Permalänk
Medlem

Kräver en rejäl dator för att gå någorlunda bra skulle jag tro. Flöt inte direkt bra och såg inte vackert ut på min burk.. Känns ändå inte lika kul som Ghost Recon 1.

Permalänk
Medlem

hmm. tankar demot för fullt... hoppas det är bra ^^ o att det inte hackar apa på min dator

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

vafasen ska inte aa gå för att enabla ??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Tankar ner demot nu, hoppas att det jag läst om att pc versionen ska vara mer pc anpassad stämmer. Tackar för påpekandet att det nu finns att ladda ner:)

Graw för pc är separat utvecklat. Har inget med xbox versionen att göra

Permalänk
Medlem

Tycker spelet var ok, dock alltför överhypat...
Grafiken känns sådär även med max på allt inklusive upplösning. Ganska plastig
och den skulle varit bra om det funnits AA vilket inte finns. En annan synpunkt är att gubbarna är alldeles för klumpiga även med lätt utrustning, skulle kunna tro att det var en 10åring som bar runt på lite kevlar osså vidare. Annars är det bra men just det långsamma tempot på alla reaktioner efetr man tryckt på knapparna förstör känslan en hel del..

Permalänk
Medlem

skulle vara kul och testa en spelbar version!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Fyfan va värdelöst man hade fått upp hoppet på att dom hade gjort spelet mera som 1an men nejdå känns som en barnslig Xbox version.

Det spelar och ser ut en som ett konsoll spel, det var bara lögner om hur att PC versionen skulle vara annorlunda.

Rainbow six serien förstörd och nu även Ghost recon serien... vad lyckat.

Permalänk
Medlem

Känns väldigt mycket som Full Spectrum Warrior, fast här har du lite mer kontroll över en soldat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Fullversionen har läckt ut nu på nätet:S

Och det får vi inte diskutera här

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag är splittrad, det är ju tyvärr inte alls samma känsla som i ettan, fast det kan ju bero till stor del på banann också, jag har vart så inställde på nån riktigt skön skogsbana.
Men trots så var det jävligt spännande, sitter på helspänn när jag skickar runt mina gubbar, fast lite jobbigt också, kändes som jag satt och klickade runt i satelitvyn mer än jag faktiskt spelade...

Synd att det är så jävla krävande, nu kunde jag bara köra på Medium i 1024, men det ser faktiskt inge vidare vackert ut alls, snarare skitfult. :/

A64 @ 2.2GHz, 1Gb RAM, 6800LE 16/6 lite klockat.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inget starforce

Permalänk
Medlem

tack snälla UbiSoft för det
Hoppas nu de patchar bort SF i splintercell Chaos Theory så jag får igång spelet

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vafasen ska inte aa gå för att enabla ??

Kanske går senare, men som en hjälpsam skrev på Ghostrecon.net:

You have to go into your display settings. Right click on desktop, properties, settings, advanced, click on your nvidia tab, performance and quality settings, uncheck application controlled for AA and move the slider to whatever AA you want.

Vidare om grafik, det verkar inte som att ex vis texture är med i demon, så spara lite badvatten innan ni slänger ut babyn.

Permalänk
Medlem

körs det i OpenGL eller Direct3D? Undrar bara så jag vet vad jag ska slå på AA för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Fick du ner den? I så fall kan du väl göra en torrent?

Torrent: http://www.gameupdates.org/details.php?id=383

Permalänk
Medlem

Tror jag hade fel om textures. Det är nog med, men för att få high så är det 512 mb kort som gäller.

Oh horror!

Permalänk
Medlem

Max 10fps med allt på lägsta, spec: 7800gtx 4400x2 2gb ram nyaste drivisar m.m.
Tydligen rätt många som har samma problem om man läser kommentarerna på fragzone.se
Bra optimerat spel....

Känns lite surt då man längtat så efter spelet. :/

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

oh noes!
då måste man ju nästan uppgradera graffet snart...
eller stå ut tills man har skaffat AM2 system med PCI express

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ett mycket underhållande spel. Ska garantera köpa det här när det kommer ut!
Bra optimerat också allt på max i spelet (som gick på mitt x800) med 1024*768 och 8AF runt 40+fps hela tiden, utom i slutet då var det kanske runt 20- fast det kan man förstå

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

Öhh va? Det flöt som smör på mitt system, på medium i 800x600 (ingen vidare hög upplösning, men ändå .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Verkar som att många av de som klagar har gamla drivrutiner (alt. vill spela Quake).

Snodde en bild från en kille som kör med högsta grafikinställningrna på allt.

Inte direkt konsolkänsla!

Permalänk
Medlem

Detta spel går väll bra som tidsfördriv tills man kan köra 360versionen.

På mitt system funkade det med >25fps med 1024 och medion på texturer (jag kan inte välja high) och det högsta jag kunde välja på allt annat.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Slår INTE 360 version, då ska man ha i åtanke att jag varit stenhård pc gamer dom senaste 6 åren med inställningen att jag skulle aldrig spela en taktisk skjutare med Tom clancys namn på det, på en konsol. (Har spelat alla TC spel, GR som R6.)

Men dom orden äter jag upp idag.. 360 version är så förbannat bra.

Permalänk
Medlem

vad har du ätit för droger chillerW?
För det första är det inte ens fysiskt MÖJLIGT att ha samma högupplösta texturer i 360 som du kan på PC, efterssom 360 har 512 mb minne totalt. GRAW använder c:a 450 mb grafikminne när man maxar texturerna, sen kräver ju resten av spelet sitt också... Nuff said.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Detta spel är värkligen inte dåligt, känslan i vapnen är grymma och allt värkar funka bra med AIen i denna bana. Men det är något med bakom-axelv vyn i 360 versionen som bara är så perfekt för detta typen av spel, men får lite mer känsla för gubben och rörelserna.

Nu ska jag spela lite mera :D.

Med tanke på att lite av ena kärnan i 360n nästan i alla spel används för att compressa och decompressa texturer så kan man få in iaf 4ggr 512mb i texturer i minnet om man använder 4:1 compression som jag tror användas oftast.
Och har man inte kört 360 versionen så vet man inte ritkigt hur snyggt det är. Skuggorna är oxå mycket snyggare.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

hmm, 3dje person i detta spelet? nääää... var är fördelen med det förutom att du kan fuskkolla runt hörnor?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Fördelen är att du får en grymmare känsla av närvaro, att springa tvärt över en gata och glida sista biten på knäna medans man ser kulorna slå ner runt om en själv är coolt.
Kika runt hörnen ger inte mycket då man ändå måste ha gybbarna i sin gubbes synvinkel för att det ska komma upp som röda pluppar :).
Synd att det inte inte finns ett 3e persons läga på detta spel, första person känns ganska..ute nu.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
vad har du ätit för droger chillerW?
För det första är det inte ens fysiskt MÖJLIGT att ha samma högupplösta texturer i 360 som du kan på PC, efterssom 360 har 512 mb minne totalt. GRAW använder c:a 450 mb grafikminne när man maxar texturerna, sen kräver ju resten av spelet sitt också... Nuff said.

vad har DU tagit för piller?
grejen är att chillerW kanske inte BARA menar grafiken i spelet äger..utan alla andra funktioner osv i spelet som live-stödet ,spel layouten,kontrollen (som mothman vekar ha förklarat) osv till 360:n .. han har tydligen testat båda spelen o kommit fram till att han gillar just detta taktiska fps spel på 360 mer.. "Nuff said."

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Jag kommer då aldrig köra ett taktiskt FPS (eller vilket fps/3dje persons shooter som kräver precisions-siktning) på en konsoll NÅGONSIN förän det kommer vettigare styrlösningar än en sketen minijoystick. Det där med 3dje persons vyn på 360 som någon snackade om, den hör INTE hemma i en TAKTISK shooter. Om spelet hade lanserats som en blandning mellan taktisk o arkad, ja då hade det varit en helt annan sak.
Och sedan när skulle ett perspektiv vara "ute" Mothman? Ungefär lika vettigt som den här kommentaren som jag tar som jämförelse:"alla rts är ute för de använder top down perspektiv" jo eller hur....

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5