GeForce™ 7800 GTX 512Mb Extreme Edition [Modeller/Pris/Återförsäljare/Problem/Etc]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FFC]Ace
Jag tror det kan bli svårt, beror på Nvidia hur många kort som släpper, de kanske ser att de blev super poppis och mass producerar dom.

var själv inne på samma tanke som du, men fan blir juh 13500kr bara i grafikkort... då skulle jag bli hals huggen av frugan här hemma

Wahahahahhaa

Förhoppningsvis kostar nog korten inte lika mycket i typ feb-mars

Tror ni att de vid lanseringen av G80 har kommit med en lösning till ha 2 olika kärnor i SLI? Så att man hade kunnat ha detta samt ett G80 och ändå få ut full effekt av båda korten?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Alltså helt absurda priser.

Och man vägrar köpa sneak också :/ Hur skall detta gå ?

pris av 2 xbox 360's ju. Eller spara 2 papp till så haru en hdtv :s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Oj, det va billigt. E ju som ett X1800XT 512.

Tack för tipset...

PS: Hoppas på en omedelbar kommentar så fort du installerat det

EDIT: Är det inkl moms? Ser lite skumt ut på sidan. Vore nästan mer normalt om det var + 1300 i moms.

X1800XT 512 kostar iof 6.032 SEK på Microstore...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Netshop höjde precis priset en hundring :0

Permalänk
Medlem

Tusan, slut överallt.

När tror ni det kommer fler? Dom där POV speciellt

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd

Tydligen på ingående nästa vecka.
http://www.theinquirer.net/?article=27713

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Som Mr.Burns skulle sagt...

...Excellent

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

redan beställt, på g under mån/tis nästa vecka....tjo!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD

Permalänk

...och så va dom slut överallt.

Någon som sett/hört något? Kanske ringt och talat med någon någonstanns?

Kommer de i veckan eller finns de nånstanns?

Panik, har allt nu utom graffet

Min 4400+ börjar ju snart rosta

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

fyfan!

Tror ni man kan köra en 7800GTX och 7800GTX512 i SLI?

Vill knappast sälja mitt nuvarande kort

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Det ska väl gå. I senaste ForceWare kom väl uppdateringen att man inte längre behövde samma tillverkare samt minnesmängd. Tror jag.

Eller var det som skulle komma i nästa forceware? Eller är det ATI jag tänker på?:confused:

Vafan, lönt att jag postade ett svar :D:rolleyes:

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Nä det går ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
fyfan!

Tror ni man kan köra en 7800GTX och 7800GTX512 i SLI?

Vill knappast sälja mitt nuvarande kort

Läste att det ska gå fint:) Tror det var med 81.94, det finns även nya beta drivers som börjar på 82.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Snackade precis med Datorbutiken.com och frågade när dom förväntas få in Point of View korten. Svaret var: 'den sista november, men det kan ta längre tid'.

Permalänk

skräp oxå.

Tack för tipset.

Nån annanstanns det kommer tidigare?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Point of View gick upp 200 spänn igår på Datorbutiken.com. Tur jag han beställa innan. 8)

Permalänk
Medlem

Vilket GTX kort ska jag ta, prisskillnad ca 400kr, nån skillnad?
Ja som frågan lyder. Ska köpas ny dator - chassit jag skall ha kommer först i lager 5 december på datorbutiken. Skall ha et 7800gtx 256mb kort. KOmmer finnas 3 st i lager när jag ska beställa, och dessa är:

http://www.datorbutiken.com/se/defa...Id=GW7800GTX256
5149kr

http://www.datorbutiken.com/se/defa...tId=MSINX78GTXV
4985kr

http://www.datorbutiken.com/se/defa...rtId=PNY7800GTX
4795kr

Vilket skulle ni valt? Är prisskillnaden motiverad, eller kommer dessa att prestera lika. I så fall ska man ju givetvis ta PNY-kortet. Men vad är egentligen PNY för tillverke, MSI och GAinward är ju
ganska mer kända.... Kan ni hjälpa mig att bestämma???

edit: hittat en skillnad, Gainward kortet verkar ha en till kylfläns, som de andra två saknar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
...och så va dom slut överallt.

Någon som sett/hört något? Kanske ringt och talat med någon någonstanns?

Kommer de i veckan eller finns de nånstanns?

Panik, har allt nu utom graffet

Min 4400+ börjar ju snart rosta

Sitter i samma sits, har 4200+ x2 och en Maxtor Atlas II 15krpm disk och lite andra prylar som ska in i en burk men det är ju stört omöjligt att få tag på de moderkort och grafikkort som man vill ha.

Permalänk
Medlem

Ringde till Datorbutiken.com igår igen och dom sa att det var högst tveksamt att dom skulle få in några 7800GTX 512MB kort tills idag (30:e) pga. hög åtgång. Ser då inte ut som om dom fått in några heller när man tittar på deras lagervisning.

Suck och stön!

Permalänk
Medlem

jag har ett pov 7800 gtx 512 men det är nog trasigt tror jag
lagg som fan i q4 och i cod 2
+ att bilden blir suddig i cod 2 när man rör sig
kan det vara mina minnen på det så
eller

annan hårdvara:
amd athlon64 4000+
asus a8n32sli-deluxe
corsair 3500ll pro
raptor 74gigg 10000rpm
antech 550watt

Visa signatur

spax1886

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortac
Dom där dual korten kan dock INTE köras i SLI. Dom är gjorda för icke SLI-kapabla moderkort.

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20051215/index.html

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt delad på vilket graffkort jag har nu.

Det är det här> Leadtek WinFast PX7800GTX TDH VIVO 512MB Extreme Limited Edition

Eller det här> GK Leadtek GeForce 7800GTXE 512mb DVI/HDTV/VIVO
Det är juh winfast kylning/klistermärke på den, då jag fick felskrivet på min oderlapp osv.

Iaf skillnaden mellan dom är minimal eller ingen alls, jag letar iaf efter en bra drivrutin, alltså inte den man fick med.

Visa signatur

/Prizm