[Toaster] få Artis - Title i Messenger?

Permalänk
Medlem

[Toaster] få Artis - Title i Messenger?

topic..ja hur gör man? Så man får Artist - Title precis så i Messenger? Får nämligen bara Title på låten jag spelar i Winamp men inte Artisten.
Har Windows Live Messenger 8 (BETA) och version v0.24 for Winamp with WLM 8 build 0562 av Toaster.

Permalänk
Medlem

Finns att ändra i själv Winamp, sitter på jobbet nu så kan inte kolla då jag inte har winamp här. Men kolla i inställningarna!

Mvh. Micke

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Finns att ändra i själv Winamp, sitter på jobbet nu så kan inte kolla då jag inte har winamp här. Men kolla i inställningarna!

Mvh. Micke

vet...endå får jag inte den kombinationen jag önskar..

Permalänk
Medlem

finns en plugin på winamp.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q_exittor
finns en plugin på winamp.com

som att leta efter nål i höstack...

vad ska jag söka på...testat msn och messenger och leta i menyerna intill är ju bara att glömma...vad börjar man ;-)?

Permalänk
Medlem

Mitt artist namn syns inte, ingen som vet va de kan bero på??
http://img52.imageshack.us/img52/3489/msiuoht3jj.jpg

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Ingen som vet va de här beror på då??
http://img52.imageshack.us/img52/3489/msiuoht3jj.jpg

Om du syftar på att artist namnet inte står så föreslår jag att du kollar ID3 taggen och ser ifall det står nått på artist.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
Om du syftar på att artist namnet inte står så föreslår jag att du kollar ID3 taggen och ser ifall det står nått på artist.

Okej var o hur gör jag det?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Högerklicka på filen i explorer -> egenskaper -> sammanfatting

Permalänk
Medlem

Men de e juh samma sak me alla filerna :S

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Dubbelklicka på den scrollande remsan som visar namnet i Winamp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till vilken nytta?? De är juh inte enbart på en ända fil som den gör så, utan de är på alla.. De har funkat förrut..

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
som att leta efter nål i höstack...

vad ska jag söka på...testat msn och messenger och leta i menyerna intill är ju bara att glömma...vad börjar man ;-)?

Annars fixar ju a-patch allt åt dig, om du inte nödvändigtvis vill ha ett pluggin. Kryssa i rätt alt. när du patchar, sen är det bara att välja i msns: options > show info wmp bla bla.

Permalänk
Medlem

Så har jag med gjort, men nu funkar de inte.. Ingen annan som vet lite mer om de??

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem.
I övre delen av min kontaktlista visas allt korrekt. Men när jag frågar andra på listan som har 7.5 så säger de att endast låtnamnet visas bredvid mitt namn. Kan det vara något kompatibilitetsproblem? Jag har nämligen provat att spela i Media Player också och problemet kvarstår...

Kan inte ni andra som kör live testa om ni också har samma fel?

UPDATE: En kompis installerade Live och nu visas artist och låt korrekt efter mitt namn på hans kontaktlista. Det är alltså ett kompatibilitetsfel.

Permalänk
Medlem

Im min Winamp så är det bara att gå in i Options/preferences och alternativet MSN messenger så kan man justera vad som ska visas där. Väldigt enkelt och smidigt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det är en bugg. Samma sak för mig och många andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också samma problem med MSN Live.

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Har också de problemet med nya live messenger kan bara se låt ej artist..
Finns de ingen som har någon lösning på de..!?

Permalänk
Medlem

Jag använder gen_announce (plugin in till winamp), funkar as bra!

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

nu var de iof meningen att jag ville se vad andra spelade.. så problemet kvarstår tyvärr.