Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Anti-cheat i Oblivion (pc)

Permalänk

Anti-cheat i Oblivion (pc)

Oblivion äger, men en sak som suger är att man flyttar sig till olika ställen genom att trycka på kartan. Att snacka om realism i ett fantasy-spel kanske är lite löjligt, men någon måtta får det väl vara.

Om man likt mig saknar självdisciplin och inte kan sluta använda den där teleporten trots att man vill, känner man sig tillslut som en jordekorre som dyker upp på lite olika platser, och sedan försvinner ner i ett hål igen...trist mao.

Undrar om det finns något sätt att stänga av den funktionen i någon ini-fil eller liknande. Förstör ju spelet för mig...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

det är ganska enkelt, tryck helt enkelt inte på kartan!

Permalänk

Ha någon som ger dig en ordentlig klatsch varje gång du trycker på kartan. Du kan ju betala personen i pizzor så blir det inte så dyrt.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Vad är det som är fel med den knappen?

Tiden går under tiden du "teleporterar" dig mellan dom olika ställena. Men om du drar ner konsolel och skriver "coc" och sedan namnet på stället DÅ teleporterar du dig och det blir "orealistiskt".

Som dom andra säger, tryck inte på kartan ;P

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Finns en sådan mod som fixar det på www.tessource.net. Kommer inte ihåg vad den heter men det kan väl inte vara allt för svårt att lista ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Finns en sådan mod som fixar det på www.tessource.net. Kommer inte ihåg vad den heter men det kan väl inte vara allt för svårt att lista ut

Tack för hjälpen De andra verkar inte ha så stor förståelse för karaktärssvaga människor

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Tack för hjälpen De andra verkar inte ha så stor förståelse för karaktärssvaga människor

Jag förstår precis. Det är ett helvete att inte kunna säga nej till sig själv. Gäller inte bara spel heller tyvärr..

Permalänk
Medlem

Finns en fin på planetelderscrolls med

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Skönt att höra att det finns fler som är slavar under sina egna dåliga sidor, fragTore

Jeez, spelet har bara funnits ute ett litet tag, men det finns hundratals mods redan Problemet är att jag inte hittar ksogen för alla träden - ingen som kommer ihåg något så när vad en sån mod hette? Sökt i tjugo minuter nu *pust*

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Håll er till befintliga oblivion-trådar

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X