Ubisoft slutar med Starforce?

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft slutar med Starforce?

<font style="font-size: 10pt"><b>Ubisoft slutar med Starforce?</b></font> <small class="small">torsdag 13 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://www.shacknews.com/onearticle.x/41664" target="_blank">Shacknews</a> rapporterar att en utvecklare på Ubisoft <a href="http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/1851065692/m/266..." target="_blank">bekräftar</a> att de inte kommer att använda Starforce som kopieringsskydd för kommande spelet Heroes of Might and Magic V. En annan utvecklare skriver på forumets franska del att det inte blir det enda Starforce-fria spelet, eftersom företaget går över till ett annat kopieringsskydd.
<br />
<br />Vi har tidigare <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=572138" target="_blank">rapporterat</a> att Starforce installerar sig med RING0-nivå i datorn (högsta nivån ett program kan få) och är förutom ett säkerhetshål också en källa till många problem. Bland annat har optiska enheter mystiskt slutat att fungera på vissa användares datorer, och programmet är också känt för att abrupt starta om datorn utan att fråga användaren om den finner att användaren gör någon suspekt aktivitet.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bara bra!

lägg ner skiten, hata sånna där kopieringsskydd som gör vad fan dom vill med ens dator!

Citat:

...eftersom företaget går över till ett annat kopieringsskydd.

eller så låter dom bli att använda något kopieringsskydd alls..

edit: yee f**king first!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Gott att höra! Är sugen på GR:AW men med starforce blir det mindre intressant.
Är det bara jag som är så konstig att jag struntar i spel pga. en sån grej?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Yes då kan jag köpa Heroes V i alla fall!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen

nej.

nu är det bara att vänta 3 år på nästa silent hunter release...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Gott att höra! Är sugen på GR:AW men med starforce blir det mindre intressant.

Som sagt du är inte den enda. Tycker jag om spelet så köper jag det fast hör jag starforce så struntar jag helt åt håller och går och spelar galcv2 eller nåt annat bra non-starforce spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
rapporterar att en utvecklare på Ubisoft bekräftar att de inte kommer att använda Starforce som kopieringsskydd för kommande spelet Heroes of Might and Magic V.

Woohoo! Festligt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Kopieringsskydd är helt onödigt, det bästa är om man kan tanka ner spelet på valfri plats och sedan bara köpa en cdkey via nätet.
Det är cdkey'n som är viktig ändå, är den inte viktig så är spelet kass.
Fast detta gäller då inte Oblivion då det saknar multiplayer men är rätt så ÄG ändå. (Dock skulle dom säkert fått extremt mycket fler ex sålda om dom hade fixat nån form av multiplayer.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Yes då kan jag köpa Heroes V i alla fall!!!

Yep, samma här

Permalänk

Gött, vem fan vill betala för spel som installerar rootkits på maskinen? djävla ofog, AV företagen borde klassa det som virus som allt annat som använder exploits för att köra kernelmode-dirvare

Permalänk
Discokungen

Tackar så mycket! Längtat efter nåt sånt här. Skippa kopieringsskydd så mycket det går så får ni fler kunder, det knäcks ju ändå.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Konstigt att det bara är de som köper spelen som får lida pga starforce. Bakvänt de luxe.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Konstigt att det bara är de som köper spelen som får lida pga starforce. Bakvänt de luxe.

HTCP o DRM är andra exempel. Jag fattar inte heller logiken i det =/

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB