PC Gamer: "You will wet yourself!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
total war är faktiskt en uppskattad serie.
men visst, cönter strajk, wold of warkraft och half lajf och starkraft ungar känner inte till sånt

Nej för att folk som spelar de spelen är inga gamers. De känner inte till nåra andra spel, de har sugigts med av bara farten i cs, Wcraft etc. Undantaget är Half-Life där håller jag inte med dig.

En person som spelar cs spelar inte alls. Cs är typ som poker på internet.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
total war är faktiskt en uppskattad serie.
men visst, cönter strajk, wold of warkraft och half lajf och starkraft ungar känner inte till sånt

Uppskattad visst, men kolla i tråden, inte tillräckligt uppskattad för en sån announcement. Och sen visste man redan att det skulle komma ändå.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nej för att folk som spelar de spelen är inga gamers. De känner inte till nåra andra spel, de har sugigts med av bara farten i cs, Wcraft etc. Undantaget är Half-Life där håller jag inte med dig.

En person som spelar cs spelar inte alls. Cs är typ som poker på internet.

Jag hänger inte riktigt med i din logik här, om du använder någon över huvud taget. Har du tänkt på att dessa spel kan vara allmänt uppskattade för att de faktiskt har rejält med substans, eller avskyr du dem och drar dig tillbaka till obskyra underdogspel bara för att få någon slags intellektuell överhetskänsla för att du har 'finare smak' än den stora massan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
tvivlar på att killen ens har spelat dom spelen ;__;

Ja, StarCraft, WarCraft, Half-Life och C&C är ju riktiga rariteter. Man kan endast hitta dem i speciella spelbutiker, och då får man leta i år och dag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Jag hänger inte riktigt med i din logik här, om du använder någon över huvud taget. Har du tänkt på att dessa spel kan vara allmänt uppskattade för att de faktiskt har rejält med substans, eller avskyr du dem och drar dig tillbaka till obskyra underdogspel bara för att få någon slags intellektuell överhetskänsla för att du har 'finare smak' än den stora massan?

Jag håller faktiskt med honom. CS är väldigt 'inget'.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag håller faktiskt med honom. CS är väldigt 'inget'.

Du får gärna utveckla. Du kanske är en sån som ratar allt som är "mainstream"?

Permalänk
Medlem

mainstream är iof ofta dåligt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nej för att folk som spelar de spelen är inga gamers. De känner inte till nåra andra spel, de har sugigts med av bara farten i cs, Wcraft etc. Undantaget är Half-Life där håller jag inte med dig.

En person som spelar cs spelar inte alls. Cs är typ som poker på internet.

Haha, nej, ingen är gamer. Det är bara du som är gamer. Din smak är den som är bra, alla andra suger. Du är överheten. Du är STOREBROR! BLESK SER ER!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nej för att folk som spelar de spelen är inga gamers. De känner inte till nåra andra spel, de har sugigts med av bara farten i cs, Wcraft etc. Undantaget är Half-Life där håller jag inte med dig.

En person som spelar cs spelar inte alls. Cs är typ som poker på internet.

Det var nog en av de mest idiotiska kommentarer jag hört på mycktet länge!

Patetisk.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

japp patetiskt att dissa cs bara för att det är populärt. . helt sjukt faktiskt .. samma som WOW och alla andra populärare spel.

Men det kanske ger dom status att visa att dom är "true" gamers *maha*

för övrigt älskar jag css och har spelat alla TW. och jag tycker att TW är bra spel dom OCKSÅ "även fast jag bara är en cs-fjortis"

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nej för att folk som spelar de spelen är inga gamers. De känner inte till nåra andra spel, de har sugigts med av bara farten i cs, Wcraft etc. Undantaget är Half-Life där håller jag inte med dig.

En person som spelar cs spelar inte alls. Cs är typ som poker på internet.

Jag har spelat cs, half-life, starcraft och spelar nu world of warcraft. Men jag vet vad TW serien är för nåt. Har själv spelat mycket rome total war och många andra spel. Du kan ju inte säga att alla som spelat dom spelen inte vet några andra spel.

Permalänk
Medlem

nu ska vi inte bli arga på varandra, mitt inlägg var lite på skämt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

hmm tror att man inte bara kan nämna sånna saker på just det här forumet;)

tvivlar på att sweclockers-forumisterna är sk "csfjortisar som inte rört sig utan för den spelvärlden"

men du förstod varför vi blev lite upprörda ;B `? men bra att det var ett skämt :>

Visa signatur

sad panda

Permalänk

nu orkade jag inte läsa hela tråden men jag tror som många andra på Duke Nukem Forever eller nått nytt från Blizzard och då troligen Starcraft 2.
Med tanke på att Blizzard tar sin tid på sig att bli klar med ett spel så skulle väl SC2 varit färdigt lagom till att WoW gjort sitt.... eller?

Permalänk
Medlem

Det är ett helt internet i vägen för ironin.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Såna tidningar görs i genomsnitt mellan 1-2 månader innan de ska släppas.
Varför släppa en fejkad framsida och riskera att folk faktiskt blir glada över nyheten att TW2 ska komma?

1-2 månader före? Skulle inte tro de, dom gör ju klart dom typ 1 vecka före release datumet.
Ingen skulle väll köpa en speltidning om dom hade recensioner på spel som varit ute i 2 månader...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
1-2 månader före? Skulle inte tro de, dom gör ju klart dom typ 1 vecka före release datumet.
Ingen skulle väll köpa en speltidning om dom hade recensioner på spel som varit ute i 2 månader...

Tror du tidningarna får spel att recensera 1 veckan innan de släpps?
Nä, det är precis som med film där de kan få ett exemplar direkt när det är klart för tryckning.

Recensionsexemplar. Väldigt lika Promo-exemplar. Dessa spel släpps ut långt innan de kommer ut till marknaden.

EDIT:
Kan nämna att jag fick tag på mitt PS2 en vecka efter release som ursäkt för att jag fick konsollen så sent så fick jag även två spel till. Varav det ena, dead or alive 2, inte skulle släppas förrän månaden därpå. Visst jag fick det inte i nån särskild låda med nån fin grafik men det var hela spelet som Promo-version.
En månad innan release.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Jag hänger inte riktigt med i din logik här, om du använder någon över huvud taget. Har du tänkt på att dessa spel kan vara allmänt uppskattade för att de faktiskt har rejält med substans, eller avskyr du dem och drar dig tillbaka till obskyra underdogspel bara för att få någon slags intellektuell överhetskänsla för att du har 'finare smak' än den stora massan?

Men vad är det du inte fattar? Har jag kritiserat Counter-Strike som spel? Har jag sagt att jag inte tror att CS är " uppskattat " ? Har jag sagt att jag avskyr det?

Citat:

Det var nog en av de mest idiotiska kommentarer jag hört på mycktet länge!

Smaken är som baken. Jag tycker dock inte att den stora massan cs spelare faller under katergorin " gamers " . Om du gör det så får du gärna förklara på vilket sätt cs avspeglar den kulturen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Haha, nej, ingen är gamer. Det är bara du som är gamer. Din smak är den som är bra, alla andra suger. Du är överheten. Du är STOREBROR! BLESK SER ER!

Vad är poängen med detta? Vad är det du vill säja och på vilket sett har detta med diskutionen att göra? Ditt inlägg är ju ett ganska tydligt exempel på hur korkad du egentligen är...
Förväxla inte Fragbite med Sweclockers i gen är du snäll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrulos
Jag har spelat cs, half-life, starcraft och spelar nu world of warcraft. Men jag vet vad TW serien är för nåt. Har själv spelat mycket rome total war och många andra spel. Du kan ju inte säga att alla som spelat dom spelen inte vet några andra spel.

Du behöver ju inte ta mig exakt på orden. Du försår, eller jag trodde att du skulle förstå vad jag menade. Det finns något som kallas majoritet. Att jag anspelade på det borde vara underförstått...

Själv har jag spelat cs i 5 år. Det är ett av världens bästa online multiplayer FPS utan tvekan. Jag spelar fortfarande då och då. Men vad jag vill få fram är att det finns folk som enbart kör cs och inget annat. Det är inte gaming att spela cs 4 timmar om dagen 7 dagar i veckan.

Nu har jag bara talat om cs här. Men jag kännde att det var det som var relevant då det tydligen fanns en hög fjantar här som ville kasta skit på mig. Men som cs-spelare är jag van. Det är inte som ex World Of Warcraft där folk är trevliga och tillmötesgående mot varandra. Cs kulturen är en egen värld. Logga in på Steam och var redo för bajs kastning. ( Finns en del seriösa och trevliga servrar oxå, men dessa är bara en molekyl av helheten....)

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
Du får gärna utveckla. Du kanske är en sån som ratar allt som är "mainstream"?

Det beror på. CS är typ som Britney Spears. :/

Permalänk
Medlem

Max Payne 3! Har någon nämnt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Det är inte som ex World Of Warcraft där folk är trevliga och tillmötesgående mot varandra.

Har vi spelat samma World of Warcraft? Finns gott om totala nollor i WoW också, skillnaden är väl att man kan /ignore idioterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk

Du behöver ju inte ta mig exakt på orden. Du försår, eller jag trodde att du skulle förstå vad jag menade. Det finns något som kallas majoritet. Att jag anspelade på det borde vara underförstått...

Själv har jag spelat cs i 5 år. Det är ett av världens bästa online multiplayer FPS utan tvekan. Jag spelar fortfarande då och då. Men vad jag vill få fram är att det finns folk som enbart kör cs och inget annat. Det är inte gaming att spela cs 4 timmar om dagen 7 dagar i veckan.

Nu har jag bara talat om cs här. Men jag kännde att det var det som var relevant då det tydligen fanns en hög fjantar här som ville kasta skit på mig. Men som cs-spelare är jag van. Det är inte som ex World Of Warcraft där folk är trevliga och tillmötesgående mot varandra. Cs kulturen är en egen värld. Logga in på Steam och var redo för bajs kastning. ( Finns en del seriösa och trevliga servrar oxå, men dessa är bara en molekyl av helheten....)

Håller faktiskt med dig här. Finns en jävla massa cs spelare som är riktigt omogna och dryga, och som bara spela cs. Det är ca 85%+ också. Själv spelar jag inte alls cs för att det finns så många sånna som förstör spelet totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Har vi spelat samma World of Warcraft? Finns gott om totala nollor i WoW också, skillnaden är väl att man kan /ignore idioterna.

Det är dock ett mycket fåtal.. Och som sagt är det lätt att köra /ignore.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Antagligen Duke Nukem Forever

"Tro det eller ej! Men Duke Nukem Forever är inte längre Forever, utan kommer släppas under Juni månad" det hade varit roligt på ett eller att sätt om dom skrev så, fast på engelska då.

Eller så kanske det är Operation Flashpoint 2 som dom tänkt skriva om? i dont know for sure.

Team Fortress 2 annars.

StarCraft 2 would make my day iallafall :).

Sierra/Blizzard skickade med en "katalog" med kommande spel när jag köpte Diablo2. Där stod det att Team Fortress 2 skull komma ut under år 2000, bara 5 år sen

Edit: Hoppas själv på ett Fallout 3 som förhoppningsvis inte är förstört för att dom satsat på onödig grafik.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Det är FORTFARANDE Total War 2

Slutgissat

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Det är riktigt jobbigt med folk som inte läser hela tråden innan de postar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det är riktigt jobbigt med folk som inte läser hela tråden innan de postar...

Man kan knappast begära att alla skall läsa allt innan de uttalar sig. De senaste sidorna räcker oftast för få lite koll. Däremot är det jobbigt med folk som inte ens bemödar sig att läsa inlägget de svarar på ordentligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Man kan knappast begära att alla skall läsa allt innan de uttalar sig. De senaste sidorna räcker oftast för få lite koll. Däremot är det jobbigt med folk som inte ens bemödar sig att läsa inlägget de svarar på ordentligt.

Jo, men de flesta läser oftast endast de första sidorna. Som i det här exemplet.

Permalänk
Medlem

Som jag trodde, det var inte Total War 2 som var den stora exkluvisiteten ;). Den kom i den här månadens tidning, i nästa kommer "You will wet yourself!"-grejen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
mainstream är iof ofta dåligt

Det är förstås din åsikt men vad är det då som gör att något blir mainstream (populärt)? Förutom marknadsföring brukar det iof vara att folk tycker det är bra.