Permalänk
Medlem

Rate my new Comp!!

Ok har efter mycket vånda fått ihopp ett system, mest för spela spel och ladda/ner bränna med.

Chassi:
Antec Case Performance One - p180

Nätagg:
Hiper 580w

Mobo:
DFI Lanparty UT nF4 SLI-D nforce4 SLI 4DDR DIMM 2 PCI 4 PCIe

Cooling:
Arctiv Cooling Freezer 64 Pro

Proc:
AMD Athlon64 x2 Dual Core "Toledo" 90nm 4400+ 2.2Ghz

Mem:
Corsair Twinx2048-3500LLPRO

Drive:
WD RaptorX Gamer WD1500AHFD 150gb 10.000RPM 16mb

DVD
2 x Nec ND-3550 Dual Layer DVD

Gfx:
XFX GeForce 7900GTX Extreme 675mhz GPU 512mb

Sound:
Creative Soundblaster X-Fi ExtremeMusic Retail

Ska add en extra mer normal HD för lagring oxo.

Tacksam för all input.

Permalänk
Medlem

jag tycker du ska satsa på bättre kylning för den datorn. jag skulle rekomendera zalman cnps9500 eller thermaltake big thypoon. som disk så är det väl raptorX disken som har de lilla meningslösa fönstret? onödigt som fasen att ge 500 spänn extra för det. ta 150gb versionen utan fönster.

har du tänkt att klocka ngt? isf skulle jag rekommendera corsair xms minnen istället vilka går att klocka bättre än dom du valt.

allt annat ser ut att vara bra.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på annan processorkylare, t.ex Scythe Ninja.
Skulle även skaffat annan kylning till grafikkortet på direkten. Inte så bra koll men Arctic Cooling Accelero X1 verkar bra.

Sen kanske jag skulle kollat efter ett annat nätaggregat, då jag hört vissa som tycker Hiper är högljudda. Skulle nog valt ett Seasonic S12 430W (eller mindre) till den datorn.

edit: skulle nog slängt med någon tyst 12cm-fläkt eller två.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ett tips sen bara gällande dvd-brännarna.

Ha dom inte på samma ide-kanal om du ska använda båda samtidigt

Om du inte har några planer på att överklocka tycker jag du hittat en bra kylare till cpu:n. Har byggt många datorer med just den kylaren och det har aldrig varit några problem med den

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Nu fattar jag det som om du redan köpt datorn? Men om du inte har det: Som nån tidigare nämnde, bort med stora raptorn. Ta 2 små och kör stripat istället, lär bli vansinningt snabbt!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
jag tycker du ska satsa på bättre kylning för den datorn. jag skulle rekomendera zalman cnps9500 eller thermaltake big thypoon. som disk så är det väl raptorX disken som har de lilla meningslösa fönstret? onödigt som fasen att ge 500 spänn extra för det. ta 150gb versionen utan fönster.

har du tänkt att klocka ngt? isf skulle jag rekommendera corsair xms minnen istället vilka går att klocka bättre än dom du valt.

allt annat ser ut att vara bra.

många säger att corsair minnen inte funkar bra med DFI brädor

kör på kingston hyper X istället

Permalänk
Medlem

Hade bytat ut CPU-kylningen till en Zalman CNPS9500 eller en 7700 Cu.
Sen skulle jag en Zalman vf-900 på GFX-kortet.

Sen bara av rent intresse... varför 2 brännare?

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Om du inte ska klocka CPU:n något tycker jag att du kan satsa på en tystare dator och köra på en Schyte Ninja, och köra den utan fläkten. Det klarar den lätt.

Visa signatur

AMD64 3700+ <Schyte Ninja>, eVGA 7600GT <CO version>, 1GB Crosair Value Select, 250 GB Western Digital Caviar, Abit AN8-SLI, 3023 3D Marks 06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Nu fattar jag det som om du redan köpt datorn? Men om du inte har det: Som nån tidigare nämnde, bort med stora raptorn. Ta 2 små och kör stripat istället, lär bli vansinningt snabbt!

Vad trött jag blir. Den stora raptorn är BETYDLIGT snabbare än två stripade mindre.

Däremot så håller jag med om att det fåniga lilla fönstret på X-versionen inte är värt 500 kronor. Håller också med om att kylaren är i det svagaste laget i förhållande till övriga komponenter.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine