Warcraft III - The Frozen Throne

Permalänk
Medlem

Sicket gött roligt game jag lira precis.. SH, BM, HH, Docs, Kodos.. SMEK! Healing wards + stasis traps är sjukt gött.. bara att dra bersekr sen och slakta skiten ur fi...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Tyvärr äger jag inte TFT men ska börja lira WC3 för första gången online imorgon tror jag, annars kanske någon annan dag denna veckan någon som är på en match? Kan ju varna att jag är überdålig

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

jag skulle kunna hjälpa till med lite träning...kan en del men är rostig....microt kommer inte vara som det brukar

om det e roc du vill spela så prova gå in i channel "op baal" jag kommer spela lite matcher idag

Permalänk
Medlem

Flickor nu får vi allt uppdatera tråden så att vi inbitna TFT fans har tråd.

Nå vad tycker ni om Philbots heta undead taktik ?
Älskar verkligen och se på när han backar med sin unholy aura och nukar unit efter unit med coil/nova & impale samt fin mana backup från stats

Det är sån känsla verkligen.

Om någon behöver en strat mot ud vs orc så kan jag en fungerande strat mot imba orc

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Håller med... lirar wc3 för fullt JUST NU faktiskt.. theivan: at med mig och min polare?

Och: har du en länk till någon het Philbot replay där man får se på denna "heta" undead taktik?

Visa signatur

Permalänk

Om ni är undead och ska möta NE så kan ni alltid göra som madfrog nämligen massgargs det finns ingen motattack.....

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Om ni är undead och ska möta NE så kan ni alltid göra som madfrog nämligen massgargs det finns ingen motattack.....

En teoretisk motattack.. vet inte om den funkar dock.

fearie fire. kotg, hippos.

fearie fire drar ner Gargsens armor. kotgens aura gör så att gargens får ont när dom slår hippos. Hippos är som sagt sämre än gargs, men då de är bäst aa som nightelves har + fearie firen och thorns aura så borde det gå. eller?

Visa signatur

Permalänk

Det kan funka men ja tror ändå att gargsen är för starka mot flygande gör ändå ca 70 i skada och man har ju ganska många gargs efter ett tag

Alla "proffs" han har mött har kört dryads och archers och har blivit spöade jättelätt fast det kan bero på att madfrog är bäst

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk

War3tft är ett riktigt bra spel, har själv lirat sen release. Orkar dock inte med en "vad ska jag göra mot mass blabla"-tråd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
War3tft är ett riktigt bra spel, har själv lirat sen release. Orkar dock inte med en "vad ska jag göra mot mass blabla"-tråd.

näh näh... ingen gillar väl mass.. men ibland möter man folk som kör mass.. och då kan det väl vara bra att veta vad man ska kontra med?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
En teoretisk motattack.. vet inte om den funkar dock.

fearie fire. kotg, hippos.

fearie fire drar ner Gargsens armor. kotgens aura gör så att gargens får ont när dom slår hippos. Hippos är som sagt sämre än gargs, men då de är bäst aa som nightelves har + fearie firen och thorns aura så borde det gå. eller?

Om du är NE och möter mass gargs så ska du göra Warden och Panda. DH går också bra men AOE mot gargs är hemskt. Med dessa 2 hjältar så dödar du de flesta gargsen. Okej, kanske lite överdrivet men Warden och Panda är ruggigt effektivt mot lowhp-units. Sen skaffar du bara Hippogryphs, Talons och dryads med sin snuskiga slow. Köp invpot + en potion och kanske mana till båda hjältarna.
En hyfsad NE-spelare tar en bra UD-spelare med denna strat. För att ta detta så ska du ha grym micro, timing osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheyCallMeImba
Om du är NE och möter mass gargs så ska du göra Warden och Panda. DH går också bra men AOE mot gargs är hemskt. Med dessa 2 hjältar så dödar du de flesta gargsen. Okej, kanske lite överdrivet men Warden och Panda är ruggigt effektivt mot lowhp-units. Sen skaffar du bara Hippogryphs, Talons och dryads med sin snuskiga slow. Köp invpot + en potion och kanske mana till båda hjältarna.
En hyfsad NE-spelare tar en bra UD-spelare med denna strat. För att ta detta så ska du ha grym micro, timing osv.

Menar du Breath of Fire och Fan of Knives då? eller vad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med... lirar wc3 för fullt JUST NU faktiskt.. theivan: at med mig och min polare?

Och: har du en länk till någon het Philbot replay där man får se på denna "heta" undead taktik?

Visst kan vi spela en at någon gång. Jag kan inte en replay just nu sen 1.18 kom ut faktiskt.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::

Permalänk
Citat:

Menar du Breath of Fire och Fan of Knives då? eller vad?

Jepp.

Permalänk
Medlem

Japp. bump ^^

Men i alla fall, är bara en sak jag undrar.

Undead såklart -> Vad gör man mot orc och NE?
Gargs o ghouls blir försvårt eftersom NE har bara range + aoe.
Hos ORC är ju nästan altl uteslutet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok först ud <-> orc

Det värsta man kan möta som orc är en arme med armour uppgraderade destroyers. De gör under mot en markamre, destroyers har magic dmg de flesta orc enheter på marken har heavy armour. Coila destroyers, nova orc. Bygg ALLTID SHOP! köp rod som är fet mega bra. Fiends med web mot kommande bats, men var snabb som fan. Köp även ALLTID ALLTID ALLTID orb också och focus fire på det = MUMMA.

NE <-> UD

Det vanligaste är dk/ghoul rush, hunts funkar bra så länge han INTE! går fiends. Archers funkar också bra det är en fråga om micro. Om gargs kommer ska man skaffa panda och orbs på sina heroes och hoppas på det bästa. Går han fiends gör bara björnar och äg han, kommer aboms ut massa dryader och köp heal scrolls micra som en galning http://www.esl-europe.net/eu/wc3l/season9/download/883929/ <- replay på deadman när han micrar som en röv. Chims, björnar och dryader kan funkar om han går fiends/destroyers/aboms. Kom ihåg att manaburna dkn som en skållad bäver.

Orc <-> Ne
Ja detta är en svår match Här är en replay med en finne som leker med warden http://www.wcreplays.com/replays.php?get=8073&R=2 den replayen är svår att se på för warden e så JÄVLA! snabb. Jag har inte sett finnen losa en enda match med den stratten mot orc. Men vi har ju dessa dotts då som nog kommer vara det vanligaste. Jag antar att spirit walkers + troll berzerkers e den bästa countern dpcs med ststic wards borde gå rätt bra det med, men detta är kanske den mest diskuterade matchen som finns just nu?. Annars massa torn Bm mass expanda och massa batriders kan fungera fint. Om han mot all förmodan går björnar så gör kodos och ät upp dem, tpa när du har ett par i magen.

Bra sidor är www.wcreplays.com och www.replays.net
På b-net heter jag eG06]Ever_Dream

Jo juste anlednignen till att man inte kör med hippos är för att Nova är så jävla GAY! hippos är faktiskt starkare än gargs i luften.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Blizzard gör inga spel som jag gillar. Wc3 är riktigt booring o frozen throne klara man ut på 2-3 dagar.

WC1+2 är inga höjdar spel heller och diablo serien är det värsta som skapats, fy fasen va de är dåligt. Har inga ord för det.

Däremot finns 1 enda uppstickare jag verkligen gillat!
Starcraft.

Nu har jag sagt va jag tycker om blizzard och deras spel!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

men detta är en warcraft 3 tråd ingen starcraft vs warcraft tråd ^^.
Någon som är intresserad av att spela i en klan? Mirc = #Team-eG
Hemsida = www.team-eG.info.se

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Entusiast

Heh jag å Zartax har börjat lira igen, första matchen på månader och vi vinner mot lvl 21 i 2on2 Vad sägs om en in-game klan med alla swec medlemmar så vi kan lira team matcher osv?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
Heh jag å Zartax har börjat lira igen, första matchen på månader och vi vinner mot lvl 21 i 2on2 Vad sägs om en in-game klan med alla swec medlemmar så vi kan lira team matcher osv?

Jag är på!.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

http://warcraft.gamingeye.com
Sveriges community, något vinklade nyheter (majoriteten av skribenterna är på ett eller annat sätt medlemmar i svenska klaner).
Flertalet av Sveriges bättre spelare finns där på ett eller annat sätt

Permalänk

Någon som fortfarande lirar detta trevliga spel?
Vilken är den största svenska sidan för wc3?

Permalänk
Medlem

Slutar aldrig spela Warcraft

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ingen som spelar HLWL???

skaffade wc3 i somras har kört det hur mycke som helst med kompisar på lan.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

haha ska vi blåsa liv i denna lilla tråden igen? jag spelar som en galning,menska nog börja coatch min klan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millhouse
Någon som fortfarande lirar detta trevliga spel?
Vilken är den största svenska sidan för wc3?

Sött att du bumpar en snart 6 månader gammal tråd med en fråga jag besvarade i posten innan.

Permalänk
Medlem

det är väl bra att han inte gör en ny tråd om det redan finns en eller? woops sorry missuppfatade din post

wc3 det näst största online spelet och har en riktigt stor communety.

så vad tror ni som lirar om kommamde patchen???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rumpel, halvt offtopic.
Du verkar ju vara den som postar i warcraft 3 trådar flitigast häromkring.

Vilka spelar du för egentligen?

Permalänk
Medlem

jag spelar för playstar wc3, som är en svensk klan hemsida= www.pswc.info.se. Jag spelar ne och orc både i team och solo, mina accounts är Grottmongo och Rumpel_Draken. Jag följer wc3 världen ganska hårt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klart man spelar Wc3. Det gör jag jämt. Wc3 är nog det spel jag spelat mest av alla spel, egentligen. Det lämnar aldrig min hårddisk, och även ifall jag tar pauser ibland så kommer jag ALLTID tillbaka till det. Precis som med Rome: Total War.

Numera spelar jag mest DoTA och inte ladder. Men jag brukade spela Undead hela tiden på den tiden jag spelade. Mest 4v4 dock, för jag tyckte det var roligt. Mass ghouls + necros var nog min favorittaktik.

En gång hade jag ghouls och necros och det var jag mot 4 spelare. De anföll mig med allting, men jag lyckades hålla dem på avstånd i över en minut innan min mana tog slut av all skelett uppväckning Det var en riktig skön känsla. Lite Thermopylae över det.