Permalänk
Medlem

USP Match i Half-Life 2 älskar den bara!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

USP e ganska najz..
Men! TMP då? Sämst, men ändå bäst :S
Älskar den! Vet ej varför men......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
USP e ganska najz..
Men! TMP då? Sämst, men ändå bäst :S
Älskar den! Vet ej varför men......

Men fjant, vi pratar inte om Counter-Strikes USP. (Däremot har du rätt i att TMPn är fin, har jag för mig).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

King's sabre of haste (Diablo [1])

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Medlem

De flesta vapen i red orchestra är ljuvliga, men framför allt STG44, STV40 och gamla hederliga MP40 Finns inget spel som lyckats fånga vapenkänslan bättre än red orchestra imo

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat när man i Resident Evil 1 får en Colt python Magnum, riktigt skön känsla att skjuta skallen av någon :).

Permalänk
Medlem

Shotgun, Mine Thrower och Blacktail i RE4 :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Avsågade gevärpistolen i Fallout2. Mmmmm.

Permalänk

Irl måste jag ju säga att PSG 90 (Prickskyttegevär) var klart det roligaste vapnet att skjuta med. Ett gevär som Britterna tagit fram och används av SAS fast Svenska armen har modifierat lite för våra förhållanden. Anses vara bland de bästa Psg i världen. Kaliber 7,62mm

Ak4

var roligare än Ak5

men tråkigare vård. Militärens vapen är klart roligare än jaktvapen. Handgranater var ju mer än chock upplevelse i början. Tyvärr aldrig skjutit med AG90, verkar klart coolt.

I spel är Enemy Territory's eldspruta kul att leka med

.
Även i Battlefield Vietnam XM148

den med granattillsatsen.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Pulse rifle i AVP 1,2

riktigt skönt ljud

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Battlecruiser - Yamato Gun

Permalänk
Medlem

Har lite kul fakta gällande PSG 90, farsan var med på ett litet hörn när dom skulle införskaffa det nya prickskyttegeväret för armen.

Dom gjorde lite tester och när det bara var ett par vapen kvar så fick han som var ansvarig för "projektet" en liten idé, som enkelt gick ut på att låta matpersonalen provskjuta.
Resultatet visade att det gevär som var lättast att träffa med var PSG90 även för amatörer!

Visa signatur

"Livet är en hora och ni har inga pengar..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CAJ
Har lite kul fakta gällande PSG 90, farsan var med på ett litet hörn när dom skulle införskaffa det nya prickskyttegeväret för armen.

Dom gjorde lite tester och när det bara var ett par vapen kvar så fick han som var ansvarig för "projektet" en liten idé, som enkelt gick ut på att låta matpersonalen provskjuta.
Resultatet visade att det gevär som var lättast att träffa med var PSG90 även för amatörer!

He he vilken trevlig anekdot. Fler som har roliga minnen eller anekdoter av skjutupplevelser?

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

.357 i HL2 och Fusion Rocket Launcher i Red Faction. Den senare är riktigt powerful... fan, nu blir man sugen på att plocka fram RF igen...

Sen M16-A2 med inbyggd granatkastare... oohh...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Gauss Rifle i Fallout 2 har funkat på det mesta.

Permalänk
Medlem

Finns det något roligare vapen att få ett turskott med?

Permalänk
Medlem

Pistoler, Pistoler är alltid sköna xD

Permalänk

The Redeemer är ju horror rakt igenom.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat dubbla pistolerna i Shogo: Mobile Armor Division. Vilken känsla att peppra ner de svarta snubbarna.

Permalänk
Medlem

MITT FAVVO VAPEN I FC

Visa signatur
Permalänk

Barett M82 (aka AG90) Är helt klart ett favoritvapen! Finns den med i ett spel är det ofta förstahandsvalet! Dock bör man ha skjutit med den IRL för att verkligen förstå vilken kraft det handlar om!

Sen har jag nån bisarr förkärlek till allt med roterande pipor

Ang. M16 som tagits upp tidigare i tråden måste jag bara kommentera lite!
När Första modellen M16 kom (som egentligen heter Armalite M15) var det bråttom för jänkarna att få ut denna till trupperna i vietnam, vilket innebar att de som utbildade soldaterna på den knappt var utbildade på vapnet själva. Detta i samband med vapnets konstruktion (avsaknad av pistong) gjorde att soldaterna inte visste hur mycket vapnet faktiskt behövde vårdas för att fungera.
Detta blev uppmärksammat när, efter en rejäl strid, flera M16 hittades med patroner fastklämda i utkastaren, och man började ana att allt inte stod rätt till.

Att det gick åt 1000 skott per fiende (vilket är en grov uppskattning) berodde på att den första versionen av M16 endast hade enkelskott/automateld. De amerikanska soldaterna hade tidigare endast använt M14 (semiautomatiskt) och med den dåliga utbildning de fått på M16 gjorde det att de helt enkelt mejade med automateld på allt som rörde sig. Synnerligen ineffektivt, men många känner säkert till att det finns en kramp-reflex i avtryckarfingret när man blir rädd... Och med så många skott per fiende blir vapnet snabbt smutsigt.

Snabbt introducerades då M16A1, som hade treskotts-spärr, samt vårdkit i kolven. Tyvärr fortsatte den dåliga utbildningen, och därmed har M16 fått något av ett dåligt rykte.

Att M16 skulle vara ett "plastigt" vapen sägs nog bara av de som aldrigt använt ett, och det är absolut inte plastigare än AK5an t.ex. Möjligtvis kan det kännas aningen plastigare tack vare att den har lägre vikt. M16A2 är, i min mening, ett bra vapen, med bra precision, bra vikt, men en dålig grundkonstruktion som kräver allt för mycket vård.

Jäklar, nu blev det mycket svammel...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Liten fråga bara, har du skjutit med ett Barett M82A1? Isof, var när hur varför?

Permalänk

Gillar armborstet i NOLF 2 skarpt.

http://www.4gamer.net/patch/demo/data/nolf2up_001.jpg

Annars hör ju diverse olika hagelbrakare till favoriterna.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Liten fråga bara, har du skjutit med ett Barett M82A1? Isof, var när hur varför?

Inte för jag känner han nu men...ett ord..lumpen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antox-Lindberg
Inte för jag känner han nu men...ett ord..lumpen

Faktiskt inte lumpen, men däremot i Kosovo i FN-tjänst (eller NATO som det egentligen är)

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror att särskilt många för leka med ett sådan vapen när man gör lumpen här i sverige, du får gärna visa vilken postering som man möjligen kan få i lumpen som ger möjligheten att skjuta med den bössan.

vr00mfondel: Vad var det för sorts postering och vad för uppgifter hade ni där nere?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Inte för att jag tror att särskilt många för leka med ett sådan vapen när man gör lumpen här i sverige, du får gärna visa vilken postering som man möjligen kan få i lumpen som ger möjligheten att skjuta med den bössan.

vr00mfondel: Vad var det för sorts postering och vad för uppgifter hade ni där nere?

Vilka som har AG90 i lumpen är jag faktiskt inte helt säker på, men jag tror diverse jägare har den (till materielförstöring).

I Kosovo används AG90 till att skjuta sönder misstänkta bomber och OXA (oexploderad ammunition). Att jag har fått chansen att skjuta den är för att jag är vapenmekaniker, och därmed fått skjuta en massa roliga saker. Tyvärr långt ifrån allt.

Den primära uppgiften i Kosovo just nu handlar mest om att hålla läget stabilt samt att försöka avväpna civilbefolkningen. För mer info får jag rekomendera www.mil.se/int

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vr00mfondel
Vilka som har AG90 i lumpen är jag faktiskt inte helt säker på, men jag tror diverse jägare har den (till materielförstöring).

I Kosovo används AG90 till att skjuta sönder misstänkta bomber och OXA (oexploderad ammunition). Att jag har fått chansen att skjuta den är för att jag är vapenmekaniker, och därmed fått skjuta en massa roliga saker. Tyvärr långt ifrån allt.

Den primära uppgiften i Kosovo just nu handlar mest om att hålla läget stabilt samt att försöka avväpna civilbefolkningen. För mer info får jag rekomendera www.mil.se/int

Ah, okej. Lär var redigt tryck i denna bössan, vad har den för effektiv räckvidd?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

92FS (beretta) I battlefield 2, otroligt skön när motståndarn har jätte lite liv kvar, drar upp siktet och lägger av ett snabbt skott!

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **