Heroes of Might and Magic 5!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Sylvan?

Är enormt lik kombinerat med sprites från Homm 2

Jaja, men det är ändå inte riktigt samma sak. Jag ägde allt och alla när jag var rampart. Antar att man måste börja om lite nu med heroes 5.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det jag saknar är banor där man kan spela Players Vs Computers..

Menar du hot-seat eller att det saknas allied banor?

Permalänk
Medlem

hot-seat finns, fast det finns bara FFA-banor.. Kommer väl troligen i en patch senare men jag tycker dom borde haft med det från början.

De som gör spel nuförtiden verkar tro att man aldrig behöver göra klart spel innan man släpper dom, patchar hit och patchar dit :F

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
hot-seat finns, fast det finns bara FFA-banor.. Kommer väl troligen i en patch senare men jag tycker dom borde haft med det från början.

Du kan ju köra Multiplayer banerna singel också, men jag håller med att lie banor är det, får se hur bra deras random-map generator är...

Permalänk

Sådärja, nu har jag spelat HoMM V i flera timmar och jag är frälst. Har dock hittat några buggar, men det är bara några.

Har kört i +10 timmar och bara spelat 2 banor, så hållbarheten är grym.

Betyget då: Antingen en stark 8a eller en svag 9a, kan inte bestämma mig. Det blir 8.5 i betyg. Det är hållbarheten och känslan från HoMM III finns kvar.
Visst är det sämre än HoMM II och HoMM III, men de spelen har jag inte ord för, HoMM V kommer tätt efter. Ett mycket bra spel med andra ord. Köp det!

Permalänk
Medlem

ska åka och köpa spelet nu.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Läste på Celestial Heavens sida att det kommer en patch i nästa vecka som ska fixa till buggarna (kan man hoppas iaf).
Ska även innehålla easy mode alternativ,tydligen många som saknat det.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Har försökt att spela online på Ubi.com sen spelet kom men det crashar hela tiden som det är nu så det är inte lönt. Men jag är ganska lugn, utveklarna fattar nog att det är viktigt att spelet funkar online

Permalänk

Jag kan spela med dig Morannon. Spelade med nån norsk igår. Kommunikationen var inte den bästa kan jag lova.
Hade visst ett gammalt konto reggat på Ubi.com. Heter sadda, adda mig.

Permalänk
Medlem

Haha, är det nån som hittat pansarvagnen som står längst till höger på typ 3 eller 4 banan?
Jag orkar inte lägga upp screenshot, kanske imorrn.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

kan man lana detta spelet? och isf. hur funkar det med tiden osv? ( det är väl typ en knapp man trycker på så byter det månad elelr vad det är ?)

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Alldrig spelat föregångarna till denna serie (dålig stil jag vet) men vilket spel 5an är alltså, riktigt bra och ibland väldigt klurigt. (: Testade multiplayer med en kompis första dagen jag fick spelet men kändes en aningen segt men jag va dock nybörjare då och behövde lite mer betänketid mellan dragen. (:

roVVel: Ja man kan lana på detta spel, man kan också köra 2st på samma dator om man vill det. Spelet rekomenderas starkt, kan dock kännas lite segt i multiplayer av den annledning jag nämde innan men är man 2 vana spelare så ska det nog kunna flyta på en aning bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
kan man lana detta spelet? och isf. hur funkar det med tiden osv? ( det är väl typ en knapp man trycker på så byter det månad elelr vad det är ?)

I heroes äldre heroes spel (åtminstone heroes 3, enda heroes spelet jag har lanat med) så är det precis som när man spelar mot datorn, dvs att man kör sin tur. Trycker på byt dag knappen och sedan är det bara att whina på en lan polare att de ska skynda sig tills att det blir ens egen tur igen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Ok. låter ju ganska lamt och det är nog inget man lanar på ett lan, så att säga. Men hemma me brarsan kanske Nej, jag ska skydda min stackars plånbok och spara pengarna tills ett roligare spel släpps.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

roVVel: Spelet är alltså riktigt bra och är man som sagt 2 vana spelare så kan jag nästan garantera att det inte kommer att kännas lika segt men ja kör man med någon som inte har spelat det förr så kan jag istället garantera väldigt sega runder. (: Singelplayer är ju annars väldigt kul det också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Måste beklaga mig lite.
Webhallen sa att de skickat mitt spel så att jag skulle haft det i fredags. Fortfarande inte framme. Kan vara Collectors Edition som krånglar. Om Posten tycker det är för stort eller nåt. Suck...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när dom har planerat att släppa patchen?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]