Produkttest: Två Nforce 5-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Två Nforce 5-moderkort

Nvidia har kryddat sina nya Nforce-styrkretsar med en hel del nya tekniker. Den nya Nforce 590 SLI-styrkretsen är helt ämnad för entusiaster medan Nforce 570 omnämns som prestandakrets. Vi skall här se närmare på två AM2-moderkort med Nforce-styrkretsar, nämligen Foxconn C51XEM2AA och MSI K9N SLI Platinum.

Läs produkttestet: Två Nforce 5-moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser bra ut!

Permalänk

nja, tycker det är rätt onödigt då de knappt vinner ngt på de. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Alltid gillat MSI, kör på msi nu så det för bli ett msi nästa gång också.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Det är ju ingen ide att byta upp sig nu för i tron att man ska vinna prestanda.
Däremot om man ska bygga ett helt nytt system nu, så kan det vara lika bra att övergå till AM2, så att man senare kan använda sig av K8L-processorerna.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Jag förstår inte alla som förväntar sig en enorm prestanda boost med samma processor på en ny sockel , bytet mellan S754 och 939 var ju inte heller något glädjeskutt (dualchannel och 5xHT vs 4x) .

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

Man ska nog vänta tills denna teknik är fullt utvecklad,verkar vara mycket ostabilt i dagens läge.!

Permalänk

håller med ovan.

och ska man köpa en am2 bräda så hade jag nog hellre väntat på brädorna som kmr när am2 prollarna har släppts , K8L ngn ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Jag förstår inte alla som förväntar sig en enorm prestanda boost med samma processor på en ny sockel , bytet mellan S754 och 939 var ju inte heller något glädjeskutt (dualchannel och 5xHT vs 4x) .

s939 gav åtminstonde 5-7%.. detta ger fan inget i många fall

Permalänk
Medlem

Gillar att MSI har en kylfläns istället för en liten fläkt. Har alltid fått problem med chipset fläktar som går sönder eller låter för mycket.
Hade inget med testet att göra iof, men ville bara säga det
Bra test i övrigt även om jag förmodligen kommer köra Conroe när det släpps.

Permalänk
Medlem

PCI-E, SATA?
Inte mycket man tjänade där. I början var det bara förluster.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade MSI K9N SLI Platinum lite lätt när det släpptes, sjysst kort men jag är väldigt skeptisk till den passiva kylningen på chipset. Det blev ohyggligt varmt, märkte dock inga stabilitetsproblem under den korta perioden.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ja asså - saknar ett rejält test med RAID5-prestanda.

SLI med dubbla graffe för 10+kSEK i alla ära men alla är inte spelnördar.

Permalänk

liten varning på de här med MSI K9N SLI Platnium, nordbryggan på detta moderkort blir mkt varmt. Annars ett mycket bra kort

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme