Permalänk
Medlem

Vad är det här för font?

Någon som känner igen den här fonten och vet vad den heter?

Har fått i uppdrag att göra om ett företags logga som använder den fonten, och då kan det ju vara bra att få det rätt

Edit: Har hittat några liknande, men inget som har den där lutande överkanten på l, k osv...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Meta Book LF-Roman ?

Permalänk
Medlem

Tack, jäkligt likt, men i-ett ser annorlundra ut...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Hej, jag använde dessa två sidor när jag försökte ta reda på en font jag använt till en hemsida, jag lyckades komma på vilken det var med WhatTheFont länken. Har försökt lite grann men kom inte nära, lyckades nästan då i-ett stämde men då var resten av bokstäverna helt fel.

http://www.identifont.com - Du får svara på ett antal frågor som kan leda fram till vilken font det är.

http://www.myfonts.com/WhatTheFont - ladda upp en bild på fonten och den kan hitta vilken det är. T.ex bilden du postat. Du kan ju beskära den så du bara använder Risk Pilot.

Lycka till.

Permalänk

Det ser ju ut som Trebuchet MS så här på en höft.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Det ser ju ut som Trebuchet MS så här på en höft.

På en annan höft så verkar du ha hittat helt rätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Det ser ju ut som Trebuchet MS så här på en höft.

Lol, nästan så att man blir arg när det är så lätt
Men stort tack för det!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.