Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Finns det någon sorts patch eller ny version av spelet ute?
Kan inte hitta något på sierra sidan..

http://www.3dgamers.com/dlselect/games/fear/fear_update_en_10...

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Har installerat patchen nu, men jag får fortfarande inga servrar i MP läget..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Har installerat patchen nu, men jag får fortfarande inga servrar i MP läget..

Har du gjort en sökning? Har du filtrerat rätt? Vill minnas att det var en del saker att ställa in innan man sökte.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Haha, har tryckt in ett 7800gt kort och 1.5GB med minne nu. Det som är jobbigt är att den verkar verkar ha för lite minne på grafikkortet så den tar minne från ram till det på en del banor samt att spelet helst vill ha ännu värre grejor. Det funkar dock helt acceptabelt.

Permalänk
Medlem

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze. Bröt mot regel §7.[/SIZE]

Permalänk

En möjlig lösning. Köp spelet och kör in patchen. Sen ska det inte vara några problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En möjlig lösning är att skaffa mer ram, kanske hjälper att dra ner allt på minimum. Den swappar säkert i sinne nu.

Permalänk
Medlem

Den inbyggda performance-testen som kör en slinga genom spelet på 30-40 sekunder....är den inte att lita på alls eller?
Jag får minimum 18fps där, och medel 28-30 nånting. Helt ok tyckte jag.
Sen när jag spelar spelet så hackar det rätt mycket hela tiden, även fast jag inte kommit fram till några skurkar än. Känns som 18fps i medel ungefär.

Men det kanske inte är att lita på alls, utan mer en referens så man ser hur mycket det ökar/minskar i det där testet när man drar ner på effekter/upplösning???

EDIT: Spelet är inte ens spelbart i 800x600 med allt på medium. Tänker knappast sänka mer eftersom spelet blir rätt så fult då
Trist att det är så extremt dåligt optimerat jämfört med tex Far Cry som ser ungefär lika bra ut men mycket bättre prestanda.
Egentligen sak samma för jag pallar inte spel där man togglar "aim down the sight" istället för att man bara siktar när man har knappen nedtryckt.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

jag fick maximum 89fps tror ja d va minimum 26fps på recommended + 2x aa

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
jag fick maximum 89fps tror ja d va minimum 26fps på recommended + 2x aa

Ja jag jobbade mig upp (ned i inställningarna) till 23-24 som minimum, men spelbart var det långt ifrån.
Som sagt, skippar nog ändå spelet pga togglande aim, men fy vad dåligt optimerat det är.
Jobbigt med spel som kräver grafikkort för 3000kr för att vara spelbara på annat än lägsta

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Gillar sista texten: No actual Delta forces were harmed during the making of this game... eller nåt i den stilen:D'

Riktigt bra spel, blev klar precis... som alla andra tycker jag sista scenen var grymt snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Ja jag jobbade mig upp (ned i inställningarna) till 23-24 som minimum, men spelbart var det långt ifrån.
Som sagt, skippar nog ändå spelet pga togglande aim, men fy vad dåligt optimerat det är.
Jobbigt med spel som kräver grafikkort för 3000kr för att vara spelbara på annat än lägsta

Om vi säger som så bör man nog ha en minst 60-70 i snitt på det där testet för att det ska flyta bra i spelet.

Permalänk

Jag har bara testat demot men jag håller verkligen inte med om att det inte är välomptimerat. Jag kunde spela i 1024x768 med det mesta på medium och lite på high, både på mp-demot och sp-demot. Det hackade till lite då och då, men det höll sig ändå på en rätt stadig fps.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får reboot-problem med spelet?

Haha, riktigt störande, datorn startas om varje gång jag stänger ner spelet.
... har fortfarande inte kommit på vad problemet kan bero på. Har de senaste patcherna och allt.

Allt annat funkar finfint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galen Gurka
Jag har bara testat demot men jag håller verkligen inte med om att det inte är välomptimerat. Jag kunde spela i 1024x768 med det mesta på medium och lite på high, både på mp-demot och sp-demot. Det hackade till lite då och då, men det höll sig ändå på en rätt stadig fps.

Heh, så om du kan spela på medium så är det bra optimerat?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galen Gurka

Helt seriöst så motsvarar inte demot med spelet alls hur det funkar i singleplayer. Samma sak med tidsdemot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Den inbyggda performance-testen som kör en slinga genom spelet på 30-40 sekunder....är den inte att lita på alls eller?
Jag får minimum 18fps där, och medel 28-30 nånting. Helt ok tyckte jag.
Sen när jag spelar spelet så hackar det rätt mycket hela tiden, även fast jag inte kommit fram till några skurkar än. Känns som 18fps i medel ungefär.

Men det kanske inte är att lita på alls, utan mer en referens så man ser hur mycket det ökar/minskar i det där testet när man drar ner på effekter/upplösning???

EDIT: Spelet är inte ens spelbart i 800x600 med allt på medium. Tänker knappast sänka mer eftersom spelet blir rätt så fult då
Trist att det är så extremt dåligt optimerat jämfört med tex Far Cry som ser ungefär lika bra ut men mycket bättre prestanda.
Egentligen sak samma för jag pallar inte spel där man togglar "aim down the sight" istället för att man bara siktar när man har knappen nedtryckt.

Vad kör du för föråldras system tom min gammla sketna burk (se sign) klarar den i lägsta upplösning :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Patch 1.03 idag.. 3 nya banor plus PB stöd.

Permalänk
Medlem

Härligt!
bara att tanka ner och röja loss på nätet ign då ;).
Jag spelade klart spelet två dagar efter jag fått det(fast en stor del av tiden spelade jag inte ensam.... var så jävla läskigt!) för det var så grymt snyggt,coolt,"nyskapande"* och bra!

*"nyskapande" man ser kroppen och kan slåss på olika sätt. Är medveten om att det finns andra spel man kan se kroppen på, men inte glidtackla!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Ni vet väl att man kan öka sina fps lite genom att lägga till t ex en etta i slutet på exe-filens namn va?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det spelar någon roll efter den första patchen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Ni vet väl att man kan öka sina fps lite genom att lägga till t ex en etta i slutet på exe-filens namn va?

Jaha, det låter konstigt, har du något som stärker påståendet eller som kan bevisa det?

Sedan om det stämmer så är det nog som Simons säger...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Umm, är det bara jag som tycker att Fear är bra optimerat? Ser bara folk som klagar på hur mycket det kräver och sådant. Visst absolut högsta kräver en del men om man kör allt maxat utan soft shadows och AA så fungerar det ju jätte bra om man ser på bildkvaliteten. Jämför man med BF2 eller Farcry så är det mycket snyggare och ändå högre FPS. Iallafall på min burk.. (1.8ghz p4 1gb ram 6600 gt) Jag vet inte, kanske är CPUn en större flaskhals i andra spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Umm, är det bara jag som tycker att Fear är bra optimerat? Ser bara folk som klagar på hur mycket det kräver och sådant. Visst absolut högsta kräver en del men om man kör allt maxat utan soft shadows och AA så fungerar det ju jätte bra om man ser på bildkvaliteten. Jämför man med BF2 eller Farcry så är det mycket snyggare och ändå högre FPS. Iallafall på min burk.. (1.8ghz p4 1gb ram 6600 gt) Jag vet inte, kanske är CPUn en större flaskhals i andra spel...

MYCKET snyggare och högre FPS än Far Cry??? Lustigt

Har en Venice 3000+, 1GB, 6600 med 256MB. Går inte att spela 800x600 med allt på medium (några saker på high för det blir så jävla fult annars).
Så prestandan är nog inte riktigt som den borde vara, vilket väl alla redan konstaterat.

Har inga större problem med Far Cry eller Serious Sam 2 tex, med nästan allt på max, så det är inget fel på burken.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Okay, tolkningsfråga, vad jag menade var att effekter och texturer är mer högupplösta, men det behöver inte vara snyggare för det. Jag håller med om att Far Cry är snyggare för det är roligare miljöer och dessutom så är utomhusscenariorna riktigt mäktiga, men om man kollar på t ex väggars texturer och skuggor är FEAR snyggare. Antagligen pressar FEAR grafikkortet mer än processorn det är därför FEAR fungerar så mycket bättre för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Okay, tolkningsfråga, vad jag menade var att effekter och texturer är mer högupplösta, men det behöver inte vara snyggare för det. Jag håller med om att Far Cry är snyggare för det är roligare miljöer och dessutom så är utomhusscenariorna riktigt mäktiga, men om man kollar på t ex väggars texturer och skuggor är FEAR snyggare. Antagligen pressar FEAR grafikkortet mer än processorn det är därför FEAR fungerar så mycket bättre för mig.

Jo, jag håller med om att det har makalösa texturer, och antagligen är det bara gfx som gäller.
Mitt 6600 är inte SÅ snabbt, men till alla andra spel jag testat duger det bra. Med tanke på hur klaustrofobiskt FEAR är så borde det kunna optimerats för att fungera bättre.

Men skit samma, vem vill spela ett spel med toggle-aim som inte går att stänga av
Får bara hoppas att Oblivion är bättre optimerat när det kommer....nån gång...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Jaha, det låter konstigt, har du något som stärker påståendet eller som kan bevisa det?

Sedan om det stämmer så är det nog som Simons säger...

Jag läste det någonstans för ett tag sedan, testa själva annars. Kör prestandatestet, gör som jag sa, kör det igen och kolla om ni fick någon ökning. Jag vann typ fem fps på det, och det är ju rätt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag läste det någonstans för ett tag sedan, testa själva annars. Kör prestandatestet, gör som jag sa, kör det igen och kolla om ni fick någon ökning. Jag vann typ fem fps på det, och det är ju rätt bra.

Du körde väl testet fler gånger? Först två gånger utan ändringen och sen två gånger med och se ändringen.
För det finns en naturlig skillnad varje gång man kör testet och andra gången brukar gå snabbare än första gången även om man stängt ner programmet emellan. (förutsatt att man inte gör annat än startar upp programmet igen.)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Du körde väl testet fler gånger? Först två gånger utan ändringen och sen två gånger med och se ändringen.
För det finns en naturlig skillnad varje gång man kör testet och andra gången brukar gå snabbare än första gången även om man stängt ner programmet emellan. (förutsatt att man inte gör annat än startar upp programmet igen.)

Nepp, men testade det nu.

Först körde jag testet två gånger, average FPS blev då 43, sen tog jag bort ettan i exe-namnet och körde testet två gånger igen, average FPS blev då 31.

Permalänk
Medlem

hahaha jag testade och fick en höjning på 7 fps i medel, konstigt. Dom borde ha fixat det i senaste patchen tycker man.

Visa signatur

Xbox One - Xanser