Misstänkt grafikkortsproblem

Permalänk
Medlem

Misstänkt grafikkortsproblem

Tjena
Visste inte vart den hår träden passade bäst, men jag hoppas den hamnade bra här

Mitt problem är att datorn fryser när jag spelar WoW.
Det går bra att spela i 20min men redan under den här tiden blir bilden kornig, ungefär som om man hade en dålig antenn till en TV. Så det är lite myrornas krig en stund, för att sedan balla ur helt genom att det bildas ett sjukt mönster av färger på skärmen och ljudet hackar. I detta skede kan jag inte göra någonting förutom att starta om burken, och jag får naturligtvis inte ngt felmeddelande i windows iom att jag rebootar datorn.

Så vad låter detta som killar/tjejer? Är det överhettning någonstans (kör oklockat btw) eller är det mitt grafikkort (Radeon 9800xt) som vill kasta in handduken?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Kontrollera kylningen.
Inte ovanligt att den är tjock med damm som hämmar kylningen.
Se upp för statisk elektricitet när du är där och gräver, mao jorda tassarna.

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk
Medlem

Har tagit ut kortet och blåst bort dammet (det mesta tror jag)
Men enligt ATI control center så är temp. på kortet ca 105 grader celcius i GPUn.
Det kan bara inte vara normalt. =/

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

i windows borde den inte ligga över 40 iallafal. låter lite mycke prolen kanske inte sitter ordentligt.