Recension: Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 4000
Eftersom ni grabbar gett mig så mycket kännde jag att det dags att ge någonting tillbaka. Eftersom jag alldeles precis köpt en notebookmus tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter om "Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 4000".
Lite grundläggande funktioner:
* 3/4storlek
* Mottagare som fästs under musen när man inte använder den
* 4programmerbara knappar
* passar höger och vänsterhänta (bra då min polare är vänsterhänt)
Musen i sig är ganska liten och bra mycket mindre än en vanlig mus (detta är en notebookmus). Byggkvalitén känns bra men inte i klass med tillexempel logitech mx1000 eller dylig mus. Scrollhjulet dock imponerade på mig. Den har perfekt motstånd och har tiltwheel (mycket fiffigt imo).

Musens yta är absolut inte slät utan den har någon slags struktur. Skönt tycker jag men det skulle nog funkat med vilket som. Den går på endast ett AA-batteri och ska enligt microsoft hålla i upp till 6 månader. Detta återstår att se. Fiffigt är att man öppnar batteriluckan på undersidan och den är tills dess helt osynlig. Man kan inte ana vars man ska stoppa in batteriet.

Knapparna har bra motstånd (tämligen standard skulle jag vilja säga men visst är det en smaksak). Dock blir jag galen på den lilla knappen på vänster sida. Omg... tror dom seriöst att man ska kunna använda den till någonting vettigt när den är så liten? Den känns inte ergonomiskt placerad. Dock är den ju snygg

Man kan inte säga så mycket om sändaren. Jag har suttit 2 meter ifrån den med musen och det fungerar. Även fast det är en absolut smärtgräns. Om man hade fått önska så hade den gärna fått vara vinklingsbar (så att man kan vinkla den uppåt mot chassit om man tex kör den i en usbport på framsidan och har chassit på golvet så man inte går in i den).

(I bakgrunden syns mitt creative audigy2 som matar till surround och en maxtorII 300gig)
Överlag är jag väldigt nöjd med musen men visst finns det plats för förbättring helt klart. Vem rekommenderar jag denna? Alla som har en notebook och behöver en vettig mus att köra när man är på resan alternativt jobbar hemma och behöver variera från styrplattan. Den får iaf fyra av fem tummen upp från mig

Pris: 249kr
Inköpsställe: Webhallen
!? Yall talking to me!?
Guess not...