Tagan 480W Easyconnect och ett CM Stacker?

Permalänk
Medlem

Tagan 480W Easyconnect och ett CM Stacker?

Hur fungerar denna kombination?
Jag skulle gärna vilja ha ett nätagg med modulära kontakter men det måste ju passa i det kommande chassit också :).

Antar att fläktgallret till 120mm-fläkten inte kan sitta kvar när man monterar nätagget men det kanske går att lösa på något sätt sen?

Någon som har en stor fläkt i riktad nedåt i ett Stacker-chassi får gärna kommentera.. blir t ex inte en del av fläkten täckt av plåt på undersidan av den lilla lådan?

Eller om det nu inte går så mottages andra förslag gärna!

Permalänk
Medlem

Jag har stacker och tagan 480w easycon, lite trångt att få in den, repades lite men det funka med våld (Inte för mycket då) Men det funkar, var lugn.

Permalänk
Medlem

Ok, det låter ju bra
Men hur har du löst det med gallret? Borta helt eller?

Permalänk
Medlem

Blev osäker på det där så jag var tvungen att titta
Gallret sitter där det ska, de va den som tog i och blev lite fula repor på (Det är någon jäkla klistermärke där i mitten eller något)
Så det löser sig bara man tar i lite, inga problem. Och jag vet inte vilken stacker det är du ska köpa, men den jag har är den gamla modellen, 810 eller vad den heter, kanske 800, inte stor koll.

Permalänk
Medlem

Ok, det går att få in då iaf.
Det jag har tänkt köpa är detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMSTC-T01-SI
Jag får väl köpa och testa :), får hoppas det går att sälja sen då bara.. man kanske borde satsa på ett Tagan 2force, som ist har en fläkt fram och en bak, men då får man inte modulära kontakter..

Edit: förresten, någon som vet om man får med en 4-in-3-modul för hdds till detta chassi? Vad jag har förstått så får man inte det.. eller?

Permalänk

det är nog inget problem att ha nätagget i botten med fläkten riktad neråt, det har jag, med både fläktgaller och bottengaller kvar, fick ju trycka lite får att få dit det men det gör ju inget, jag vet inte om ditt nätagg är större än mitt men det ska nog gå iallafall, tar man bort gallret i botten på chassit så får man ju ytterligare några mm

EDIT:ja man får med en modul

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Det går att få in, var bara lugn.
4-in-3 modulerna är gjorda för stackern jag hade i 3, just nu 2. Men man ska nog kunna få in 4.

Edit: Läser du vad det står märker du nog att stackern och modulen är av samma märke. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306518

Permalänk
Medlem

Tagan får plats i Stackern, dock inte längst upp, men längst ner i chassit kan man montera ett stort nätaggregat utan problem.

Jag installerade mitt Tagan 580W längst upp i chassit genom att plocka bort fläktgallret.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnus_101
EDIT:ja man får med en modul

Kalas! Tackar alla för info, då får det bli en beställning nu i dagarna

Permalänk
Medlem

gör så annars att ni sågar bort den "buren" som omger nätagget där uppe? den är ju totalt meningslös och krånglar bara till monteringen.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/1-gwb.JPG

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Kör samma, Tagan 580 E.C. monterat på den övre platsen men utan galler....

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem

Min funka med galler...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
gör så annars att ni sågar bort den "buren" som omger nätagget där uppe? den är ju totalt meningslös och krånglar bara till monteringen.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/1-gwb.JPG

Jag tror att buren behövs för att ge stöd åt nätaggregatet, faktiskt. Sitter ditt Hiper verkligen stabilt när du sågade bort buren? Det ser onekligen ganska ostabilt ut - det blev bättre utan buren, dock.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

stabilitet? nätagget går inte ens emot den buren. o det är 4 skruvar man drar fast de med som i vanliga nätagg. jag är absolut inte det minsta orolig att ngt händer där.. jag anser inte att det ser ostabilt ut. jag gjorde även så att jag nitade fast den plåtbiten där bak för det va bara onödigt att den va skruvad eftersom när jag monterar/demonterar nätagg i min stacker så gör jag det som på andra chassin.. nätagget läggs på plats från insidan.

Visa signatur

:)