Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Nepp, men testade det nu.

Först körde jag testet två gånger, average FPS blev då 43, sen tog jag bort ettan i exe-namnet och körde testet två gånger igen, average FPS blev då 31.

Tack Nu låter det mer trovärdigt efter att du gjort grundliga undersökningar.
Konstigt egentligen, kan det vara något som inte laddas in när man kör det så?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

alla ni som klagar på att spelet var för lätt och sedan säger "jag körde på medium"! spela på extreme då om ni vill ha utmaning... jag började på extreme och spelade hela spelet på ganska kort tid.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
alla ni som klagar på att spelet var för lätt och sedan säger "jag körde på medium"! spela på extreme då om ni vill ha utmaning... jag började på extreme och spelade hela spelet på ganska kort tid.

medium är lätt, jag körde på high fast jag glömde bort det och trodde jag körde på medium.
Började allvarligt tro att jag var kass eftersom alla andra sa att det var skitlätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k

Jo det är en utmaning at spela det på svåraste, jag brukar alltid spela spelen första gången på svåraste....

Nu går jag lite off topic men jag måste bara säga det.... körde HL2 på svåraste....fan vad lätt det var! Fienden tålde bara mer och gjorde mer skada annars var det inget som var "svårare".

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

vad ändras med svårighetsgraden i fear då...vad är de som blir svårare..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
vad ändras med svårighetsgraden i fear då...vad är de som blir svårare..

Förutom att de träffar bättre, gör mer skada och tål mer så har de "bättre" AI och de skjuter direkt istället för att vänta lite.
AI och det här att man inte får nåt "friskott" är det som gör det svårare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av HUD på spelet? Vill bara ha så att man ser vapnet. Tänkte FRAPSa lite

Permalänk
Medlem

Har lirat igenom spelet fem gånger nu och är lika bra varje gång.
Upptäckte Alma på lite fler ställen tillochmed. Jag har kört med 5.1
de första varven men det senaste körde jag med hörlurar och det tog fasen knäcken på mej. Plötsligt hörde man en massa ljud man inte körde med 5.1 högtalarna och man fick en helt annan närvaro i spelet.

Bör tillläggas att jag lirar alltid läskiga spel när det börjar mörkna för då är de som bäst. Folk som sågar spelet måste ju ha spelat det mitt på dagen och hållt mamma i handen Om så inte är fallet tycker jag synd om dom som inte kan bli rädda av sånna här spel, frågan är dock varför dom köpte det till att börja med.

Inget illa menat

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk

Körde igenom FEAR på ca 3 dagar, med måttligt spelande, kanske max 3 timmar per dag, på tok för lätt, och för kort. Sedan får det knappast några höga poäng för orginalitet, lite Doom, lite Half Life.. Men snygg grafik och schysst ljud.

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3|MSI K8N SLI-FI|AMD X2 4800+ |2x(SLI) XFX 7800 GTX|CorsairPC3200 DDR-DIMM 2056MB|Creative X-Fi XtremeMusic|ATX 550W|2xMaxtor DiamondMax 10 300GB |Philips 19" TFT

Permalänk

Klarade spelet i helgen. Kanonbra rakt igenom.
Inget lagg på min 1½ år gamla dator.

Bara man fick vantarna på hagelbössan var det bara att köra.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
Har lirat igenom spelet fem gånger nu och är lika bra varje gång.
Upptäckte Alma på lite fler ställen tillochmed. Jag har kört med 5.1
de första varven men det senaste körde jag med hörlurar och det tog fasen knäcken på mej. Plötsligt hörde man en massa ljud man inte körde med 5.1 högtalarna och man fick en helt annan närvaro i spelet.

Jepp håller fullständigt med. Att sitta på natten (inget man gör i lägenhet med bra 5.1-system) med hörlurar i Doom 3 eller FEAR när man spelat några timmar, börjar bli seg, är svettig och det trycker lite i huvudet och det är kolsvart ger en mycket bättre närvarokänsla än med surroundsystem.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Van der Smuts
Körde igenom FEAR på ca 3 dagar, med måttligt spelande, kanske max 3 timmar per dag, på tok för lätt, och för kort. Sedan får det knappast några höga poäng för orginalitet, lite Doom, lite Half Life.. Men snygg grafik och schysst ljud.

vilken svårighetsgrad lirade du på då?

Om jag får säga mitt så var jag inte så pigg på F.E.A.R. i början, men efter lite spelande var jag fast. Jag brukar heller inte vara så mycket för läskiga spel då dom är just läskiga men detta var ett utmärkt spel med riktigt bra känsla, vacker grafik och underbar story. Jag har spelat HL2 på svåraste och en del DOOM och jag tycker inte att F.E.A.R. är det minsta likt någon utav ovan nämnda titlar. Den ända skräcken som fanns DOOM var inte läskig då detta bestod av att nån jävla zombie hoppade ut från ett skåp osv. Men i F.E.A.R. känns det lite som man aldrig vet vad som händer och det är tycker jag ganska läskigt.

F.E.A.R. tycker jag är en av dom bästa titlarna som släppts hitils och jag hoppas på en uppföljare inom kort!

Sen är spelet MYCKET bättre om man har en bra dator.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk

Inte den lättaste nivån och inte den svåraste, kommer inte ihåg hur många olika nivåer det fanns. Half Life 2 var betydligt mer klurigt och bättre IMO, men visst var FEAR ok. Båda spelen var för korta. Doom 3 kändes längre och hade jäkligt svåra bossar.

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3|MSI K8N SLI-FI|AMD X2 4800+ |2x(SLI) XFX 7800 GTX|CorsairPC3200 DDR-DIMM 2056MB|Creative X-Fi XtremeMusic|ATX 550W|2xMaxtor DiamondMax 10 300GB |Philips 19" TFT

Permalänk
Medlem

Alltså, kan någon förklara för mig varför skiten HACKAR sig fram när jag spelar? Har provat att dra ner inställningar, bett datorn ta det optimala, Tagit av HUD m.m m.m...

Men när jag går, även om min FPS är bra (50-70) så är det småhack HELA tiden.
Precis som om det skulle "lagga"... varför blir det så? Hur får jag bort det? Någon med samma fenomen?

Har aktiverat så den bara går på EN Cpu, kör med en 4400+ Dual Core.

MKT tacksam för svar då jag vill lira MP, men är ju omöjligt med en sån cpstil.

Sen mina SAVES tar evigheter. Kommer jag till en Save checkpoint tar det skitlänge innan jag kan spela vidare. Samma med Quicksave. Ska det vara så?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk

Det hackar för mig också. Upplevs som kraftig lagg tycker jag trots att jag inte borde ha det.

Hur länge i sekunder är skitlänge?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm 20-30 kanske... svårt att säga=) men betydligt längre än något annat jag spelat.

Fattar inte varför det hackar så, går ju inte att spela MP med det tycker jag.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Jag har en 3800+ och 7800GTX och spelet flyter fi fint kör på max på allt. 1024x768 men ändå kan det sega till lite ibland när man kollar på vissa saker. Ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Är du ironisk lr?? Lät så, men om inte så var fallet så var det inget.

För mitt spel hackar hela tiden, ständigt, när jag går...
Hackar sig fram med småryck hela tiden...
Provat att dra ner inställningar etc

Att man får FPS drops är en sak, men min FPS kan vara bra (60-70), fast det hackar.

Är rätt säker på att det INTE ska vara så... Iaf borde fler klagat över det isåfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har ju samma kort osm mig så det ska inte hacka. Och jag var inte ironisk, förväntade mig inte fpsdrops med 7800GTX kortet bara.

Permalänk
Medlem

Aha=)ok.. sorry isåfall..

Jag har iaf fixat det nu efter många om och men..
Är nog bara min egen oförmåga att optimera rätt i inställningarna, men nu flyter det på fint iaf. Inte alls som innan.

Kör med rätt höga inställningar, drog ner på texture resolution till medium och lite annat. Minns inte riktigt.

Spelade MP nyss och var kul iaf. Go känsla och så tycker jag.

Iaf så har jag testat att dra ur en minnessticka en gång för ett tag sedan och skillnaden mellan 1gb minne och 2gb minne är stor. Iaf på min dator
Sen så säger nog många olika om den saken, men min erfarenhet säger så iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah vafan...har nyss bytt grafikkort från ett GeForce 6800GT 128Mb som jag lirade FEAR helt utan hack på till ett X850XT 256Mb, tänkte köra igenom spelet en gång till med lite mer ögongodis men nej...skiten hackar BRUTALT, trots att när jag tagit Performance Testet visar det 100% över 40FPS och max fps var 180...

När man börjar spela flyter det på som en dröm men när man spelat i 1-2 minuter ungefär så hackar skiten ihop och fps sjunker till typ 1FPS per sekund om ens det...det låter som att hårddisken varvar upp när man börjar men när hacket kommer blir hårddisken helt tyst :S

Inställningarna är följande
1024x768
Shaders maximum och details maximum men inget AA/AF och fysiken är inställt på medium.

Har även patchat skiten så jag skulle kunna spela det online men då började det gnälla om att jag inte har en autenthic skiva, vilket jag har!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

Tog du bort alla drivrutiner? Körde en driver cleaner?

Låter annars som problem med minne eller aperture size ifall den laggar ihop fullständigt.

Visa signatur

Permalänk

Mitt spel låser sig totalt efter typ tio-femton minuter. Sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiitgenstein
Mitt spel låser sig totalt efter typ tio-femton minuter. Sjukt irriterande.

Vad har du för temperaturer, låter som att något kan bli för varmt.

Permalänk
Medlem

Hmm...minnet kan det ju inte vara eftersom det gick att spela FULLSTÄNDIGT hackfritt med mitt GeForce 6800GT som bara hade 128Mb och så...borde ju gå bättre med tanke på att jag har mer grafikminne nu än förr.

Aperture Size...hmm måste man ändra de t när man köper ett nytt grafikkort med mer minne? :S

Och drivrutinerna var jag mycket noga med att få bort så dom är det inte med tanke på att ALLA andra spel som BF2, Ubersoldier demot, Doom3 och HL2 och CSS fungerar på höga/högsta detaljnivåerna samt med AA och AF helt utan hack!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Hmm...minnet kan det ju inte vara eftersom det gick att spela FULLSTÄNDIGT hackfritt med mitt GeForce 6800GT som bara hade 128Mb och så...borde ju gå bättre med tanke på att jag har mer grafikminne nu än förr.

Aperture Size...hmm måste man ändra de t när man köper ett nytt grafikkort med mer minne? :S

Och drivrutinerna var jag mycket noga med att få bort så dom är det inte med tanke på att ALLA andra spel som BF2, Ubersoldier demot, Doom3 och HL2 och CSS fungerar på höga/högsta detaljnivåerna samt med AA och AF helt utan hack!

Sätt Aperture Size på 128MB eller 256MB. Se om det blir någon skillnad

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vad har du för temperaturer, låter som att något kan bli för varmt.

Du har nog rätt. Jag ser nu att fläkten på nordbryggan har lagt av på mitt moderkort.

Permalänk
Medlem

Kör med allt på max 1024x768 + 8xanisto.

Stress test :

Average fps 73

10% below 40fps
90% avbove 40fps

AGP håller än med andra ord

För övrigt grymt spel. Ska man få ut så mycket så möligt ur spelet, så tycker jag man ska spela det antingen själv eller med nån annan (lite roligare), men i absolut tystnad och nattetid är ett krav.

Permalänk

Frågan jag ställer mig och nog många andra är, när kommer uppföljaren?
Vad händer i helikoptern?

Jag klarar inte av att vänta så mycket längre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man spela Fear med min setup. P4 2,6ghz Asus geforce 6600gt , 1024 ram.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,