The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

*spoiler*

Jag kör på thieves guild nu och har fastnat på att när jag har skaffat Arrow of extrication så ska jag fenca 800 guld, och då är min fence Fathis Ules.
Men ja har gjort ett uppdrag för ett tag sen som man hämtade en sak som man då kunde man antingen ge den till han eller till chorrol (om ja minns rätt). och då gav ja den till "staden" (kungen) och fick en sköld. Men nu när ja ska snacka med han för att sälja varor så säger han bara "you made your choice" och sen kan man inte snacka med han...hur ska ja sälja upp till 800 om ja inte kan snacka med han?

Visa signatur

thank you all for keeping the scene aliiiiiive !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cippo
*spoiler*

Jag kör på thieves guild nu och har fastnat på att när jag har skaffat Arrow of extrication så ska jag fenca 800 guld, och då är min fence Fathis Ules.
Men ja har gjort ett uppdrag för ett tag sen som man hämtade en sak som man då kunde man antingen ge den till han eller till chorrol (om ja minns rätt). och då gav ja den till "staden" (kungen) och fick en sköld. Men nu när ja ska snacka med han för att sälja varor så säger han bara "you made your choice" och sen kan man inte snacka med han...hur ska ja sälja upp till 800 om ja inte kan snacka med han?

Prova att ladda ner denna "fix"
http://www.tessource.net/files/cache/2106.html

Jag har inte provat detta själv men det borde annars gå att sälja till någon av dom andra, Ongar, Dar-Jee eller smeden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceer
Om jag inte minns fel så när man hitter ett av liken så får man ett meddelande om att personerna blev dit lockad av Will-o-wisp och sedan uppätna av trollen. För att göra området säkert igen så skall man döda alla troll.

När jag gav mig på will-o-whisparna så fick jag ett meddelande om att det var dom som hade blinkat på nätterna och lockat uppmärksamhet. Men sen fick jag aldrig något meddelande när jag hittade liken inne i grottan. Först när jag rensat grottan så fick jag meddelandet att jag hade dödat alla troll och skulle leta efter bevis på att dom dödade personerna. Och som sagt så hittar jag inget vid liken:( Buggar det kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cippo
*spoiler*

Jag kör på thieves guild nu och har fastnat på att när jag har skaffat Arrow of extrication så ska jag fenca 800 guld, och då är min fence Fathis Ules.
Men ja har gjort ett uppdrag för ett tag sen som man hämtade en sak som man då kunde man antingen ge den till han eller till chorrol (om ja minns rätt). och då gav ja den till "staden" (kungen) och fick en sköld. Men nu när ja ska snacka med han för att sälja varor så säger han bara "you made your choice" och sen kan man inte snacka med han...hur ska ja sälja upp till 800 om ja inte kan snacka med han?

Du ska kunna använda andra fences också. Jag har nästan alltid använt en brud som man hittar i Bravil inne på en pub mittemot "Archers Paradox" (Eller vad det nu heter).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
När jag gav mig på will-o-whisparna så fick jag ett meddelande om att det var dom som hade blinkat på nätterna och lockat uppmärksamhet. Men sen fick jag aldrig något meddelande när jag hittade liken inne i grottan. Först när jag rensat grottan så fick jag meddelandet att jag hade dödat alla troll och skulle leta efter bevis på att dom dödade personerna. Och som sagt så hittar jag inget vid liken:( Buggar det kanske?

Vad får du för benämning på liken? (personnamn eller något mer generiskt).
Liket som skall generera det hela har ett personnamn, man kanske måste genomsöka liket innan det sker något.
Skulle det trots allt inte hjälpa så har det nog buggat sig för dig iom att du först dödade alla troll och sedan försökte hitta bevisen.
Blir nog till att ladda en tidigare save och börja om med detta quest isf.

Permalänk
Medlem

ah ok, tack! laddade hem fixen...

Visa signatur

thank you all for keeping the scene aliiiiiive !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cippo
*spoiler*

Jag kör på thieves guild nu och har fastnat på att när jag har skaffat Arrow of extrication så ska jag fenca 800 guld, och då är min fence Fathis Ules.
Men ja har gjort ett uppdrag för ett tag sen som man hämtade en sak som man då kunde man antingen ge den till han eller till chorrol (om ja minns rätt). och då gav ja den till "staden" (kungen) och fick en sköld. Men nu när ja ska snacka med han för att sälja varor så säger han bara "you made your choice" och sen kan man inte snacka med han...hur ska ja sälja upp till 800 om ja inte kan snacka med han?

Skölden är jäkla bra dock

Permalänk
Medlem

tjena

har sökt i forumet om det fanns nån tråd om vilket vapen som är bäst och jag hittar inget. Vilket vapen är bäst som inte behöver laddas?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
tjena

har sökt i forumet om det fanns nån tråd om vilket vapen som är bäst och jag hittar inget. Vilket vapen är bäst som inte behöver laddas?

sök igen för det finns jag har själv svarat i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Ta en billig summon spell och gör summon med den hela tiden. När magin tar slut - Wait 1 hour - sen forsätter du summon. Så gjortde jag till jag hade conjuration 100.

Kör med starkare summon ju starkare du blir!

Hmm... har spelat lite och är lvl 4 nu och 11 i conjuration. men jag hittar aldrig en conjurationspell som jag kan använda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Hmm... har spelat lite och är lvl 4 nu och 11 i conjuration. men jag hittar aldrig en conjurationspell som jag kan använda.

om jag inte har helt fel så ska det finnas bound dagger och liknande i chorrol (ja det är conjuration)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
tjena

har sökt i forumet om det fanns nån tråd om vilket vapen som är bäst och jag hittar inget. Vilket vapen är bäst som inte behöver laddas?

Jag har också svarat på det tidigare.
När du har tillräckligt hög level (runt 20) så dyker det upp Daerdric - vapen och armors.
Dessa är de kraftigaste om man kör ej enchantade vapen (och omoddat).
Beroende på skills och styrka hamnar du då på runt 30-33 för dessa..

Om man ska ge något råd till nybörjare, skulle jag ge detta:
"Håll dig till silver, tills du har ett Daerdric longsword" (eller claymore).
(Eller för all del Elven/Dwarwen, men de funkar ju inte på spöken.. )
Båge kan du ha vilken du vill med höga stats, men det är ju samma med det som med melee-vapen,
ha några silverpilar redo ifall du ska jaga spöken med båge.

Mvh

Permalänk

Är inte Umbran det bästa vapnet? Dess enchants fånga väl bra själar och är egentligen helt oviktigt om man inte behöver soulgems. Eller tar det mer skada när det är laddat?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är inte Umbran det bästa vapnet? Dess enchants fånga väl bra själar och är egentligen helt oviktigt om man inte behöver soulgems. Eller tar det mer skada när det är laddat?

Ja, jo, men det frågades ju efter "vapen som inte behöver laddas"...?
Jag tolkar ju det som ej enchantade vapen och då räknas väl inte Umbra om man ska vara kinkig?

Jag har btw gjort Clavicus Vile-questen tre ggr nu och lämnat från mig Umbra varje gång.
Tycker att det är lite synd att "supersvärdet" - om man ser det så - har så dassigt utseende.
Föredrar ett "mod-katana" med drygt Umbra-stats som jag använder till vardags-NPC-bankande.

Lovely Game.

Mvh

Permalänk
Medlem

Detta spelet rockar.

Dock känner jag mig verkligen helt klar med det nu

MEN - tack för 96 underbara timmar. Det kallar jag VALUTA för pengarna, i en värld av sjaskiga dataspel som är över på en pisskvart

Permalänk

Vad hette grottan där darkbrotherhood-killen gömde sig? Man skulle få hans häst där, men jag struntade i att ta den då jag inte använde hästar då. Nu vill jag däremot ha den, så jag hoppas att den står kvar där nånstans:p Vart finns den?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vad hette grottan där darkbrotherhood-killen gömde sig? Man skulle få hans häst där, men jag struntade i att ta den då jag inte använde hästar då. Nu vill jag däremot ha den, så jag hoppas att den står kvar där nånstans:p Vart finns den?

Det heter Fort Farragut och ligger utanför Cheydinhall om du går ut från östra porten och går uppför kullen.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Hej skulle vilja ha patchen som gör att man kan HDR och aa på samtidgt. Och inga svar om att söka i forumet för det har jag redan gjort säkert tio gånger.
Var hittar man patchen? Ta gärna med en länk

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Hej skulle vilja ha patchen som gör att man kan HDR och aa på samtidgt. Och inga svar om att söka i forumet för det har jag redan gjort säkert tio gånger.
Var hittar man patchen? Ta gärna med en länk

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...

google är din vän!

Permalänk

Ingen här som har gjort någon mod till spelet? Håller själv på och snickrar ihop mitt lilla drömhus:p Sökte runt efter bra tutorials igår för att lära mig hur man gjorde först, och hittade denna utmärkta;

http://www.ascn92.dsl.pipex.com/morrowind/oblivion/oblivion_h...

För er som också vill lära er att bygga lite:) Övriga tips och kortfattade genomgångar av delar i TES:CS finns att läsa på officiella hemsidan;

http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Main_Page

Återkommer med bilder från mitt lilla projekt;)

Tack Dagoth-ur för svaret!

EDIT:

Då var jag äntligen näst intill klar med insidan av huset. Jag är mycket, mycket nöjd med resultatet, särskillt belysningen som flimmrar jättemysigt i hela huset:D Endast det jag behöver finns, en byrå för icke-armor-kläder, ett skrin för ädelstenar och dylikt, en kista för vapen, några ställ för de finaste svärden, ett skåp för armors, ett skåp för ingredienser och potions, några bokhyllor för böcker och liknande, och en säng.

Målet var att ha allt i samma rum och våning, utan att få det trångt och bökigt. En viss äventyrar-stil på det hela, utan några onödiga lyxigheter och krimskrams. Samt en mäktig men lagom belysning som inte lämnar ett enda kolsvart hörn i huset.

Några bilder:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort Mr. Bravo! I vilken stad har du placerat kåken?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Snyggt gjort Mr. Bravo! I vilken stad har du placerat kåken?

Just nu ligger huset på ett ointressant ställe strax utanför EC, då jag arbetade vidare på mitt test-hus. Men man kan lätt ändra vilken husdörr som ska leda in till detta. Så senare idag eller i helgen så ska jag bestämma mig för ett fint ställe med skön utsikt över Tamriel och placera om mitt hus, för att sedan även bygga mig en liten gård:)

Modden blir förhoppningsvis klar i helgen, om någon skulle vara intresserad av att ladda ner den då:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ingen här som har gjort någon mod till spelet? Håller själv på och snickrar ihop mitt lilla drömhus:p Sökte runt efter bra tutorials igår för att lära mig hur man gjorde först, och hittade denna utmärkta;

http://www.ascn92.dsl.pipex.com/morrowind/oblivion/oblivion_h...

För er som också vill lära er att bygga lite:) Övriga tips och kortfattade genomgångar av delar i TES:CS finns att läsa på officiella hemsidan;

http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Main_Page

Återkommer med bilder från mitt lilla projekt;)

Tack Dagoth-ur för svaret!

EDIT:

Då var jag äntligen näst intill klar med insidan av huset. Jag är mycket, mycket nöjd med resultatet, särskillt belysningen som flimmrar jättemysigt i hela huset:D Endast det jag behöver finns, en byrå för icke-armor-kläder, ett skrin för ädelstenar och dylikt, en kista för vapen, några ställ för de finaste svärden, ett skåp för armors, ett skåp för ingredienser och potions, några bokhyllor för böcker och liknande, och en säng.

Målet var att ha allt i samma rum och våning, utan att få det trångt och bökigt. En viss äventyrar-stil på det hela, utan några onödiga lyxigheter och krimskrams. Samt en mäktig men lagom belysning som inte lämnar ett enda kolsvart hörn i huset.

Några bilder:)

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/ob15.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/ob16.JPG
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/ob17.JPG

Tack så mycket för länken till "Tutorialen" jag har suttit ett tag och snickarat men har kommit fram till att det är enorma skillnader mellan morrowinds construction set och Oblivions.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Just nu ligger huset på ett ointressant ställe strax utanför EC, då jag arbetade vidare på mitt test-hus. Men man kan lätt ändra vilken husdörr som ska leda in till detta. Så senare idag eller i helgen så ska jag bestämma mig för ett fint ställe med skön utsikt över Tamriel och placera om mitt hus, för att sedan även bygga mig en liten gård:)

Modden blir förhoppningsvis klar i helgen, om någon skulle vara intresserad av att ladda ner den då:)

Intresserad? Av en helschysst kåk med tillhörande gård, placerad på ett fint ställe med skön utsikt? Sign me up!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Varför inte? En liten pittoresk gård (med kanske vita knutar) säger jag aldrig nej till!

I'm in!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

Jag har lite problem med Mages Guild.

Ska skaffa en rekommendation från Chorrol. Han fick den där boken men jag fick ingen rekommendation, vad göra?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jag har lite problem med Mages Guild.

Ska skaffa en rekommendation från Chorrol. Han fick den där boken men jag fick ingen rekommendation, vad göra?

kolla i journalen om det står:

***mild spoiler-varning***

"I've delivered the "Fingers of the Mountain" book to Teekeeus at the Chorrol Mages Guild. In exchange, Teekeeus has agreed to write a recommendation for me. I shall have to tell Earana she won't be getting the book."

om det inte gör det och du har lämnat boken till honom så får du väl helt enkelt console:a

***console fusk varning***

player.setstage <mg05fingers> <100>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
kolla i journalen om det står:

***mild spoiler-varning***

"I've delivered the "Fingers of the Mountain" book to Teekeeus at the Chorrol Mages Guild. In exchange, Teekeeus has agreed to write a recommendation for me. I shall have to tell Earana she won't be getting the book."

om det inte gör det och du har lämnat boken till honom så får du väl helt enkelt console:a

***console fusk varning***

player.setstage <mg05fingers> <100>

Jag tror i allla fall att jag inte fick någon rekommendation. Om jag klickar på den questen och sen "map" så är den där pilen likt förbannat kvar i Chorrol.

Jag gjorde nämligen så att han fick boken först, sen snodde jag den och gav den till Earana.

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jag tror i allla fall att jag inte fick någon rekommendation. Om jag klickar på den questen och sen "map" så är den där pilen likt förbannat kvar i Chorrol.

Jag gjorde nämligen så att han fick boken först, sen snodde jag den och gav den till Earana.

är questet du pratar om fingers of the mountain eller fingers of the mountain part 2 som pilen pekar i chorrol?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
är questet du pratar om fingers of the mountain eller fingers of the mountain part 2 som pilen pekar i chorrol?

Om jag klickar på "Join Mages Guild" så är pilen kvar i Chorrol.

Men å andra sidan står det under "Completed Quests" att jag fått en rekommendation från honom.

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Om jag klickar på "Join Mages Guild" så är pilen kvar i Chorrol.

Men å andra sidan står det under "Completed Quests" att jag fått en rekommendation från honom.

kolla i avklarade delen i din questbook om du har fått texten som jag skrev i första posten till fingers of the mountain