Annorlunda problem [Internet lägger av när jag kör Bittorrent]

Permalänk

Annorlunda problem [Internet lägger av när jag kör Bittorrent]

Har ett väldigt annorlunda problem. Varje gång jag tankar via torrent
lägger internet ner?, Hinner tanka i ungefär 5 min innan
internet totall streckar.. Testar en ipconfig /release, /renew..
Inget händer... BLir tyvungen till att starta om för att internet ska komma tillbaka.
Kan inte komma på var felet ligget..

Använder µTorrent

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk
Medlem

Har du någon router?
Min D-Link 624+ fick frispel och startade om/hängde sig när jag tankade ner via torrent, fixade en dator som kör smoothwall och nu funkar allt perfekt.

Permalänk

Ne du, använder ingen router för tillfället, sladden går raka vägen in i modemet.
Testade att byta nätverkskort, ingen skillnad.
Sänkte download speeden med 200 kb/s, fungera utmärkt. Nu kan jag tydligen tanka igen men med en reducerat hastighet. Hur kommer det sig?

Permalänk
Inaktiv

Det är väldigt många som har samma problem. Tex jag.
Problemet kan vara att man laddar hem för snabbt, fast det händer bara om man har router(tror jag)
Min kompis kan inte ladda hem mer än i 800kb/s sedan stängs hans internet ner.(iofs har inte han router)
Men...Sedan sa min granne, att hans också stängdes av(hanh ar 0.5mb) och ingen router.
Men han sa också att det funkade att ladda hem hur mycket som hälst om man har brandvägg.
det kan stämma, för jag har inte brandvägg och inte dem andra jag känner som har samma problem heller.

Dock stämmer inte detta fullt ut kanske, för jag ha en bärbar dator där jag kan tanka hur snabbt och mycket jag vill (utan brandvägg)

Jag frågade pappa också om detta, och han sa att han inte har problem med torrent(han har 0.5 med brandvägg)

Han sa att det lät rimligt med att det kan vara brandväggen som "ställer" det till rätta.

Så jag råder dig att köra med brandvägg om du nu inte redan har det.
Allstå XP's inbyggda

Permalänk
Medlem

Alltså.. Grejen med brandväggar i samband med torrents är att ni blir icke-anslutbara. Dvs, ni uploadar långt ifrån lika bra som ni kan göra. Funkar väl på über-trackers som piratebay antar jag..

Har ni testat att sätta limit på upl / downl? Ni får ju tänka på att om ni har 8Mbit/s och tankar i full fart på en torrent så har ni inte så mycket över till att surfa på.. Därav kan det verka som att eran uppkoppling går ner.

Permalänk
Korsordsguru

Det låter som du har någon mjukvara som inte klarar av så många sessioner som bittorrent skapar. Är ganska rimligt att det är någon brandvägg eller liknande, men kan ju vara tcp/ip inställningar i windows eller nätverksdrivrutiner eller något sådant också.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Alltså.. Grejen med brandväggar i samband med torrents är att ni blir icke-anslutbara. Dvs, ni uploadar långt ifrån lika bra som ni kan göra. Funkar väl på über-trackers som piratebay antar jag..

Har ni testat att sätta limit på upl / downl? Ni får ju tänka på att om ni har 8Mbit/s och tankar i full fart på en torrent så har ni inte så mycket över till att surfa på.. Därav kan det verka som att eran uppkoppling går ner.

Som jag skrev innan testade jag att dra ner download hastigheten med 100-200 kb/s.
Det gjorde susen. Nu kan jag tanka igen fast med reducerad hastighet.
Plus. Det har inget att göra med att jag använder hela linan till bitorrent.

Permalänk
Inaktiv

testa spärra uploaden istället. den som brukar döda mitt nät iaf. eller gjorde förr.Tror det beror på som vissa säger, linan belastas till sitt max och pallar inte hålla uppe sig... verkar så iaf. Men uploaden var boven när jag hade adsl, nu har jag vdsl o då bryr den inte sig direkt.

Permalänk
Medlem

Jag har DI-4300, Zonealarm, BBB 8/1 och tankar med BitComet.
När jag har tankat ett par minuter så kan jag ej surfa längre, oavsett om jag har sänkt uploaden till 40-50 kb/s.

För att kunna surfa igen utan att starta om måste jag avaktivera nätverksanslutningen, stänga ner Zonealarm för att seda sätta på allt igen i omvänd ordning.

Nån som har teorier om vad jag kan göra för att jag skall kunna surfa samtidigt som jag tankar?

agh39

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk

Windows har en spärr på 10 Ofärdiga anslutningar när den gränsen är nåd kan inga nya anslutningar tas upp.. kanske är det som händer?..

http://www.lvllord.de/?url=news&lang=en där finns patcher.. testa det och skriv om du lyckades fixa

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
testa spärra uploaden istället. den som brukar döda mitt nät iaf. eller gjorde förr.Tror det beror på som vissa säger, linan belastas till sitt max och pallar inte hålla uppe sig... verkar så iaf. Men uploaden var boven när jag hade adsl, nu har jag vdsl o då bryr den inte sig direkt.

Ungefär samma problem som jag har, Kanske problem hos Bredbandsbolaget?

Permalänk
Medlem

Jag använder en 3com router med inbygdbrandvägg. När jag hade telia hade jag aldrig några problem alls. Dock när jag hade bytt till BBB fick jag detta problemet. Hastigheter ifrån 400-> är No No för BBB+torrent för mig. Mycket iriterande!

Visa signatur

The world is made of murderers dreams