Permalänk
Medlem

Skumma ljud/småhängningar

Om jag råkar komma åt chassit (och ibland utan att detta sker) så klickar det till i nätagget och datorn slutar svara i några sekunder. Under denna tid kan man höra ett ljud som annars bara hörs vid uppstart av datorn, vilket enligt mig skulle kunna låta som att kondensatorerna laddas upp.

Jag inser naturligtvis att detta är dåligt, men hur kan det ha uppstått helt plötsligt? Fram till lunchtid ungefär så har datorn fungerat finfint, men nu befarar jag att ett nytt nätagg kan behövas. Vill ju inte bränna en massa komponenter.

Nu undrar jag dock, är det säkert nätagget, eller kan det kanske vara nån kabel eller dylikt som glappar och ibland kortsluts en kort sekund?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Låter som en kortslutning någonstans. Verkar som om ditt chassi har ström som går igenom den.. Det kan vara ditt nätagg som behöver en extra jord.. Kolla om så.. Vad menar du med att komma åt? röra vid med en lätt touch ( liknande man gör med fjäder på en kvinnas ... hmm. ) eller är det mer en spark. Om det är en spark.. Då har du seriöst ett problem att söka igenom.. testa byta ut nätagget... Låter som en kabel e glapp ( om du sparkar )

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem

Lägger jag foten på chassit så räcker det.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

man kan vella endå inte höra en kondensator laddas upp dock kan det vara något relä eller något som cpar.. tror hälre på att det är något med nättagget och modekortet isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är möjligt, men det är ett lågfrekvent surrande som under cirka 2 sekunder blir mer och mer högfrekvent och avslutas i ett litet klickande.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.