Playstation 2 spel för 10-20K

Permalänk

Playstation 2 spel för 10-20K

Tjena! Jag har nyss fått ett jobb och ska fira första månadslönen med att köpa PS2 spel. Ska handla för 10-20000 Tusen SEK.

Gör en lista:

1 Skräck
2 Action/Äventyr
3 Racing
4 Sport

OBS: Jag gillar skräck så välj många spel ur den genre. Gör dom som en top lista från bäst till sämst/sämre.

Ös med spel

MVH Z.

Edit: Min lista:

Skräck:
Hela Silent Hill serien
Hela Resident Evil serien
Forbidden Siren
The X-Files: Resist or Serve

Rollspel/Äventyr:
Ico
Shadow of the Colossus
We love katamari damacy
Final Fantasy serien
Katamari Damacy
xenosaga 1+2
Kingdom Hearts 1 och 2
Psychonauts
Prince of Persia serien
Ratchet and Clank serien
Dot Hack serien

Action:
God of War
Metal Gear Solid serien
devil may cry serien
Killzone
Call of duty 2
Battlefield: Modern Combat
24: The Game
The Godfather

Racing:
GTA serien
Gran Turismo serien
Need for speed serien
Burnout serien

Sport:
Tigerwoods
Tony hawk serien
WWE serien
Fifa serien
Pro evolution soccer serien

Musik/övrigt:

Alla singstar spel
Alla eyetoy spel

Kom med fler förslag

Permalänk
Medlem

20000? Herrejösses. Köp dig en dator istället.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Ska du handla spel för 10000-20000 kr?

Spara till något vettigare istället.... som en härlig plasma tv till exempel, eller en bra dator.

Så himla onödigt, enligt mig, att köpa så många spel....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

köp ngn ny konsol istället.... : /

Permalänk
Medlem

HDTV + Xbox 360 = bra spenderade pengar

PS2spel för 20k = woot?

Permalänk
Avstängd

PS2 spel för 20k är löjligt! skaffa dig en dator eller ta alternativet som Adria sa angående HDTV och Xbox 360 iallafall

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk

Du får ju fan en dödagrym dator för 20 000.

Permalänk

Har redan en bra dator+ 32 tums LCD skärm(HDTV). Jag gillar inte 360 och kommer nog aldrig att köpa den. Får nöja mig med massor av spel på PS2 till PS3 kommer så kom med förslag.

Permalänk
Medlem

Tror inte denna tråden är specielt seriös

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Samla och bli rik istället då. Du kan räkna pengarna varje helg.

Permalänk

till alla som har skrivit ovanför mig..

han gör som han vill? om man vill lägga pengarna på spel till sitt ps2, så är det upp till han.. vi är väl inga mammor eller?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Avstängd

Då lägger du undan pengarna å sparar till nått vettigare

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem

herre gud, lägga ner 20000 kr i spel till en sketen ps2, köp dig en ny konsoll först och främst + en lcd eller plasma tv, sen köper du spel som du vill ha.

Eller så köper du 2 - 3 roliga spel till din ps2 och köper ngt annat vettigt för pengarna te.x sprit och öl

Edit: Okej var lite sen med min post. Men som sagt spar pengarna istället för att slösa vill inte leka mamma men det är bara ett mycket bra tips

Permalänk

Jag är väldigt seriös, kommer bli ca 40-50 spel jag beställer. Ska nog vara en butik i Stockholm, Webhallen går bra.

Edit: Har en bra dator+LCD skärm med HDTV och jag ska inte köpa någon värdelös X-Box 360.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om bäst grafik, räkna upp X lika många bra spel till Xbox 360 som till PS2??? Och ja räkna inte in grafik tack.
Dator kanske han redan har???

Så vad sägs som att gå tebaka till topicen och räkna upp spel som han kan vara intreserad av istället?

För skräck spel till PS2 finns det en drös:
Forbidden Siren
Silent hill seiren ( ett måste )
Project Zero ( udda men bra spel )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Tack MugiMugi, just vad jag menar. X-Boxen kanske har grafik men inga spel+ att jag aldrig gillat deras kontroller.

Än så länge har jag valt: Hela Silent hill serien, Hela Resident Evil serien och Forbidden Siren.

Edit: Har hört mycket om Forbidden Siren men aldrig spelat det. Kan du personligen rekommendera det? Vilka spel påminner det om?

Permalänk
Medlem

ico
shadow of the collossus
we love katamari damacy

EDIT: Du gör rätt, köp ingen onödig xbox, finns ju ändå bara typ två bra spel till den hittils.

EDIT2: Alla ni mammor sluta klaga. Har man 16k eller mer efter skatt är inte 10k så mycket att lägga på spel en gång.

Permalänk

Tack Tore har hört väldigt mycket gott om dessa 3 spel. Som sagt om ni själv har spelet eller spelat det så skriv lite + - om spelet.

Edit: Skriv även svårighetsgraden och ungefär hur längt tid det tar att klara av spelet.

Edit 2: Jag bor fortfarande hemma och har inga planer på att flytta ut än då jag har hela källaren för mig själv och betalar ingen hyra. Jag har heller inga planer på att köpa bil då det är lättare för mig att pendla.

MVH Z.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Jag bor fortfarande hemma och har inga planer på att flytta ut än då jag har hela källaren för mig själv och betalar ingen hyra.

Lägga hela lönen på TV-spel + Bo i mammas källare = Lowlife?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Den som är utan synd kastar första stenen. Vi är alla lowlifes som hänger här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Lägga hela lönen på TV-spel + Bo i mammas källare = Lowlife?

Jag kallar det att vara ekomomiskt sinnad. Alla har inte ett uteliv som kräver stora pengar eller har något direkt behov att bo själv och då är det närmast perfekt att bo hos föräldrarna. Kör själv så och jag trivs utmärkt. Nissen behöver inte vara gammal heller, så det är nödvändigtvis inte en oskuld på 45 år som spelar TV-Spel dagarna i ända.

Ontopic :

Tony Hawk Pro Skater serien
Shadow of the Colossus
Metal Gear Solid serien
Gran Turismo 4

Sedan så anser jag att inget spelbibliotek är komplett utan :

Final Fantasy serien
Xenosaga I & II

Ett Gamecube är annars att rekomendera, speciellt om du gillar RE liren. RE Zero är tex exlusivt till GC, likså är den extremt förbättarde remaken utav RE 1 det. RE 4 är även snyggast på GC.

Förövrigt så höjer jag varningens finger när det gäller att ha många spel samtidigt. Det brukar sluta med att man kör ett tills man stöter på ett hinder, startar ett annat spel och glömmer bort det andra. Har själv det problemet, då jag vanligtvis köper ett par spel samtidigt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

zoohoomoo, skönt sätt att spenda lönen!

Action: Black

Racing: Gran Turismo 4, Burnout Revenge och nysläppta Toca Race Driver 3

Helsnurrigt: Psychonauts (skapat av Tim Schafer som jobbat med spel som Grim Fandango, Full Throttle, Day of the Tentacle)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Killzone är faktiskt riktigt bra.
Silent hill 2 är också ett måste!
..hmm.. måste fundera lite.
KINGDOM HEARTS! skitkul spel.

Permalänk
Sötast

Stort grattis till jobbet zoohoomoo, hoppas att det är något trevligt som håller i sig!

Tycker du gör helt rätt i att smälla massvis med pengar, Har man nu hållt ut på korvaören en längre tid så finns det inget härligare än att bara slösa slösa helt utan bekymmer

Om du gillar bil/racing i olika former så är här några:
Midnight Club * Snabb racing mitt inne i staden, många olika körsätt.
Burnout 3* Galen racer med stor varietet på körsätt (går mycket ut på att krocka sönder bilar så mycket som möjligt) Riktigt skoj
Burnout Revenge* Efterföljaren till trean, ännu sjukare.
Gran Turismo 4 för Simulatorn.

3rd person adventure :
Crash bandicoot
Jak and Dexter

Höh.. svårt att bara komma på massa titlar såhär...

GTA har jag aldrig gillat på PS/PS2 eftersom det ALLTID har haft lidandre framerates...

Spiderman är inte helt illa, dock inte helt jättebra heller. Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Visst är det kul med PS2 och det finns många bra spel, men att köpa allt på en gång verkar lite väl

jag rekomenderar
Metal gear solid 1, 2, 3
GTA 3, VC, SA
Smackdown vs Raw 2006
FFX
Kingdom hearts
Alla Resident evil spel

nu orkar jag inte skriva mer, men som sagt finns hur mycket spel som hellst till PS2

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

GTA serien om du inte jar spelet dom spelen och tröttnat på dom.

God of War ska tydligen vara välldigt bra också, har dock inte testat det.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Lägga hela lönen på TV-spel + Bo i mammas källare = Lowlife?

Är 23 och som sagt nyss fått jobb så? Annars så brukar jag gå ut på helgerna. Fått jobb som ekonom. Tack Allexz, det är rätt okej för att vara ett jobb :). Tack för alla tips, och skriv gärna fler om ni kommer på några. Ska uppdatera min lista

MVH Z.

Edit: Hellre bo hos föräldrarna och leva gott, än i en lägenhet och vara fattig. Sparar flera tusen så här+att maten hemma är alltid godare än maten i restauranger

Permalänk
Medlem

du kan ju smäcka på med att köpa hela kompletta Final fantasy trilogin? även till dem till playstation 1.

när det gäller rpg så kan jag väll säga:
xenosaga 1+2
unlimited saga

sen så är devil may cry spelen äckligt roliga.

sen har vi alla SSX spel åxå, kul det med

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Finns xenosaga till PAL? Annars kan man chippa PS2an, man får massor av fördelar. Svårighetsgrad på devil may cry?

Någon som rekommenderar King Kong? Har hört att den ska vara rätt okej till PS2

Permalänk
Medlem

devil may cry: från lätt till omöjligt inprinsip.

Easy så tar man sig igen om spelet ganska fort men sanslöst roligt.

på svår räcker det med att du blir träffad 1!! gång så dör du. dvs.. svårt när du har ca 20 zombies runt om dig som du ska hugga och peppra sönder.. sjukt roligt.

jag har xenosaga 1+2 till mitt ps2 som är Pal version.

chippa kan man göra, men många kontakter har fått sina ps2 maskiner totalt oanvändbara efter chippning. maskinerna gick sönder. lite riskabellt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.