kan förstå att de har Starforce på retail spel (även om Starforce är djävulens påhitt) men jag fattar inte varför de ska jävlas och ha det på demos och gratisspel. De har Starforce på Trackmania Nations som man kan ladda ner gratis på nätet... varför ska de ha starforce då?

Permalänk
Medlem

From: "Dennis Zhidkov" <denis.zhidkov@star-force.com>

O_o

Analfabeter som jobbar på star-force eller skickar någon fakemail?

Visa signatur

Words manifest from deep inside where people hide whitened
unbalanced brains

Permalänk
Medlem

finns det någon lista som säger vilka spel som innhåller starforce ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
finns det någon lista som säger vilka spel som innhåller starforce ?

http://www.similarities.org/starforce.html

Visa signatur

Words manifest from deep inside where people hide whitened
unbalanced brains

Permalänk
Medlem

Jahapp, då kan man ju inte köpa HoMM V då. :-/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag kan förstå att de har Starforce på retail spel (även om Starforce är djävulens påhitt) men jag fattar inte varför de ska jävlas och ha det på demos och gratisspel. De har Starforce på Trackmania Nations som man kan ladda ner gratis på nätet... varför ska de ha starforce då?

Anledningen till att starforce finns på demos och gratisspel är för att försvåra arbetet för hackers för att knäcka betalspel som använder samma kod som demon och gratisspel.

Permalänk
Medlem

hmm, vad jag vet har jag inget spel med starforce.. om inte Lineage 2 har det (vilket jag inte tror, skulle vara meningslöst) möjligtvis att bf2 har det, men inte heller säker där.. men i varje fall, jag hade starforce grejjer på datorn.. blev faktist lite förvånad.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

BF2 har inte starforce

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Men om man nu hittar starforce grejer på sin dator o sen tar bort dom.. Slutar inte dom spelen fungera då??

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

OMG! 5t4rf0r(e i5 n0t the shit!

Haha, men seriöst, StarForce suger. Om man inte ens får veta att det installeras och kan skapa hårdvaruproblem så borde man fan stämma idioterna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Verkar mest vara folk som warezar som har problem med det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Verkar mest vara folk som warezar som har problem med det?

nopp. inga problem alls med det om man laddar men det är om man köper spel med de som de kan bli ett helvete. blev att formatera för mej sist jag provade ett demo med sf så alldrig att jag kommer köpa nått som har de

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul å skicka iväg ett mail till denne man: denis.zhidkov@star-force.com

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Va fasen, Upptäckte att jag hade Starforce på datorn så jag fixade starforce removal och efter det så slutade mitt MSN fungera Vilken skit sak!