Permalänk
Medlem

Core 2 Duo för bärbara, datum?

Jag kollade precis på Intels hemsida för att se när de släpper dessa nya Core 2 Duo för bärbara, men det står bara "later this year".

Vet någon ca datum?

Visa signatur

Bärbar (Dell Latitude D620):
T2500 CD, 2x1GB 533 MHz, 60 GB SATA (5400 RPM), DVD-/+ Burner, 14.1" 1440x900
-------
LianLi låda, Q9550, 8GB RAM, 150GB Velociraptor (10k RPM)

Permalänk
Medlem

Augusti/September skulle jag tippa på.

Permalänk
Medlem

Tycker folk här att det är värt att vänta på den eller kommer priset att stiga ändå så att det inte lönar sig?

Permalänk
Avstängd

så mycket bättre är väl ändå inte core 2 duo ? :S typ 10% prestandaökning?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
så mycket bättre är väl ändå inte core 2 duo ? :S typ 10% prestandaökning?

Core 2 Duo har väll avsevärt lägre TDP värde?
Om du med bättre enbart menar bättre prestandamässigt är det lönlöst att vänta. Men speciellt i en bärbar tycker jag att det finns en stor poäng med lägre värme o energiåtgång...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Kan jag byta ut cpun i min a6ja mot en core duo 2 när de kommer? Har sett att folk med mac minis har kunnat göra det.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
Core 2 Duo har väll avsevärt lägre TDP värde?
Om du med bättre enbart menar bättre prestandamässigt är det lönlöst att vänta. Men speciellt i en bärbar tycker jag att det finns en stor poäng med lägre värme o energiåtgång...

Njäe, en Merombaserad CPU genererar enligt dom på xtremesystems.org mer värme än en Yonah, så TDP-värdet borde vara högre.

Visserligen vet jag inte om det gällde när bägge CPU'erna var överklockade, men jag tror den drar mer kräm default också.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans att Core 2 Duo kommer vara 64 bitars. Korkat namn egentligen när de andra heter Duo Core, blir lätt att man blandar ihop de.

Visa signatur

Bärbar (Dell Latitude D620):
T2500 CD, 2x1GB 533 MHz, 60 GB SATA (5400 RPM), DVD-/+ Burner, 14.1" 1440x900
-------
LianLi låda, Q9550, 8GB RAM, 150GB Velociraptor (10k RPM)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rb
Jag läste någonstans att Core 2 Duo kommer vara 64 bitars. Korkat namn egentligen när de andra heter Duo Core, blir lätt att man blandar ihop de.

Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Vadå till hösten? jag sitter med en lifebook S7110 (http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010094743) med core duo, fast det kanske inte är samma? köpte den genom hempc-avtal, skulle egentligen varit en lifebook 7020 men de var visst utgående så blev uppgraderad för samma pris. tipptopp! nåväl, datorn funkar finfint och kan verkligen rekommenderas, ska ta tag i mig själv och skriva en recension av den när jag får ledigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hovvan
Vadå till hösten? jag sitter med en lifebook S7110 (http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010094743) med core duo, fast det kanske inte är samma? köpte den genom hempc-avtal, skulle egentligen varit en lifebook 7020 men de var visst utgående så blev uppgraderad för samma pris. tipptopp! nåväl, datorn funkar finfint och kan verkligen rekommenderas, ska ta tag i mig själv och skriva en recension av den när jag får ledigt.

Som det är sagt innan finns redan core duo (Yonah) men nya bärbara cpuerna som heter core 2 duo (merom) släpps senare.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!