dax att bojkotta starforce!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag håller med dig om vad du skrivit. Men detta med priset är ju ett problem. Hur ska priserna på spel kunna sänkas? Nu är jag inte alltför insatt i ämnet tyvärr. Fast jag förstår att det inte är en SÅ stor del av pengarna man betalar för ett spel som går till de som gjort spelet egentligen. Det är många som är med och delar på kakan. Kommer nog vara en evig kamp.

På ett sätt så tycker jag att de kunde slopa alla skydd mot piratkopiering på skivorna. Eftersom NÅGON alltid kommer att knäcka de nya skydden. Den dåliga jämförelsen är att man kan ju lika gärna låta bli att låsa dörren, eftersom OM nu tjuven VILL in. Ja då tar han sig in hur många larm eller skydd man än har. Vilket betyder att tar man bort skydden så har man gett upp. Hm...

Nåja, jag äger iallafall inte ett enda spel som har StarForce-skyddet. De spel som har det skyddet laddar jag hem. Så jag slipper StarForce.

På vilket sätt skulle Starforce försvinna om du laddar hem spelet? Är det något magiskt som händer när man laddar hem det? Eller tror du att de som crackar spelen tar bort kopieringsskyddet?

Permalänk
Medlem

Fler spelutvecklare kanske borde titta på Bethesda. Där finns inget kopieringsskydd eller cd-key alls förutom att måste ha cd/dvd:n i läsaren. Morrowind och Oblivion lär väl ändå ha sålt massor av exemplar ändå. Jag har köpt mina exemplar, även om jag tankade ner Oblivion först och sen köpte det.

CD-key kan ju vara bra i multiplayerspel, men nåt annat borde inte behövas. ut2k4 har ju bara cd-key numera. Man behöver inte ha nån cd/dvd i.

Många gamla spel var ofta fria från kopieringskydd. Unreal 1 behöver ingen cd i läsaren, ingen cd-key, ingenting.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Starforce installeras enbard när du kör spelets .exe filen för första gången inte när du installerar spelet.
Resten får ni ta reda på från google med tanke på swecs regler.

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Och sen så har vi just ordet förstöra, personligen så tror inte jag att en mjukvara som inte är speciellt designad att förstöra hårdvara kan göra det. Däremot så kanske den indirekt kan förstöra den. Som ni kanske har hör så lägger Starforce ett filter på din DVD spelare, detta filter kan enligt några personer få Windows att uppträda som om dvd läsaren läser fel och därmed sänker den hastigheten på IDE kontrollen. När DVD läsaren tillslut kör i PIO läge så går det knappt att spela upp DVD filmer med den. Dock så kan problemet ligga i att vissa DVD läsare inte klara av att köra i PIO länge och kan därmed skadas efter en tid.

Hur skadas dvd-brännaren? Skadas den verkligen "fysiskt", utan att man kan återställa prestandan med hjälp av mjukvara/drivers?

Är dvd-brännaren säker om man nu tagit bort Starforce med det officiella borttagningsverktyget, och installerat nya drivers till dvd-brännaren? Det är vad jag gjorde ett tag tillbaka. Är det något man behöver göra ytterligare i drivrutins- eller registerväg?

...och går DVD-brännaren tillbaka till dess ursprungliga läs- och skrivhastigheter då? Går det att mäta på något sätt? Sitter förresten med en dvd-brännare av modell ASUS 1608P.

- David

Permalänk

Skit.. trodde ja hade starforce med, för spelen stängs ner lite hur som helst, men inget starforce hade jag Trodde ju att ja skulle få datorn fixad nu -.-

Permalänk
Medlem

humm jag har inga problem sedan att jag använder GNU/Linux. så jag kan inte säga något om detta...
men det låter vidrigt..

fsck DRM!

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Inaktiv

tur att det var mest okända spel på den där listan som jag aldrig kommer att spela även om det inte fanns något skydd.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte sett Starforce användas på väldigt länge nu?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Men warez folket har det

Tvärtom, wares folk har program som stänger av det. Det är det som är det riktigt dåliga: det är vanliga köpare som får problem med det tyvärr, helt rätt att bojkotta.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Tvärtom, wares folk har program som stänger av det. Det är det som är det riktigt dåliga: det är vanliga köpare som får problem med det tyvärr, helt rätt att bojkotta.

Nja, stänger inte av det utan man slipper installera starforce överhuvudtagtet.

Sen går det bra med orginal spel också, bara att byta spel.exe mot en utan krav på att ha starforce.
Finns även program som fejkar starforce, dock denna har jag inte hittat och så får man nog inte länka här ändå.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men f** äntligen hämtat ut mitt ex av Colin McRae dirt och när jag ska köra igång:
"Hej, vill du installera safety drivers? Inte? Näe men då får du inte spela ditt spel, tji fick du och tack för dina pengar ha det bra! ^^"

Detta bara två dagar efter att mina DVD filmer kommit och jag kunde inte spela upp dem på datorn!!!

Allvarligt: VILL alla förlora kunder för det är ju vi som i slutändan tar smällen! J**** nötter!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Livet är bra! Jag har bara haft lite små strul med starforce men det går att lösa med cracks. Men det känns ju faktiskt lite B att man måste leta upp och sen tanka ner dessa grejer för att ett spel man köpt för 4-5hundra ens ska komma igång...

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Bara jag som inte sett Starforce användas på väldigt länge nu?

Verkar bli mer och mer sällsynt. Flera spelproducenter har gått över till andra system. En fåtal spel har släpps helt utan skydd och vissa har fått skyddet borttaget i och med att en patch släppts så det verkar gå åt rätt håll. Det är bara att hoppas på att dessa spel säljer bra så att fler hakar på.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Codemasters är dock envisa. Jag fruktar att det kommer användas i Jericho

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J