Permalänk
Medlem

Lägga upp hemsida, hur?

Jag har lite funderingar om hur man lägger upp en hemsida. Säg att jag har skapat en hemsida i t.ex dreamweaver och nu vill lägga upp den på internet. Hur ska jag då göra? Som jag har förstått det så finns det väl webhotell som man kan hyra och därigenom lägga upp sin sida? Men det kostar ju isånnafall. Finns det inget sätt att göra det på gratis? Ifall det går, hur går man tillväga för att fixa det?

Permalänk
Medlem

http://www.1go.dk/webhotel/

5Mb gratis

Annars borde din ISP tillhandahålla några få MB.

Permalänk
Medlem

okej nu har jag registrerat mej på 1go.dk men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att lyckas lägga upp min egen sida där. Jag har fått nån sorts ftp och på min hemsida står det just nu "välkommen till din nya sida". Jag är total nybörjare på det här så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp

Permalänk
Medlem

Du kan få hosta hemsidan på min server om du vill, du kan lägga till mig på MSN om du har matte563@gmail.com

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold