waterchill & A8R32-MVP Deluxe PASSAR ICKE IHOPA!

Permalänk

waterchill & A8R32-MVP Deluxe PASSAR ICKE IHOPA!

Har köpt nedanstående vatten kit och moderkort

waterchill cpu/vga/chipset triple:

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=711

A8R32-MVP Deluxe

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=268&model=10...

betalat dyra pengar för båda o så när man ska bygga ihop de så passar INTE chipsetblocket på mobot! såvida man inte tar fram sågen för o såga bort massor me plast och vinkelslipen för o slipa bort en hel del koppar!

Nån med tips?

Permalänk
Medlem

Detta hjälper dig nog inte särskilt mycket men kyla nordbryggan med vatten? Har ett A8R-MVP och den ligger konstant på 30-34grader beroende på vad jag gör. Och om ditt system i övrigt är kallt lär det ha en avkylande effekt på nordbryggan med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Detta hjälper dig nog inte särskilt mycket men kyla nordbryggan med vatten? Har ett A8R-MVP och den ligger konstant på 30-34grader beroende på vad jag gör. Och om ditt system i övrigt är kallt lär det ha en avkylande effekt på nordbryggan med.

Jo men eftersom man har grejjerna så vill man ju använda dom me! hade ju planerat o kyla den me! sak klocka ganska hårt sen när de e färdigbyggt me!

visst ja har tänkt me flera ggr, sen ja upptäckte att det inte passade att jag kanske inte behöver kyla den men ändå... blir sne på skiten!

Permalänk
Medlem

På vilket sätt passar den inte menar du ?
Annars kan du ju ta o köpa en zalman chipset kylare, kostar 50:-
"Kyler" ner chipset hyffsat iaf.
Men berätta som sagt på vilket sät den inte passar.
Vill veta ;D

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk

den passar inte pga. kondensatorer(eller va dee) sitter i vägen och för att få de o passa så måste ja kapa orginal fästena på blocket dvs, all plast runtom blocket o inte ens de kommer hjälpa utan ja kommer få slipa bort en del koppar runt skruvanordningarna me! o sen använda blockets fogskruvar för att sätta fast i mobot!

svårt o beskriva i ord, men är trött o har ingen d kamera just nu o kan visa!