Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Nån som vet hur man samlar guld på ett bra sätt?

Fick nämligen 2000 som jag skulle ge till en i Mage guilden men råkade göra mig av med lite så nu har jag bara 1600 kvar.

du kan sticka till mage guildet i caldera tror jag det va, sen går du längst upp och snor alchemi grejerna som är värda tillsammans runt 4k sen säljer du dom i en annan stad, INTE i mage guildet i den staden för då attackerar dom en

Permalänk
Avstängd

nja nu lägger jag ner detta... man får fortsätta att längta till gothic 2..
tyckte faktiskt att gothic var bättre än detta mycket sjönare inlevelse på nått sett...

Visa signatur

BLAHA! oj jag har några stavfel, bryr mig inte.

Permalänk
Medlem

Gothic var juh en helt annan typ av spel så det går inte att jämnföra dem.

Detta är bredare än vad gothic var och här finns massor av hemlisar och sådant som man bara hittar om man leter ordentligt.

Typ magiska pussel i böcker som gör att du kan hitta grotter etc.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Avstängd

jo men jag tycker att combat mode skiten suger... ibland kan man träffa men det räknar inte som träff..
+ att det ser ut som att gubben har nåt olämpligt i baken när han springer och hoppar så jävla stelt... men tycker att det e bra iaf på nåt konstigt vis, vet inte vad det är men det gör så jag vill fortsätta spela... men igentligen vill jag inte..
Jo morrowind har ett mycket större utbud än gothic.. men jag tycker fortfarande att npc gubbarna på gothic var mycket mer levande typ, att spelet var mycket mer inlevelse fullt...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kör nu som tjuv och sign Tower e eviiiil, dödar allt och alla, har inte blivit upptäckt av vakterna än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr

om du läser anteckningarna behöver du ta med dig en "intervention scroll" till henne så att hon kan porta ut.

Tror du inte jag läste??
Flera ggr tom.
Fattade inte att jag skulle springa förbi allt och alla, testade döda, å muta.

Permalänk
Medlem

Nån som har lite tips på hur man ska distrahera folk för att kunna sno grejer i närheten utan att bli upptäckt? Tex om en shopkeeper har nåt ultra-mega-power-osv-svärd som ligger framme och jag inte känner för att betala :P, hur gör jag för att få tag på det?
Och hur får man folk att anfalla en egentligen? Jag har prövat att taunta, men de anfaller ju aldrig

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Off topic: Välkommen tillbaka Kloppe!

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem...ska till Vas fått ett uppdrag av the fighters guild...
en liten bit innan Vas finns som en spök stad...(ej på kartan)...och när jag går förbi utanför kommer det ett par små troll....och när jag slår på dem står det "your weapon is ineffectiv" ...jag gör ingen skada !!!
vad ska jag göra??
btw ursäkta stavningen....

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WSL]Cequence
Jag har ett problem...ska till Vas fått ett uppdrag av the fighters guild...
en liten bit innan Vas finns som en spök stad...(ej på kartan)...och när jag går förbi utanför kommer det ett par små troll....och när jag slår på dem står det "your weapon is ineffectiv" ...jag gör ingen skada !!!
vad ska jag göra??
btw ursäkta stavningen....

Du måste förmodligen ha ett Silvervapen eller ett som är magiskt.

jaja.......NU är det dags för en ny karaktär.......Vilken level är ni förresten?
Är 10 själv nu, när jag tycker han(Bengt) börjar bli tråkig

Vilka vapen är bäst!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThreadZ
Off topic: Välkommen tillbaka Kloppe!

Tack
Och tack igen The för att du släppte in mig igen trots JenzA's livstidsban (vet inte varför jag fick den heller...).
[/Offtopic]

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

Du måste förmodligen ha ett Silvervapen eller ett som är magiskt.

jaja.......NU är det dags för en ny karaktär.......Vilken level är ni förresten?
Är 10 själv nu, när jag tycker han(Bengt) börjar bli tråkig

Vilka vapen är bäst!?

jaha...då e det ju bara att springa i 14h till närmsta handlare då...
och hoppas på att man överlever....

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Hur gör man egna spells, och hur gör man för att förbättra grejerna "Enchanting"?

någon som vet???

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

gör egna spells? mageguild och "Spellmaking" kanske

Första thiefguild quest, vad gjorde ni?
Tog diamanten och sprang, Lyckades tjuva diamanten, hittade en annan diamant...lyckas själv inte ta den så

Permalänk
Medlem

Tyckte att spelet var lite tråkigt i början (första byn) men sen blev det lite roligare då man sänkte till 800x600 och inga skuggor har GF2 hehe...saknar det fina vattnet man får med de nyare korten....

finns en grotta bredvid första byn med spöke häxor och de fick jag banka med magic då svärdet inte biter på dem

Permalänk
Citat:

Tog diamanten och sprang, Lyckades tjuva diamanten, hittade en annan diamant...lyckas själv inte ta den så [/B]

Hmm, jag lyckades inte sno diamanten så jag pröjsade ärligt för den och gav den sedan till thiefs guild

Permalänk
Avstängd

faaan vad åskan var trovärdig... hade hög volym och SPRAK hör man... nästan så att nåt oönskat trilla i byxan

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

men, men, en tjuv som KÖPER saker....det går emot min religon.... får väl gå för denna gång då..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
gör egna spells? mageguild och "Spellmaking" kanske

Tog diamanten och sprang, Lyckades tjuva diamanten, hittade en annan diamant...lyckas själv inte ta den så

gå upp på övervåningen och dyrka upp skrinet, ta diamanterna, ge en till den där katten och sälj de andra två. fixat!

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

[WSL]Cequence: Jag fick också ett uppdrag till vas, orkade dock inte gå dit för att det är så jäkla långt så jag stack till Vivee för att ta ett annat uppdrag

Zrax: Jo jag vet hur det känns, var hos nhalldin (5.1 ljud here i come) fyfasen så jävla gott det var, nästan så man hörde katten krypa under sängen i skräck.

Permalänk

Hur fan lyckas man reta upp folk så de anfaller en? Jag fick nyligen i uppdrag av snubben i moonmoth outpost att jag skulle fixa ett litet blodbad, dvs avliva fyra Camonna Tong-snubbar i Balmora och det var ju inte det lättaste.

Smeden och tjuven lyckades jag ta dö på, men fick en bounty på dryga 1000 guld redan efter första mordet och när jag försökte mig på någon av de andra så får jag tre stycken som anföll mig.

Jag hörde ryktas att om man retar upp gubbarna så att de anfaller en hjälper inte resten till och dessutom kan det ju vara bra att slippa böterna.

Jag körde lite taunt på dem och misslyckades ett par gånger, men även när jag lyckades så anfaller de inte. Måste man lyckas ett visst antal gånger för att de ska anfalla och måste det vara ett visst antal gånger på rad?

Permalänk
Medlem

du måste köra på med taunt tills mätaren är nere på 0 då anfaller dom.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Souldrinker
Hur fan lyckas man reta upp folk så de anfaller en? Jag fick nyligen i uppdrag av snubben i moonmoth outpost att jag skulle fixa ett litet blodbad, dvs avliva fyra Camonna Tong-snubbar i Balmora och det var ju inte det lättaste.

Smeden och tjuven lyckades jag ta dö på, men fick en bounty på dryga 1000 guld redan efter första mordet och när jag försökte mig på någon av de andra så får jag tre stycken som anföll mig.

Jag hörde ryktas att om man retar upp gubbarna så att de anfaller en hjälper inte resten till och dessutom kan det ju vara bra att slippa böterna.

Jag körde lite taunt på dem och misslyckades ett par gånger, men även när jag lyckades så anfaller de inte. Måste man lyckas ett visst antal gånger för att de ska anfalla och måste det vara ett visst antal gånger på rad?

Ta å slå ihjäl dem bara om du rår på dem allihop, spring sedan rill killen i fortet som gav dig uppdraget, han fixar det här med lösen å sånt

Permalänk
Medlem

jag "lånade" en magi grej man kan göra egna magier emd, den är värd 60 000 Guld, men ingen i staden Balbora (elr. vad den nu heter) har så mycket =/ nån som vet en handlare på rimligt avstånd med pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Kan alla posta sina medelfps i och utanför städer, samt det lägsta/högsta ni haft på ett ungefär? Och vilken dator och inställningar ni kör på då?? thx

Jag kör 1152*864 och har allt på fullt.. Jag har en 15-20 fps i städer och 35-30 utanför städer...

Jag har en AMD athlon 1400 Mhz, 384 Mb ddr cas 2.5, GeForce2 Pro 64Mb ddr och en IBM deskstar 60GXP ( om det nu skulle vara av intresse )

EDIT: Det var jäkligt deprimerande att få reda på hur många fps man hade... =(

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på begränsningarna av hur mycket pengar köpmännen har ? Visst, det kanske är bra som spärr för pickpocket men det är irriternade när man ska sälja ! Kan inte kärringen hämta pengar hemma ! Jag menar 60000 har väl alla under sängen ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryking

Jag kör 1152*864 och har allt på fullt.. Jag har en 15-20 fps i städer och 35-30 utanför städer...

Jag har en AMD athlon 1400 Mhz, 384 Mb ddr cas 2.5, GeForce2 Pro 64Mb ddr och en IBM deskstar 60GXP ( om det nu skulle vara av intresse )

EDIT: Det var jäkligt deprimerande att få reda på hur många fps man hade... =(

men sänk upplösningen då!!

personligen låter jag aldrig "flytet" gå före grafiken.
Tips: köp GF4 eller GF3 så du kan njuuuta av pixelshaders

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer

men sänk upplösningen då!!

personligen låter jag aldrig "flytet" gå före grafiken.
Tips: köp GF4 eller GF3 så du kan njuuuta av pixelshaders

Jo, jag vet Men jag tycker inte att det är farligt när det är så lågt fps... Märker det inte, glasögon nästa kanske... eller aja

Permalänk
Medlem

Guild Master of Fighters Guild

Sug på den ni = P

Permalänk
VR-fantast

Va?? blir man guild master när man har max rank