Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Antec SLK3000B

Fick hem min slk3000b idag.. flyttade överallt.. sken som en sol medans jag gjorde det

Startar datorn om undrar ifall den ens gick igång.. jodå det gjorde den, totalt ljudlös, det är ju godis för öronen jämfört med skördetröskeln till chassi jag hade tidigare..

Så vad jag tycker jag då om chassit?

+ stilrent
+ rymligt
+ hdd racket
+ tyst

- fronten (när man ska sätta den på plats igen när man har brännare och fancontroller, fick slå lite lätt för att få det på plats)

Rekomenderar det här chassit starkt till alla som är ute efter nytt chassi.. www.dustinhome.se har det för 350:-

Nu ska chassit prydas med lite gravyrer

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Skulle vara schysst med lite bilder på upplockningen av chassit samt vilka fläktar du kör med.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

upplockningen, mjo men jag har ingen lust att plocka isät allt igen
fläktar = 2st everflow 120mm.. ska tydligen bara låta 18db.. tysta är dom iaf.. bilder på chassit för övrigt verkar rätt onödigt då alla antagligen sett chassit 10 gånger minst? men om inte så kan jag slänga upp några bilder ifall det finns intresse..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

ja tack släng gärna upp nån bild;) är visserligen nöjd med mitt men vill gärna få ideer till modning;)

Permalänk

chassit är inte moddat än.. sitter o letar motiv att gravera just nu
tror jag ska ta bort gallret framför front fläkten oxå.. men får se.. några gravyrer blir d iaf

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Har ett SLK3000B också, är inte tyst.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymorph
Har ett SLK3000B också, är inte tyst.

beror ju lite på vad du har för fläktar oxå.. min är mega tyst jämfört med gamla burken..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Gäst

man kan ju fixa slk3700 oxå. Nästan samma chassi men tystare plus en nätagg. 350för chassi 350för nätagg inte dåligt det heller

Permalänk

Någon som har nåt tips på vad man kan gravera? Inga tribaler eller nåt sånt.. vill att burken ska se stilren ut.. Funderade på att gravera typ namnet på chassit bara på toppen men jag vet inte.. jag e en sån där person som har beslutsångest..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Inaktiv

Tjena, vore riktigt najs med en bild som visar avståndet mellal moderkortsplåten och chassi sidan bakom den. Alltså inte avståndet på den sida där expansionskorten sitter utan den andra

Permalänk

Ska försöka fixa en bild, men först frukost

edit: här är bilderna, kanske förstått det fel men du ville veta hur mycket utrymme det finns på baksidan av moderkortet.. alltså plåten den sitter på och själva chassit.. är väl runt 1cm, kanske mer kanske mindre, men ungefär..

Hoppas bilderna duger

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Har själv ett sånt chassi,kan inte säga mer än att jag är nöjd:D

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Vad tror ni om att gravera "SLK3000B" uppe på chassit längst fram typ?Kanske gravera Antec ovanför det?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

jag har ett SLK3000B enda som är dåligt är USB ingångarna på fronten. fronten är ju lite böjd utåt därför passar tex inte min ipod och fickminne in där utan får använda portarna där bak.

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
Ska försöka fixa en bild, men först frukost

edit: här är bilderna, kanske förstått det fel men du ville veta hur mycket utrymme det finns på baksidan av moderkortet.. alltså plåten den sitter på och själva chassit.. är väl runt 1cm, kanske mer kanske mindre, men ungefär..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/moderkort.chassi.j...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/moderkort.chassi2....

Hoppas bilderna duger

Man tackar, man tackar! då är det typ standard, 1 - 1,5 Cm ungefär. Stör mig lite på detta, för man får inte in ordentligt med ljuddämpning där då : /